• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kliver in med två nyförvärv i ryggen🤌
8B898E94-CA22-4341-B442-2C9370F40C14.jpeg
Attans, nu villhöver jag den vänsta också... Fick hem en såndär till höger idag ☝️ Mycket trevlig tycker jag
 
Är din på något vis polerad? Ser ut som om glasringen speglar och den är så himla ljus i materialet? Riktigt stadiga klockor :D
Ingen aning, men den blänker rätt friskt. Tog bara några snabba kort i dålig belysning (läs ingen belysning förutom den lilla ursäkt till dagsljus som orkar sig igenom de tjocka molnen) men den speglar hej vilt. Svårt att inte få reflektioner helt enkelt. Men, fortfarande trevlig klocka helt klart!
Kan man matta till den på något sätt..? Patina går ju att tvinga fram, men jag vill ha den lite mindre blingig, typ
 
Ingen aning, men den blänker rätt friskt. Tog bara några snabba kort i dålig belysning (läs ingen belysning förutom den lilla ursäkt till dagsljus som orkar sig igenom de tjocka molnen) men den speglar hej vilt. Svårt att inte få reflektioner helt enkelt. Men, fortfarande trevlig klocka helt klart!
Kan man matta till den på något sätt..? Patina går ju att tvinga fram, men jag vill ha den lite mindre blingig, typ
Bara låta den vara några veckor så mattas den av. Eller bada i saltvatten så går det superfort 🤣
 
Oh la la, boetten ser ut att gilla armen din! Tack för att du ville förbarma dig vännen 😘

Kul kuriosa, tror natot kostade mer än klockan 😂 (Squale)
Ja, det kom ju dessutom som en mycket trevlig överraskning. Och jag som i vanliga fall inte ens gillar nato, men det här var grymt! Mycket tack vare att du kortat flärpen tror jag :) Spännet (som även det är grymt trevligt, står det inox på, så är väl en härlig blandning.
 
Senast ändrad:
Oj här har det hämtats paket idag 🤩 Grattis till alla nya pjäser alla 🥳

Jag har med hämtat paket, så presenterar här Tottes allra första "riktiga" mod 🤓 (Har bara bytt bezel själv tidigare 😅) Klagar icke på vädret, 23.8° visar mätaren i skuggan 😎
Och @Von, även här ett liiite dyrare band än hela klockan, Isofrane 😅
IMG_20210511_173248.jpg
IMG_20210511_173100.jpg
IMG_20210511_173049.jpg
IMG_20210511_173040.jpg
IMG_20210511_173029.jpg
 
Får ta och återinträda i den här eminenta tråden. Efter att ha burit en 116900 konstant i ett halvår fastnade jag för Serica Commando (givetvis efter att någon annan tipsat om den här på KS). Blev en spontanköp. Måste säga att jag är väldigt nöjd med denna. Bra finish, bra specs och ytterst bekväm att bära. Har burit den konstant sedan den anlände förra veckan. Bra att bli påmind om att den här hobbyn inte alltid behöver kosta skjortan. Micromärkena fyller en fantastisk funktion genom att leverera intressant design och bra utformning till rimligt pris, med andra ord klockvärldens svar på badminton :)


IMG_20210511_184548510_PORTRAIT.jpg
 
Ja, det kom ju dessutom som en mycket trevlig överraskning. Och jag som i vanliga fall inte ens gillar nato, men det här var grymt! Mycket tack vare att du kortat flärpen tror jag :) Spännet (som även det är grymt trevligt, står det inox på, så är väl en härlig blandning.
Bandet är rejält slaktat och annat spänne. Fick det av Mr Flärpen i egen hög person även kallad @Nicke75 han kanske minns nypriset?
Har även ett vagt minne av att @MaBr kunde dra bandet tre varv runt sin lilla nudelarm 😆
 
Tillbaka
Topp