• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rizzie

Patek
2-Faktor
Luuuuume!
PSX_20210408_145734.jpg

PSX_20210408_145831.jpg
Är så galet sugen på en sån där alltså. 😍
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ni Yema-experter! Vad tänker ni kring den här Marine National-dealen. Blir det en speciell klocka som skall lanseras? Vad kan det bli? När kan den tänkas komma? Hur bär deras 39 mm-dykare? Kan man få dom på h-länken istället för det Jubilee-lika? Är det bra skit?

För övrigt är jag fortfarande besviken över gårdagens klocknyheter OCH att en liten kyss skakat fram ett korn på insidan av glaset till min Spb🤮 måste kolla vad det kostar att öppna och blåsa bort. Kan inte ose det...
Yema är oftast bra grejer, aj now this!

På Superman rekommenderar jag ”jubilee” som sitter på den svarta heritage-modellen, den länken är skönast. Men vill du ha mer integrerad känsla så kör H/Oysterlänken (vet inte vad det är).
Vi får se vad de släpper med Marine Nationale, det börjar dra ut på tiden. Har varit tyst om den ett tag. Hoppas på fyrkantiga index a’la spec från MN och något snyggt emblem. Gärna blekt grå eller ss-bezel och matt mörkblå urtavla.

Det de marknadsför just nu kallas för Spring Collection så jag hoppas MN är en del av Summer Collection.

Edit: och borstad heritage-case eller ännu bättre att de introducerar 63 års case som är ännu coolare :)
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Yema är oftast bra grejer, aj now this!

På Superman rekommenderar jag ”jubilee” som sitter på den svarta heritage-modellen, den länken är skönast. Men vill du ha mer integrerad känsla så kör H/Oysterlänken (vet inte vad det är).
Vi får se vad de släpper med Marine Nationale, det börjar dra ut på tiden. Har varit tyst om den ett tag. Hoppas på fyrkantiga index a’la spec från MN och något snyggt emblem. Gärna blekt grå eller ss-bezel och matt mörkblå urtavla.

Det de marknadsför just nu kallas för Spring Collection så jag hoppas MN är en del av Summer Collection.
Jag har väntat hela dagen på att du skulle uppdatera mig!😍
Ja fy vad härligt om dom kunde få ut något sådan med fyrkantiga index. Får gärna dofta rejält av Tudors. Såg på Zackrissons att en del kom med jubilee och en del på någon h-liknande. Tyckte den senare såg trevligare ut. Får kanske dra en fråga till herrn. Tack!
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag har väntat hela dagen på att du skulle uppdatera mig!😍
Ja fy vad härligt om dom kunde få ut något sådan med fyrkantiga index. Får gärna dofta rejält av Tudors. Såg på Zackrissons att en del kom med jubilee och en del på någon h-liknande. Tyckte den senare såg trevligare ut. Får kanske dra en fråga till herrn. Tack!
Jag har H-Länk till min Superman GMT. Den är schyst och bekväm. Smalnar av ganska rejält. Spännet är OK, dykarförlängningen känns mer robust än tex. Sinn 556.
7FE2B3E5-D8CE-4E58-85F9-BC9E82C6714E.jpeg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag har väntat hela dagen på att du skulle uppdatera mig!😍
Ja fy vad härligt om dom kunde få ut något sådan med fyrkantiga index. Får gärna dofta rejält av Tudors. Såg på Zackrissons att en del kom med jubilee och en del på någon h-liknande. Tyckte den senare såg trevligare ut. Får kanske dra en fråga till herrn. Tack!
Z kan nog lösa vilken typ av länk som helst som du vill ha, tror jag.
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Dagens post,en klump som ligger oerhört gött och sjuk finish för pengen.

73026D80-9482-4F88-A657-9D38E4FEA0F8.jpeg
Tjusigt! 😍
Hoppas du är nöjd med bytet?
Jag blev då riktigt nöjd! 😃👍
Bra att veta att vi har samma omkrets på handlederna! 😁

Här kommer dagens leverans från postnord:
Ny hårdvara på Borealis från de jag redan har.
Måste säga att det är sjukt fina band för de pengar man betalar!
Jämför nedan med Zuludiver..

20210408_163216.jpg
20210408_162732.jpg

20210408_162531.jpg 20210408_164811.jpg 20210408_164529.jpg 20210408_165023.jpg 20210408_165004.jpg
 

Bilagor

  • 20210408_165023.jpg
    20210408_165023.jpg
    499 KB · Visningar: 2

Nicke75

Patek
2-Faktor
Tjusigt! 😍
Hoppas du är nöjd med bytet?
Jag blev då riktigt nöjd! 😃👍
Bra att veta att vi har samma omkrets på handlederna! 😁

Här kommer dagens leverans från postnord:
Ny hårdvara på Borealis från de jag redan har.
Måste säga att det är sjukt fina band för de pengar man betalar!
Jämför nedan med Zuludiver..

20210408_163216.jpg
20210408_162732.jpg

20210408_162531.jpg 20210408_164811.jpg 20210408_164529.jpg 20210408_165023.jpg 20210408_165004.jpg
Snyggt,ja fasen va skönt att bara öppna paketet och svira på den direkt 😍
Jag är nöjd rejäl pjäs som ligger oerhört gott på handleden.
 

Jox

Rolex
2-Faktor
Hallå på er! Tänkte ställa en öppen fråga gällande nyköp av klocka.

När ni kikar på en ny klocka, hur viktigt för er är det att den har länk, antingen som tillval eller som option?

Tacksam för svar! :)
Ytterst viktigt, men det beror ju på hur den ser ut.
(Har dock lärt mig att gilla band tack vare @SpaceAce och gummi tack vare Crafter Blue, men klockan avgör vad den passar med)
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Hallå på er! Tänkte ställa en öppen fråga gällande nyköp av klocka.

När ni kikar på en ny klocka, hur viktigt för er är det att den har länk, antingen som tillval eller som option?

Tacksam för svar! :)
Superviktigt!
Blir att nästan alla mina klockor bärs på länk oavsett hur fotosnygga de än blir på gummi/tyg/läder!
Känns bäst så helt enkelt..
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Hallå på er! Tänkte ställa en öppen fråga gällande nyköp av klocka.

När ni kikar på en ny klocka, hur viktigt för er är det att den har länk, antingen som tillval eller som option?

Tacksam för svar! :)
Oerhört viktigt för mig. Det är lätt att komplettera med ett passande band, medan länk är betydligt svårare om man vill ha schysst passform på ändlänkar. Sen är jag en länk-kille, vilket såklart påverkar 😅
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jepp, oljefylld djupmätare. Galet coolt! Är lite sugen på att köpa originalet men är tveksam till urverket då det kan bli rätt omständligt om man behöver serva det. 🤔
Aquadive50_ad.jpg



Ja, just gult band är lite over the top men ett grått eller svart band hade nog blivit kanon. 👌


Här är originalet i den färgen, ser inte heller ut att ha varit så bra läsbarhet. Vänligen bortse från det kriminellt fula bandet... 🤢
IMG_1685.jpeg


Originalet fanns i många coola färger. 😊
aquadive-time-depth-vintage-divers-watch_3.jpg

PSX_20210408_085449.jpg

Aquadive-Time-Depth-Model-50-Electronic-Vintage-Diver-Watch-_1.jpg
Misstänker att det är fler än jag som associerar till 50-60 tals hastighetsmätare i en bil.
 

Kreacon

Audemars
Bandbytestorsdag!
Är någon sugen på att byta gummi med mig? ❤️ Äldre omärkt zuludiver-tropic. 22 mm. Köptes härom dagen på KoS. Tror vulkaniserat gummi. Känns super och luktar jordgubb. Nej, jag menar vanilj. Knottrigt på kanten som sig bör. Är sugen på ett sånt ZD-gummi med runda centrerade hål ni vet.
bortbytt.
DF871C93-E0A3-4CFC-BD40-DB5CF32D8B3A.jpeg
4FE9B4A2-847B-42DA-BF33-F231BDFD5EED.jpeg

Bortbytt
 
Senast ändrad:
Topp