• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Hallå på er! Tänkte ställa en öppen fråga gällande nyköp av klocka.

När ni kikar på en ny klocka, hur viktigt för er är det att den har länk, antingen som tillval eller som option?

Tacksam för svar! :)
Tycker oxå det är viktigt då det sällan blir bra med AM. Förutom seiko då. MEN gillar man klockan och den saknar länk... 🤷‍♂️ Så köper man ändå.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Bandbytestorsdag!
Är någon sugen på att byta gummi med mig? ❤️ Äldre omärkt zuludiver-tropic. 22 mm. Köptes härom dagen på KoS. Tror vulkaniserat gummi. Känns super och luktar jordgubb. Nej, jag menar vanilj. Knottrigt på kanten som sig bör. Är sugen på ett sånt ZD-gummi med runda centrerade hål ni vet.
DF871C93-E0A3-4CFC-BD40-DB5CF32D8B3A.jpeg
4FE9B4A2-847B-42DA-BF33-F231BDFD5EED.jpeg
Det mörkblå ZD jag fick av dig mot denna där?
 

Kreacon

Audemars
Det mörkblå ZD jag fick av dig mot denna där?
Behöver svart😭
Men är det så jävla mörkblått? Blev inte klok på färgen. Kan man bli färgblind på äldre dagar? Hursomhelst ska det sitta på vostoken och är inte helt 🙌 över mörkblått mot svart.

edit men om du slänger med potatissäcken så ... 😉

nevermind för satan skicka din adress i PM igen.
 
  • Like
Reactions: Jox

v0n

Patek
2-Faktor
Behöver svart😭
Men är det så jävla mörkblått? Blev inte klok på färgen. Kan man bli färgblind på äldre dagar? Hursomhelst ska det sitta på vostoken och är inte helt 🙌 över mörkblått mot svart.
Mörkblått tycker jag men har ju ingen röntgensyn heller direkt :oldman: Har dåligt med svarta gummin hemma dessvärre, köper gärna ditt annars?
 

v0n

Patek
2-Faktor

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag har väntat hela dagen på att du skulle uppdatera mig!😍
Ja fy vad härligt om dom kunde få ut något sådan med fyrkantiga index. Får gärna dofta rejält av Tudors. Såg på Zackrissons att en del kom med jubilee och en del på någon h-liknande. Tyckte den senare såg trevligare ut. Får kanske dra en fråga till herrn. Tack!
Denna fast i stål vill jag ha
815C4BBF-488D-4FC0-A64C-D493605AC5AD.jpeg
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Har du testat den på Mesh?
typ ett Staib borde ju bli snyggt på den :)
Inte än men det ska jag göra. Gillar inte Staib-stilen till den här typen av klocka men jag tänker att ett shark mesh kan bli riktigt coolt. 👌
Tjusigt! 😍
Hoppas du är nöjd med bytet?
Jag blev då riktigt nöjd! 😃👍
Bra att veta att vi har samma omkrets på handlederna! 😁

Här kommer dagens leverans från postnord:
Ny hårdvara på Borealis från de jag redan har.
Måste säga att det är sjukt fina band för de pengar man betalar!
Jämför nedan med Zuludiver..

20210408_163216.jpg
20210408_162732.jpg

20210408_162531.jpg 20210408_164811.jpg 20210408_164529.jpg 20210408_165023.jpg 20210408_165004.jpg
Köpte du Borealis-bandet nytt? De hade det där spännet förr och sen ersattes det med modellen med bara ett "B" på och kvalitén gick ner typ tio snäpp. :meh: Kul om de har bytt tillbaka.
 

Cogline

Omega
2-Faktor
O
Hallå på er! Tänkte ställa en öppen fråga gällande nyköp av klocka.

När ni kikar på en ny klocka, hur viktigt för er är det att den har länk, antingen som tillval eller som option?

Tacksam för svar! :)
Oerhört viktigt för min del. Bär nästan alla klockor på länk. Provade dock nato-band för första gången för några veckor sedan och fan vad najs det är. Skulle nog ha svårt för en klocka helt utan länk dock.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Mycket jobb och annat några dagar så det känns nästan som man tappat tråden ;)
Skönt drag här med mycket snyggt...

Har i alla fall "hunnit med" en ny i lådan under veckan.
Denna dök upp i ett paket i går
Med på köpet den mest porriga vridringen jag haft så långt...
Törs man använda den, eller kör man safe med den rostfria?

1617909425558.png


1617909455845.png
 

Karl_Magnum

Cartier
2-Faktor
Inte än men det ska jag göra. Gillar inte Staib-stilen till den här typen av klocka men jag tänker att ett shark mesh kan bli riktigt coolt. 👌

Köpte du Borealis-bandet nytt? De hade det där spännet förr och sen ersattes det med modellen med bara ett "B" på och kvalitén gick ner typ tio snäpp. :meh: Kul om de har bytt tillbaka.
Haha fan va surt då!
Jag tog för givet detta var nyare då min hjärna tänker att produkter utvecklas med tiden!
Har köpt bägge mina Borealis begagnade och då detta var oanvänt samt mycket bättre utförande så var det nyare i min bok..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Haha fan va surt då!
Jag tog för givet detta var nyare då min hjärna tänker att produkter utvecklas med tiden!
Har köpt bägge mina Borealis begagnade och då detta var oanvänt samt mycket bättre utförande så var det nyare i min bok..
Tyvärr inte, riktigt tråkigt att de försämrat produkten och dessutom höjt priset i samma veva. Själva gummit är lika bra på båda men det är väldigt stor skillnad på spännet. Ska köpa på mig fler begagnade Borealis bara för att komma åt spännet så att man har några stycken.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Ja säga vad man vill om homage och märkning på tavlan, men det är riktigt jäkla bra klockor de där för pengarna man betalar 😊
Jag tänker att besparade kostnader i billiga kopior består i inlåsta barn i kinesiska fabrikskällare eller nåt annat ruskigt. Borde ju inte tänka så kanske men kan heller inte låta bli ☹️ (vi vet ju faktiskt inte hur det egentligen ligger till).
 
Topp