• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jävlar vad imponerande ”låda” så sjukt snyggt uppstyrt! Vad är det för klocka på raden näst längst ner 4e från vänster? Kronografen med stållänk
Tack tack. Det är en jäkligt udda fågel, en Casio Timbercruiser ref: TIC-4 Det är en frilufts-/dykar-/pilotklocka :D Alla Timbercruiser är enbart JDM, trevlig storlek, har för mig att den var typ 38mm EDIT: Den är 40mm i diameter ex krona, 12mm tjock och har 19mm mellan luggarna.
00C39398-C2EC-4082-B1B3-7C82DCD9A38A.JPEG
20180421_214612995_iOS.jpg

Jo, sålde den för kaffepengar. De är inte så dyra, men inte helt lätta att få tag i, endast JDM som sagt och tillverkades under ett par år under 90-talet bara. Jag gillar dock storebror lite bättre TIC-100 :) Också tufft med att tavlan lyser upp när man trycker på en knapp, lite i stil med Timex Indiglo.

Bild på TIC-100 skamlöst stulen från nätet
76a97745-9f52-4a67-9a00-204793c8cd62.jpeg

Hej
är det någon som handlat,av mwc watches,jag kan inte slutföra beställningen,att komma till betalning,är det fler som haft detta problem?

Klockan passar ju utmärkt här inne, det är ju en affordable... jämfört med andra sportrollar med ädelmetall på :D Fast det kanske har ändrat sig? :angel:

Ser mycket trevligt ut annars ;)
He he, sa ar det “affordable” Rolle, vi har akt ivag 3 mil utanfor stan i helgen, nu finns det lite “covid restrictions” som slapper, hit fick 8 aringen hanga med, sa bad hela helgen med henne....

Frän och en inte allt för vanlig pjäs från SM. Bytes gärna rakt av mot något med pepsi bezel.

SAN MARTIN SN064 (Sinn Homage)

mer info här

image.jpg
image.jpg
image.jpg

Senast ändrad:
He he, sa ar det “affordable” Rolle, vi har akt ivag 3 mil utanfor stan i helgen, nu finns det lite “covid restrictions” som slapper, hit fick 8 aringen hanga med, sa bad hela helgen med henne....
Låter helt fantastiskt 😀 Kan inte annat säga än att jag är avundsjuk, men med det sagt börjar solen titta fram här också och tinar upp min frusna själ lite :D

Bytes mot swish. Alla band i 22 mm varav flera oanvända. Lädret är från Monchard och passar som handsken på Pamhibian.

Pamhibian bytes också mot Swish.

Paket kan ordnas. Notera att kniven också bytes mot swish 😀

IMG_20210501_103319.jpg

IMG_20210501_103337.jpg
IMG_20210501_103303.jpg

Mörkbruna bandet har hittat ny ägare.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp