• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Varför inte börja dagen med en bild på en affordable i mörkret? Trevlig fredag gott folk!
20210409_091609.jpg
Mako? Otroligt prisvärda klockor! Jag hade en ray som jag gillade väldigt mycket men kom tyvärr inte överens med datumvisningen och den minimala kronan. Bortsett från det var det en kanon-daily! 👍Bärs väldigt bekvämt och mindre än måttet antyder.

Senaste tillskottet, Steinhart Apollon chrono. Helt egen design, mycket bra finish, helnöjd. Det saknades extralänkar till titan länken och lugskruvarna var dåliga men efter kontakt med deras kundtjänst skickar dom dessa bitar GRATIS ! Heder åt dom.

Bilagor

• IMG_20210409_093418.jpg
    IMG_20210409_093418.jpg
    448.3 KB · Visningar: 27
Senaste tillskottet, Steinhart Apollon chrono. Helt egen design, mycket bra finish, helnöjd. Det saknades extralänkar till titan länken och lugskruvarna var dåliga men efter kontakt med deras kundtjänst skickar dom dessa bitar GRATIS ! Heder åt dom.
Grattis! Kul med en udda pjäs. 😊 Är subdialen till vänster AM/PM-indikator?

Mako? Otroligt prisvärda klockor! Jag hade en ray som jag gillade väldigt mycket men kom tyvärr inte överens med datumvisningen och den minimala kronan. Bortsett från det var det en kanon-daily! 👍Bärs väldigt bekvämt och mindre än måttet antyder.
Otroligt nära gissat! 🙂 Det är en ray. Använder den som en beater just tack vare att den är "mindre" och precis som du säger är den väldigt bekväm. Datumvisningen är faktiskt inget jag reflekterat över... ännu.

Otroligt nära gissat! 🙂 Det är en ray. Använder den som en beater just tack vare att den är "mindre" och precis som du säger är den väldigt bekväm. Datumvisningen är faktiskt inget jag reflekterat över... ännu.
Haha, menade naturligtvis Ray och att jag hade haft en Mako men jag kommer aldrig ihåg vilken som är vilken. 😂

Ser nu att jag även skrev datumvisning när jag menade dagvisning. Inte många rätt där inte! 🥴 Det är inget fel på den utan jag tycker bara att det är meckigt att utöver datum även behöva ställa in dag hela tiden.
Behöver nödvändigtvis inte vara dåligt. Har som sagt haft andra SC utan skruvad krona som haft tillräckligt med motstånd för att inte vara ett problem men vem vet angående just denna 🤔
Motverkar det inte hela syftet om den nu går att vrida åt båda hållen? 🤔

Om du inte hade valt gul minutvisare så 😏 Ingår inte länken i priset eller hur menar du?
Haha, jag ville sticka ut det var därför jag valde gul visare. Påminner då lite om carbon doxan :D
Jodå, länk ingår. Behöver dock en extra länk (version 1) till Synchron Military som jag väntar på. Dessa kommer i juni samtidgt som version 3 av Samuin. Tänkte att man då kunde beställa båda länk och ev. gul/micro klocka.

Haha, jag ville sticka ut det var därför jag valde gul visare. Påminner då lite om carbon doxan :D
Jodå, länk ingår. Behöver dock en extra länk (version 1) till Synchron Military som jag väntar på. Dessa kommer i juni samtidgt som version 3 av Samuin. Tänkte att man då kunde beställa båda länk och ev. gul/micro klocka.
Makes perfect sense 👍🏼

Nja, att den går att vrida åt båda hållen är ju bara praktiskt men frågan är om den sitter på plats på ett säkert sätt 🤔
Absolut, det är jättesmidigt vid normal användning men jag tänker mer på säkerhetsaspekten vid dyk där man oftast bara vill att det ska gå att vrida åt ena hållet.
Det som är på väg in är en Universa. Kommer förhoppningsvis på måndag :D
photo-apr-07-7-57-36-pm-jpg.15814131

Tänkte sedan även försöka knipa Ming's senaste release. Leverans av denna kommer dock vara sent i år/nästa år.
Ah, snyggt fångat! Vem/vad är Ming? :bag:

250px-Zhu_Yuanzhang.png

En krona som går att fästa och lossa åt bägge hållen 🧐
Antingen har jag massuppfittat något här, om inte så är jag bra nyfiken på vad för slags lim ni röker !?

Absolut, det är jättesmidigt vid normal användning men jag tänker mer på säkerhetsaspekten vid dyk där man oftast bara vill att det ska gå att vrida åt ena hållet.

Ah, snyggt fångat! Vem/vad är Ming? :bag:

250px-Zhu_Yuanzhang.png

Här är senaste släppet som nu är utsålt. Nytt släpp (inga bilder ännu) kommer nästa vecka.

Z755256_dc44c889-1328-4877-bcd2-02c7372622a7_1024x1024.jpg

Bi-vridringar med klick är ett ganska modernt påfund och egentligen inget måste vid dykning om man ska se det lite krasst. Man vet ju vad man ställt in den på från början ändå. Dyker man med tuber finns det typ en miljard andra fiffiga gadgets man kan använda sig av och kan väl ärligt säga att jag aldrig stött på någon dykare som använt sig av klocka only (av säkerhetsskäl) 🙂

Bi-vridringar med klick är ett ganska modernt påfund och egentligen inget måste vid dykning om man ska se det lite krasst. Man vet ju vad man ställt in den på från början ändå. Dyker man med tuber finns det typ en miljard andra fiffiga gadgets man kan använda sig av och kan väl ärligt säga att jag aldrig stött på någon dykare som använt sig av klocka only (av säkerhetsskäl) 🙂
Aha, vridringar 😂

Här är senaste släppet som nu är utsålt. Nytt släpp (inga bilder ännu) kommer nästa vecka.

Z755256_dc44c889-1328-4877-bcd2-02c7372622a7_1024x1024.jpg
Sköna Ming, 10 minuters beställningsfönster har man på sig, det är ändå 10 ggr längre än Smiths...

Kanske en modell för Halios.

Edit: de har 3 omgångar ändå varav den sista är med 10-min fönstret, så inte jättesvårt. Bra info om hur man gör så det är ju bara att ställa larm och testa.

Senast ändrad:
PXL_20210409_105202619.PORTRAIT.jpg
När man inte gullat med klockorna på ett par månader och sen börjar använda dom igen så blir det som en nyförälskelse. Som med denna skönhet. Känns som man har ett gäng nyköpta klockor. Kanske ska ta ett 2-3 månaders break varje år så kommer plånboken må kanon..😁

Tillbaka
Topp