• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Rekomenderas, Fairwind har 1000% mer egen karaktär än de där.
A3A51035-E4FB-4930-94B0-79FA8155FF15.jpeg
Ja, och länken har inga jävla nitar med😁
Men det ska ändå bli spännande om man får chansen att titta på den där Tudorn i silver någon gång. Känns som det borde vara schysst lyster i den.

Ps. Cykelmek här ikväll😊
PXL_20210426_205105715.jpg

Lite Eterna får starta veckan. Sista dagen på "10 pappadagar" innan det är dags att återgå till arbete.
PSX_20210426_131849.jpg

:woot: Knep du den som låg på K&S? Så jäkla cool! 😎

Beror på vilken du menar, den här har jag ju haft ett tag nu :)

Aha, det har jag missat. Menade sen som Zackrissons säljer men den är nog kvar då. Är galet sugen på en sån! ✌️

Jag tror att farbror börjar få dåligt minne 😅

Ja, det är sen gammalt! :sorry:
... och där fick jag också svar på min fråga.
@MaBr varför kniper du inte den som ligger ute? Hade mått bra bland övriga klockor i din trevliga samling.
Har själv också varit småsugen.

@Lindellc hur upplevs de annorlunda visarna IRL? Blir man förvirrad vid avläsning? Å andra sidan tittar man väl inte på handleden för att kolla tiden utan för att begrunda den förhoppningsvis fina pjäsen som bärs.
Riktigt trevlig samling du har för övrigt!

@MaBr varför kniper du inte den som ligger ute? Hade mått bra bland övriga klockor i din trevliga samling.

@Lindellc hur upplevs de annorlunda visarna IRL? Blir man förvirrad vid avläsning? Å andra sidan tittar man väl inte på handleden för att kolla tiden utan för att begrunda den förhoppningsvis fina pjäsen som bärs.
Jag har ju ägt den där (och vill köpa tillbaka) och visarna är lite funky, inte alltid man ser timvisaren för minuten är så dominerande.

HADE de bara gjort timvisaren mer i gråskala så den kontrasterade mot tavlan hade det varit 10/10. Ska ärligt säga att jag inte visste att timvisaren var rektangulär förrän jag fick hem klockan :D trodde det var en smal visare med en stor fyrkant i änden...tror faktiskt det tog några dagar att upptäcka.

Gissar att det var den effekten de ville uppnå.
Tycker att hela klockan är väldigt cool på så många olika plan!
Ja, det är logiskt att ha en minutvisare som dominerar så avläsning från bezeln blir ostörd. Jag tycker den är grym men skulle såklart vilja ha antingen en pyttelite ljusare tavla eller visare, men det är för att jag gillar formen på visarna och skulle vilja se alla lite mer.

Skubbade varenda geografilektion jag kunde. Läraren var föredetta yrkesmilitär och vi klickade inte riktigt. Österrike är med i EU? 😂
Jawohl! Alla priser visas exkl. moms och så läggs rätt moms på i kassan beroende på mottagarland men det tillkommer inga ytterligare avgifter vilket jag antar att du syftade på för momsen blir nog svår att komma runt oavsett. ;)

Första dagen/dagarna var det lite konstigt, men vande mig snabbt och gillar hur annorlunda det är nu :) trots att jag roterar flitigt så blir det inte konstigt längre de dagar som Eternan åker på.
Tack så mycket :)

Gummisjungel. Hur är gummit på det bandet? Föredrar tropik framför våffla, men man kan ju tvesåvla. Fler färger hade varit kul. Vart är all pastell? 😂

Zuludiver har fluoro tropic också!

FKM = Fluoroelastomerer, en familj av hi-tech gummi som används i bland annat bil, flyg och rymdindustrin.

Extremt slitstarkt och motståndskraftigt mot uv-ljus, kemikalier och mekaniskt slitage bland annat. Och superskönt på handleden dessutom.

Jag har av någon anledning blivit skitsugen på sen Sevenfriday (igen). Men det känns lite som att de har fallit i skymundan, efter all initial hype..! Är det någon som fortfarande har en, eller haft en, som kan dela lite upplevelser?

1619474551722.jpeg
Jag har haft den där modellen. P1b. Jag gillade den. Sålde den till en som gillade den mer och som sen blev bestulen på den på gymmet. :) Har klurat på att skaffa en ny emellanåt.

E81B7437-6626-41B3-8E9D-B65EFD54E5B5.jpeg

Eftersom den har integrerade horn så sitter den bra fastän den är både bred och ganska tjock. Funkar därmed på mindre handleder med.
640CEF69-D466-459F-AC11-2142D55DFDFF.jpeg

De modeller med annan boettform, exempelvis V är lite större och känns mer som Diesel :) Rekommenderas inte om handleden inte är 18cm+ typ.
5A2555A5-797E-4242-B02B-C229A54E15FA.jpeg
F33806FF-D558-4196-B6DF-FD4B0F78F26D.jpeg

Senast ändrad:
Jag har haft den där modellen. P1b. Jag gillade den. Sålde den till en som gillade den mer och som sen blev bestulen på den på gymmet. :) Har klurat på att skaffa en ny emellanåt.

E81B7437-6626-41B3-8E9D-B65EFD54E5B5.jpeg

Eftersom den har integrerade horn så sitter den bra fastän den är både bred och ganska tjock. Funkar därmed på mindre handleder med.
640CEF69-D466-459F-AC11-2142D55DFDFF.jpeg

De modeller med annan boettform, exempelvis V är lite större och känns mer som Diesel :) Rekommenderas inte om handleden inte är 18cm+ typ.
5A2555A5-797E-4242-B02B-C229A54E15FA.jpeg
F33806FF-D558-4196-B6DF-FD4B0F78F26D.jpeg
p.s. SevenFriday har numera en något mindre modell också, T-serien tror jag.

Trodde faktiskt originalet skulle vara dyrare. Landar ju på typ samma peng. Gillar JBs oliv, tropics gröna ser mörkare ut. Men tapern och hårdvaran ser riktigt fin ut på tropics. Tillkommer moms antar jag?
Ja, just Tropic är inte så farligt dyra (jämfört med Isofrane). Jäkligt trevlit material också, sköna och samtidigt stabila. Tillkommer för övrigt $10 i frakt och sen 20% moms på hela kalaset.

Ja, den hade faktiskt suttit perfekt. Problemet är bara att jag fick nys om en annan klocka som släpps inom okänd framtid och som jag känner att jag bara MÅSTE ha så behöver börja spara lite nu... 😊

Ja, just Tropic är inte så farligt dyra (jämfört med Isofrane). Jäkligt trevlit material också, sköna och samtidigt stabila. Tillkommer för övrigt $10 i frakt och sen 20% moms på hela kalaset.

Ja, den hade faktiskt suttit perfekt. Problemet är bara att jag fick nys om en annan klocka som släpps inom okänd framtid och som jag känner att jag bara MÅSTE ha så behöver börja spara lite nu... 😊
Nu blev jag nyfiken, tell us more!

Svarar doxa syncron med en egen military?
Det kommer säkert att komma en ny Doxa Army men med tanke på att de inte ens hade en vettig prototyp att visa upp när de gick bananas på Instagram så lär det dröja. Jag har redan en Synchron som jag är nöjd med och med tanke på att Doxa kommer att ta minst dubbelt betalt jämfört med den så är det inget för mig tror jag. 😊

Nu blev jag nyfiken, tell us more!
Har fått lite inside information på Rick Mareis nästa projekt men har lovat att inte säga något så allt jag kan säga är...
IxD.gif

Jag har av någon anledning blivit skitsugen på sen Sevenfriday (igen). Men det känns lite som att de har fallit i skymundan, efter all initial hype..! Är det någon som fortfarande har en, eller haft en, som kan dela lite upplevelser?

1619474551722.jpeg

Jag provade en när jag var i Bangkok senaste, men upplevde dem tyvärr för stora för mig själv. Trots detta kan jag inte sluta titta på dem. En psycho vore koolt.

Det kommer säkert att komma en ny Doxa Army men med tanke på att de inte ens hade en vettig prototyp att visa upp när de gick bananas på Instagram så lär det dröja. Jag har redan en Synchron som jag är nöjd med och med tanke på att Doxa kommer att ta minst dubbelt betalt jämfört med den så är det inget för mig tror jag. 😊

Har fått lite inside information på Rick Mareis nästa projekt men har lovat att inte säga något så allt jag kan säga är...
IxD.gif
Hur mkt behöver jag spara?
Och det är "Shut up and take my money" faktor på släppet eller? 😱

Tillbaka
Topp