• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hörde jag #plagiattisdag?

xEQ68Xo.jpg
 
Jag har varit 100% inställd på att köpa mig en Ergon Adventum, ett systermärke till Zelos.
Men efter ha tittat på en del reviews har jag fått kalla fötter.
Mitt största problem är länken och clasp, klockan mäter 40mm men den Genta-inspirerande designen gör nog att den bärs lite större.
Länken är 24mm ut från caset, men 20mm vid luggarna. Spännet mäter hela 22mm vilket gör att jag tror den kommer bäras för stort och biffigt.

Tavlan är galet cool och designen känns relativt egen, även om man ser var inspirationen har hämtats ifrån.
Så, hur skulle ni gjort?

Klockan i fråga:
MR-5-mood-2020-11-25-Ergon-Watches-18010-scaled-e1616692506144.jpg


Black-_2020-11-25_-Ergon-Watches-17892MR_540x.jpg


Reviews på Youtube (I andra färger):


Jag förstår det som att länken Smalnar av till 20mm och att claspen då är 22mm... vilket är helt normalt.
Tycker den är klart snyggare än Tissot PRX också... så... KÖÖÖÖP 😀
 
Hämtade ut denna förut. Gjorde en snabbt byte till medföljande tropic, från länken tills att jag size:at den. Fick dessutom pilla dit gummit med en knappnål (ingen klocka kom till skada vid tillfället)
Köpte den av @snuttjulle som dessutom skickade med en Daim Caramel Latte :D

Snabba intryck förstås, men det är galet vad mycket klocka man kan få för väldigt lite pengar. Känns som den är värd mer än dom 2k jag gav.

Snabb bild!
Nrorebt.jpg
 
Fick paket från @Linus82 Snabbt jobbat av posten för en gångs skull... Första intrycket är positivt. Saknade en aningen mer dressad klocka i lådan och denna duger mer än väl för att fylla den sloten
Bra storlek och skönt band. Klockan känns gedigen helt enkelt. Grym tavla som pendlar mellan svart och mörk, men klar, blå 😍
Några snabba foton
20210511_135011.jpg
20210511_135005.jpg
20210511_134917.jpg
20210511_134901.jpg

tror inte panna-folket hade uppskattat om jag postat där... 😂
 
Tillbaka
Topp