• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

V.3 Freediver har redan släppts, andra batchen på g. Ny boett och apachehelikopter istället för NH om jag inte missminner mig✌🏼
Vad fasen..
1619037756268.gif

Kvaliteten i klicken eller hur menar du? Det är ju bara en liten spänd fjäder för några futtiga kronor i dom flesta fall (även i en 150k rålex) 🤷🏻‍♂️
Jo det är jag fullt medveten om då jag har öppnat upp ett par men det ger ändå en viss kvalitetskänsla med en tight bezel, klart det är smidigt på vostoken då man bara tar ett stadigt grepp om vridningen och poppar lös den ifall man ska rengöra men det ger iallafall inte mig samma känsla 😅

Jo det är jag fullt medveten om då jag har öppnat upp ett par men det ger ändå en viss kvalitetskänsla med en tight bezel, klart det är smidigt på vostoken då man bara tar ett stadigt grepp om vridningen och poppar lös den ifall man ska rengöra men det ger iallafall inte mig samma känsla 😅
Fattar vad du menar 👍🏼
Det går att tighta till vridringen i vostoken ganska enkelt om den känns slapp? Liksom inte meningen att du ska kunna poppa av den med handen.

Senast ändrad:
På väg till ny ägare
20210421_130759.jpg
Så jäkla cool! Jag såg inlägget i Doxatråden och fattade ingenting när jag såg det här inlägget. 😄 Vad var det du inte gillade med den?
Yes, I just ordered one 🤩🤩🤩🤩🤩
CobaltBlue_Catalogue_Transparent_1800x1800.jpg
20210421_181617.jpg
Nice! I don't really know why they changed their name but they're frequently posted in the micro group on Facebook and I love the simple design.
Lyxigt rutten haj, påminner om de två bestarna i ’Kapten Salazars hämnd’ POC 😃
Pisshaj...? :nailbiting:
Okej, den som ger EN enda bra anledning till klickande vridring vinner en kaka!
Ni får inte svara "uhm uhm, man kan råka vrida den av misstag när man dyker jätte jättedjupt". Kul va...shoot!

(obs, dyker själv sedan barnsben så kan eventuellt bjuda på motstånd om ni är helt ute och cyklar)
Precision? Pastan blir ju inte al dente om den får gå en minut för länge! 🤌🤌🇮🇹 Bring on the motstånd! 🥊:cool:
Lek i ljustältet Dan Henry 1970

IMG_2156.jpg
IMG_2163.jpg
IMG_2167.jpg
IMG_2172.jpg
IMG_2174.jpg
IMG_2175.jpg
Wow, vilka fantastiska bilder! 😍 Vad fotar du med och vad är det för ljustält? Vore kul att klicka hem ett och experimentera lite om de inte kostar skjortan. ☺️

Det gör du rätt i, den verkar ju bli hur bra som helst. Ett tips bara, ha koll på vilken tid de släpps. De har tidigare tagit slut fort. Speciellt den i mint..
Jag är redo med påminnelse i kalendern på klockslaget 😉

Hade koll på släppet av Summiteer i söndags också men valde att inte slå till då jag har fått napp på en Halios Universa i mörkblått och nu siktar in mig på den mintgröna Freedivern istället. Den blåa och svarta Summiteeren finns förvånande nog fortfarande kvar, men den gröna är slut pga att det är 2021 antar jag.

Wow, vilka fantastiska bilder! 😍 Vad fotar du med och vad är det för ljustält? Vore kul att klicka hem ett och experimentera lite om de inte kostar skjortan. ☺️
Tack så mycket.
Tycker själv att resultatet blev bra med tanke på att jag aldrig testa varken ljustält eller macrofoto tidigare.
Jag såg ett erbjudande på nätet med 2nr av tidningen Digitalfoto och så fick man ett ljustält på köpet. Kostade 148kr. Tänkte att det kunde vara värt att testa och ev uppgradera till något mer proffsigt senare.
Kameran är en Canon 7D och ett Tamron SP AF F2.8Di Macro 1:1 objektiv.

Senast ändrad:
Precision? Pastan blir ju inte al dente om den får gå en minut för länge! 🤌🤌🇮🇹 Bring on the motstånd! 🥊:cool:
Bättre precision för att vridringen klickar? 🤔 Har minutmarkeringar på mina ryssar också.
Förresten har jag hört att det är kronografer som gäller vid matlagning. Vi snackar h-a-r-d-c-o-r-e dykning only, med facit i hand skulle jag omformulerat frågan.

Sammanfattningsvis fördel KLICK i vridringen: Hörseltest, koka makaroner och kvalitetskänsla. I rest my case, your honor!

Tack så mycket.
Tycker själv att resultatet blev bra med tanke på att jag aldrig testa varken ljustält eller macrofoto tidigare.
Jag såg ett erbjudande på nätet med 2nr av tidningen Digitalfoto och så fick man ett ljustält på köpet. Kostade 148kr. Tänkte att det kunde vara värt att testa och ev uppgradera till något mer proffsigt senare.
Kameran är en Canon 7D och ett Tamron SP AF F2.8Di Macro 1:1 objektiv.

Tack för tipset! Svårslaget pris, så länge man kommer ihåg att avsluta prenumerationen sedan :D

Tillbaka
Topp