Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det brukar finnas hos Amazon.de med jämna mellanrum men jag antar att utbudet är lite mer begränsat jämfört med om man köper direkt från Barton.Köper folk barton från USA? Eller har de europeisk sida?
Lite mer OnT: Har beställt denna. Lite chansning för ville ha en meca-quartz men inte helt hundra på denna. Men favoriten av de jag hittat och velat prova en Yema. Får se om man blir nöjd
Tack för svar. Sett de på svenska amazon men inte de jag är ute efter.Det brukar finnas hos Amazon.de med jämna mellanrum men jag antar att utbudet är lite mer begränsat jämfört med om man köper direkt från Barton.
Jo, man tackar! Det har varit en rejäl dipp senaste månaderna, men så efter jag haft Seiko 5 Gaaran i en passaround var det något som tändes.Trodde det var Sarb017? Längesedan man såg dig i de här krokarna
Mikro för topic.
Ja! Men jag har aldrig köpt någon, i alla fall inte behållt. Men lockar, det gör det! :Går ni igång på klockor som är limiterade, numrerade etc etc? Kan inte påstå att jag tycker det är viktigt själv men lite coolt ändå.
Fin! Grattis! Läste en kortare recension av den gula och förutom att vridringen var lite svår att använda, samt att komplikationen med genomsnittshastighet var lite invecklad (som att takometern inte är det ) så verkar den riktigt prisvärd och skön att bära!Köper folk barton från USA? Eller har de europeisk sida?
Lite mer OnT: Har beställt denna. Lite chansning för ville ha en meca-quartz men inte helt hundra på denna. Men favoriten av de jag hittat och velat prova en Yema. Får se om man blir nöjd
Jag mailade honom om det i samband med Brexit och Eddie menade att han alltid har sålt sina klockor ex. moms så räkna med 25%.Jo, man tackar! Det har varit en rejäl dipp senaste månaderna, men så efter jag haft Seiko 5 Gaaran i en passaround var det något som tändes.
Sålde Sinn 103:an som jag haft som enda klockan jag burit i flera månader, körde Trenchhunter och beställde hem tre prisvärda Seiko. Alla begagnade men i väldigt fint skick, två av dem var till och med oanvända, med plasten kvar. Samtliga tre var reffar jag haft förut, två av dem 7-8 ggr. Men nu kändes det helt rätt – och det gör det fortfarande! (SARB033, SARB035 och SRPC91K1)
Och se på fan – jag har beställt en till! Jag fick mail om att Timefactors öppnar idag igen, som vanligt kl. 14.00 GMT. De förra tre gångerna har jag försökt beställa, men första gången kom jag inte fram till checkout i tid pga att jag inte hade något konto, andra gången hängde det sig vid Processing Order (hade fyllt i allt och tryckt betala så allt var klart) och tredje gången hade jag redan så mycket som väntade på att betalas på Klarna att köpet nekades! Vafan liksom. Och så idag då, idag glömde jag sätta larm! Såg det 15.24 och tänkte att det var kört. Gick in ändå: affären öppen! Klickade mig igenom stegen i lugn och ro, egentligen behöver jag ingen mer klocka nu när jag fått hem tre prisvärda automatiska ur. Men satan i gatan och gudars skymning – köpet gick igenom. Så nu kommer jag väl få hem en PRS-29 vad det lider. Jag är dock inte alls lika säker på att jag vill ha den, så risken finns att den läggs ut till försäljning.
Någon som har koll på hur det blir med moms från Timefactors nu? Jag menar CW bakar in det i priset och utlovar att inget mer tillkommer inom EU och CWC betalar tillbaka UK moms, det måste väl Eddie också göra i så fall? Eftersom han väl säljer med moms i priserna? Eller läggs det på för UK-köpare ...? Borde stå spec:at på kvittot sen.
Ja! Men jag har aldrig köpt någon, i alla fall inte behållt. Men lockar, det gör det! :
Fin! Grattis! Läste en kortare recension av den gula och förutom att vridringen var lite svår att använda, samt att komplikationen med genomsnittshastighet var lite invecklad (som att takometern inte är det ) så verkar den riktigt prisvärd och skön att bära!
Tack. Men lite märkligt ändå? Så alla brittiska kunder har alltid fått betala 16 % extra?Jag mailade honom om det i samband med Brexit och Eddie menade att han alltid har sålt sina klockor ex. moms så räkna med 25%.
Vilka fina bilder du fått till. Isen är favvoKommer lägga ut min SKX007 inom kort. Uttagen 2019-12-16. Går fint och sitter på ett Miltat oyster. Kvitto, box och stämplat cert finns. Garanti till 21-12-xx. PM vid intresse. Hairlines mm på länk men själva klockan är i bra skick. Några hairlines på polerade ytor såklart.
Jag förstod inte heller riktigt vad han menade men antar att han betalar in UK VAT för alla försäljningar men att han sedan skiter i var kunderna befinner sig och inte vill/orkar justera detta beroende på mottagarland vilket i så fall innebär ytterligare 25% för oss i Sverige.Tack. Men lite märkligt ändå? Så alla brittiska kunder har alltid fått betala 16 % extra?
Då får man väl acceptera det då. Men något fishy verkar det vara ändå.Jag förstod inte heller riktigt vad han menade men antar att han betalar in UK VAT för alla försäljningar men att han sedan skiter i var kunderna befinner sig och inte vill/orkar justera detta beroende på mottagarland vilket i så fall innebär ytterligare 25% för oss i Sverige.
Det kan hända att han har något annat upplägg men det är så jag antar att det ligger till då svaret bara var något i stil med "my prices have never included VAT, therefore there is no VAT to deduct" när jag frågade om han kunde dra av deras moms.
Jag såg nu att samma sak står på hemsidan. Jag tycker fortfarande att det låter väldigt märkligt för momsen lär ändå betalas in på ett eller annat sätt och jag har i alla fall inte behövt betala något alls vid tidigare beställning trots att de på den tiden var medlem i EU och tror inte heller att summan ändras om man uppger en UK-adress.Då får man väl acceptera det då. Men något fishy verkar det vara ändå.
Egentligen borde man kanske inte stödja honom. Jag har ändå haft tankar på att sälja den vidare. Eller så cancellerar jag ordern, om man ens får det. Då blir han nog förvånad!
Guldgult.
TTRiktigt läcker =)
Börjar veckan med nykomponerad Zissou Deluxe för lite extra ooumpff i vardagen