FOQ
Guld
Lycka till kompis!Inatt gick vattnet på sambon och nu sitter man här ensam på parkeringen när hon är på undersökning. Jäkla covid! Men inom några dagar kommer den lille parveln ut .
Dan Henry gör mig sällskap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lycka till kompis!Inatt gick vattnet på sambon och nu sitter man här ensam på parkeringen när hon är på undersökning. Jäkla covid! Men inom några dagar kommer den lille parveln ut .
Japp, har plöjt igenom dom flesta fast det var egentligen i ett helt annat syfte än klockspaning hehe.Minst sagt! På tal om Jaques Cousteaus filmer så finns de flesta av dem på Youtube. Riktigt underhållande och kul att gissa vad de har för klockor på sig. Blev väldigt sugen på en Aquastar Deepstar som de har där men tyvärr är originalet sjukt svårt att få tag på (och svindyra) och Rick Mareis reissue är för stor... Galet snygg dock!
Nej, det är ju inte huvudanledningen till att man kollar på dem men det är en kul bonus.Japp, har plöjt igenom dom flesta fast det var egentligen i ett helt annat syfte än klockspaning hehe.
Just den Aquastaren sägs ha varit en av hans mest burna klockor, tokläcker
Jäkligt läcker den därNej, det är ju inte huvudanledningen till att man kollar på dem men det är en kul bonus.
Hade den varit något tunnare så hade den nya nog burits som en Squale Matic med tanke på bandhornen men med den här profilen vet i katten hur den skulle sitta på min klena arm.
Edit: Undrar hur lång den är bandstift-bandstift. Ser ju ut som att de sitter väldigt långt in på bandhornen eller?
Fan va segt men också spännande.Inatt gick vattnet på sambon och nu sitter man här ensam på parkeringen när hon är på undersökning. Jäkla covid! Men inom några dagar kommer den lille parveln ut .
Hade ju suttit perfekt i din Marei-samling Ingen aning om varför man biffade upp originalmåtten, jag menar hade väl funkat med ett manuellt verk också egentligen?Nej, det är ju inte huvudanledningen till att man kollar på dem men det är en kul bonus.
Hade den varit något tunnare så hade den nya nog burits som en Squale Matic med tanke på bandhornen men med den här profilen vet i katten hur den skulle sitta på min klena arm.
Edit: Undrar hur lång den är bandstift-bandstift. Ser ju ut som att de sitter väldigt långt in på bandhornen eller?
Cool som fanDagens affordable
Inatt gick vattnet på sambon och nu sitter man här ensam på parkeringen när hon är på undersökning. Jäkla covid! Men inom några dagar kommer den lille parveln ut .
Tack tackCool som fan
Ja, den hade ju det. Nepp, 51mm lug-lug enligt specifikationerna. 15mm är exklusive glaset, totalt är den 17mm så rätt brutal höjd också. Frågan är som sagt hur många millimeter man kan räkna bort med tanke på hur handstiften är placerade. Ser ut att vara närmare 49mm än 51mm om man tar hänsyn till det.Hade ju suttit perfekt i din Marei-samling Ingen aning om varför man biffade upp originalmåtten, jag menar hade väl funkat med ett manuellt verk också egentligen?
Nåväl, inga brutala mått på pappret ändå, ligger ju fortfarande under 50mm L2L och 15mm på höjden med hyfsat vinklade bandhorn så tror det är lugnt
Hellre bandstiftsplacering där än för långt ut men det där är väl en smaksak...
Har haft både originalet och den på bilden... utan lume om du kanske minns den historien? oj vad sur jag varJa, den hade ju det. Nepp, 51mm lug-lug enligt specifikationerna. 15mm är exklusive glaset, totalt är den 17mm så rätt brutal höjd också. Frågan är som sagt hur många millimeter man kan räkna bort med tanke på hur handstiften är placerade. Ser ut att vara närmare 49mm än 51mm om man tar hänsyn till det.
Den hade definitivt varit trevligare i 38mm och typ 48mm lug-lug med ett tunnare manuellt verk som originalet.
När vi ändå pratar om gamla Calypso crew-klockor så tänkte jag kolla om någon har koll på den här. Framförallt undrar jag om urverket är i klass med vad klockan kostar? Det är ett Miyota 821A och uret ligger på €499. Jag gillar designen och den är perfekt storlek på 38mm.
Aha, det hade jag missat! Låter ju inte som något köp med andra ord. Väldigt märkligt att det inte är lume!Har haft både originalet och den på bilden... utan lume om du kanske minns den historien? oj vad sur jag var
Tjock som tusan och inte värt sina pengar imo, kanske värd 2k...max.
Hittar inte bilder men det var den gråsvarta med krämindex, tydligen den enda varianten som helt saknar lume (fick jag reda på efteråt )Aha, det hade jag missat! Låter ju inte som något köp med andra ord. Väldigt märkligt att det inte är lume!
Helknäppt ju, lume vill man ju alltid ha på en dykare. Hade gärna haft en vintage-pjäs men föredrar att kunna bada med dem så kör hellre modern varianter generellt.Hittar inte bilder men det var den gråsvarta med krämindex, tydligen den enda varianten som helt saknar lume (fick jag reda på efteråt )
Originalet är f.ö en av mina första klockor ever som jag fick som liten grabb
Utan att ha kollat upp det aktuella läget så tror jag inte vintage är så jättedyra heller...
Jo, helknäppt var bara förnamnet. Det kusliga var att inte ens LIP själva visste om det.. eller ja det var det dom sa till mig iafHelknäppt ju, lume vill man ju alltid ha på en dykare. Hade gärna haft en vintage-pjäs men föredrar att kunna bada med dem så kör hellre modern varianter generellt.
Haha, typiskt fransmän också.Jo, helknäppt var bara förnamnet. Det kusliga var att inte ens LIP själva visste om det.. eller ja det var det dom sa till mig iaf
Throwback Söndag om man vill se va sur jag var
Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"
Även här wotd. Fast inte den blå idag. Så bra de är dessa CW CW här med, fast det var väl ingen högoddsare :-)klocksnack.se
Oui, det var du som sa det...trots att jag varit bosatt i landet så slutar man aldrig förvånasHaha, typiskt fransmän också.
När det gäller business och produktion så ska man inte lita på på varken fransmän eller italienare, det är sen gammalt.Oui, det var du som sa det...trots att jag varit bosatt i landet så slutar man aldrig förvånas