• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Antar att ett en cykelpump inte räcker till? ☹️ Hur mycket tryck behöver man ha för att det ens ska bli synligt resultat, typ ish?
Jag har ingen aning. Jag kunde knappt närma mig med denna förrän det var klart. Lite rädd att jag skulle ha pajjat något men det gick som tur är bra.

Liiiite blästersand eller vad det var kom in i boetten, så det blev lite småmärken inne på plexit som jag inte riktigt fått bort ikväll, men det är nog en smal sak med lite mer tid. Annars får jag väl byta.
 
Jag har ingen aning. Jag kunde knappt närma mig med denna förrän det var klart. Lite rädd att jag skulle ha pajjat något men det gick som tur är bra.

Liiiite blästersand eller vad det var kom in i boetten, så det blev lite småmärken inne på plexit som jag inte riktigt fått bort ikväll, men det är nog en smal sak med lite mer tid. Annars får jag väl byta.
haha, så jäkla kul att testa sig fram, tycker som sagt det blev koolt och ska definitivt ge det ett försök så småningom.
Kan man inte bara ha baklocket och kronan kvar på boetten så det inte kommer in bös?
Plexit är ganska lättpolerat så det löser sig säkert, annars kostar ett nytt typ 30 kronor tror jag 😂
 
haha, så jäkla kul att testa sig fram, tycker som sagt det blev koolt och ska definitivt ge det ett försök så småningom.
Kan man inte bara ha baklocket och kronan kvar på boetten så det inte kommer in bös?
Plexit är ganska lättpolerat så det löser sig säkert, annars kostar ett nytt typ 30 kronor tror jag 😂
Nu när du säger det så låter det mer logiskt. Då är ju gängorna naturligt skyddat också 😂
 
En nackdel med att det blev så hårt blästrat är att det är riktigt äckligt att ta på. Det känns som att man blir liksom sandig eller dammig av att ta på den. Som en nagelfil. Nu spelar det ingen roll alls när man bär den men om man skulle få för sig att bränna över backlocket också så kanske den blir äcklig att ha på sig.
 
En nackdel med att det blev så hårt blästrat är att det är riktigt äckligt att ta på. Det känns som att man blir liksom sandig eller dammig av att ta på den. Som en nagelfil. Nu spelar det ingen roll alls när man bär den men om man skulle få för sig att bränna över backlocket också så kanske den blir äcklig att ha på sig.
...kanske går att få behagligare yta med en omgång skrubbsvamp eller fint sandpapper tänker jag? 🤔
 
Hämtade ut en alpinist ikväll😊
PXL_20210510_202516586.jpg
 
Jag vet inte. Tror sand!
Misstänkte det med tanke på resultatet 😊
Beadblast som många klocktillbehör och tillverkare skriver i deras beskrivning är blästrat med glas kulor. Blir ett lite mjukare resultat då. Men som sagts redan, så jäkla kul att experimentera med det man har 😊 Och resultatet blev ju riktigt koolt ✌🏻😊 Jag har lite kontakter på ett par olika mekaniska verkstäder och har funderat på att testa själv vid tillfälle. När nu det blir 😄
 
Senast ändrad:
Jag har varit 100% inställd på att köpa mig en Ergon Adventum, ett systermärke till Zelos.
Men efter ha tittat på en del reviews har jag fått kalla fötter.
Mitt största problem är länken och clasp, klockan mäter 40mm men den Genta-inspirerande designen gör nog att den bärs lite större.
Länken är 24mm ut från caset, men 20mm vid luggarna. Spännet mäter hela 22mm vilket gör att jag tror den kommer bäras för stort och biffigt.

Tavlan är galet cool och designen känns relativt egen, även om man ser var inspirationen har hämtats ifrån.
Så, hur skulle ni gjort?

Klockan i fråga:
MR-5-mood-2020-11-25-Ergon-Watches-18010-scaled-e1616692506144.jpg


Black-_2020-11-25_-Ergon-Watches-17892MR_540x.jpg


Reviews på Youtube (I andra färger):

 
Jag har varit 100% inställd på att köpa mig en Ergon Adventum, ett systermärke till Zelos.
Men efter ha tittat på en del reviews har jag fått kalla fötter.
Mitt största problem är länken och clasp, klockan mäter 40mm men den Genta-inspirerande designen gör nog att den bärs lite större.
Länken är 24mm ut från caset, men 20mm vid luggarna. Spännet mäter hela 22mm vilket gör att jag tror den kommer bäras för stort och biffigt.

Tavlan är galet cool och designen känns relativt egen, även om man ser var inspirationen har hämtats ifrån.
Så, hur skulle ni gjort?

Klockan i fråga:
MR-5-mood-2020-11-25-Ergon-Watches-18010-scaled-e1616692506144.jpg


Black-_2020-11-25_-Ergon-Watches-17892MR_540x.jpg


Reviews på Youtube (I andra färger):

KÖÖÖÖÖÖP! Tycker den ser schysst ut
 
Jag har varit 100% inställd på att köpa mig en Ergon Adventum, ett systermärke till Zelos.
Men efter ha tittat på en del reviews har jag fått kalla fötter.
Mitt största problem är länken och clasp, klockan mäter 40mm men den Genta-inspirerande designen gör nog att den bärs lite större.
Länken är 24mm ut från caset, men 20mm vid luggarna. Spännet mäter hela 22mm vilket gör att jag tror den kommer bäras för stort och biffigt.

Tavlan är galet cool och designen känns relativt egen, även om man ser var inspirationen har hämtats ifrån.
Så, hur skulle ni gjort?

Klockan i fråga:
MR-5-mood-2020-11-25-Ergon-Watches-18010-scaled-e1616692506144.jpg


Black-_2020-11-25_-Ergon-Watches-17892MR_540x.jpg


Reviews på Youtube (I andra färger):


Tycker också den ser riktigt grym ut! Måtten skulle dock avskräckande mig med... 😕
 
Haha! Det är 19 c ute men vi har inglasad pensionärskuvös, därav 29 c
Men ni har sol iallafall... Här är det grått och regnigt. Kallt och äckligt. Fuktigt till 1000%
Men, man får glädjas åt er som har bra väder. Förr eller senare får vi väl det också.
Jag får åtminstone min första vaccin-spruta i kväll, det slår högre än 19 grader ;P
 
Tillbaka
Topp