• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äh! Slänger in en före/efter 😊
IMG_20210506_173613.jpg
IMG_20210511_173040.jpg
 
Får ta och återinträda i den här eminenta tråden. Efter att ha burit en 116900 konstant i ett halvår fastnade jag för Serica Commando (givetvis efter att någon annan tipsat om den här på KS). Blev en spontanköp. Måste säga att jag är väldigt nöjd med denna. Bra finish, bra specs och ytterst bekväm att bära. Har burit den konstant sedan den anlände förra veckan. Bra att bli påmind om att den här hobbyn inte alltid behöver kosta skjortan. Micromärkena fyller en fantastisk funktion genom att leverera intressant design och bra utformning till rimligt pris, med andra ord klockvärldens svar på badminton :)


IMG_20210511_184548510_PORTRAIT.jpg
Kul att läsa din post och den där bara växer. Har alltid haft lite svårt med raka ändar, men kanske får släppa sargen. Vad har du för mått på den där?
 
Kul att läsa din post och den där bara växer. Har alltid haft lite svårt med raka ändar, men kanske får släppa sargen. Vad har du för mått på den där?
Roligt att höra! Den är ganska exakt 38mm, runt 11mm "tjock" och 20mm mellan bandhornen. Skulle säga att den bär "true to size". Ytterst trevlig att bära. Köpte med ett läder till den som jag än inte känt mig manad att testa. Väldigt bekväm på handleden. Jag är stormförtjust! Rolexen får snällt vila. Och förresten, den håller tiden lika bra som Rolexen dessutom :cool:
 
Nej den är inte världens skönaste att få in i handen hela dagarna 😅 Tycker personligen att de vostoks jag har bärs bekvämast på NATO.
Jag har aldrig riktigt kommit överens med NATO-band. Snyggt ja, men jag tycker alltid det bygger för mycket på höjden. Jag älskar länk, men vostoks lämnar lite att önska. På andra plats kommer mitt hemgjorda, 3D-printade band 😂

IMG_20201228_184229.jpg

IMG_20210130_091954.jpg
 
Bandet är rejält slaktat och annat spänne. Fick det av Mr Flärpen i egen hög person även kallad @Nicke75 han kanske minns nypriset?
Har även ett vagt minne av att @MaBr kunde dra bandet tre varv runt sin lilla nudelarm 😆
Väldigt trevlig kvalitet men som du säger så var det ju gjort för en samsquatch! 😁

Kostade 55 åjrås så typ 600kr vilket var lite svettigt tycker jag. Verkar dock inte som att de säljs längre. 🤔
 
Får ta och återinträda i den här eminenta tråden. Efter att ha burit en 116900 konstant i ett halvår fastnade jag för Serica Commando (givetvis efter att någon annan tipsat om den här på KS). Blev en spontanköp. Måste säga att jag är väldigt nöjd med denna. Bra finish, bra specs och ytterst bekväm att bära. Har burit den konstant sedan den anlände förra veckan. Bra att bli påmind om att den här hobbyn inte alltid behöver kosta skjortan. Micromärkena fyller en fantastisk funktion genom att leverera intressant design och bra utformning till rimligt pris, med andra ord klockvärldens svar på badminton :)


IMG_20210511_184548510_PORTRAIT.jpg
Riktigt fin och lite annorlunda. Hur upplever du länken? Den påstås vara väldigt bekväm.

Äh! Slänger in en före/efter 😊
IMG_20210506_173613.jpg
IMG_20210511_173040.jpg
Mycket snygg! Är det full lume på tavlan? Extra snyggt med kronan på vänster sida.
Jag har dålig koll på Vostoks boetter och mitt otränade öga kan inte helt avgöra om det är samma 170 som på min PAmphibia, även om jag spontant skulle säga nej.

Här på nyinkommet gummi som låg i brevlådan igår.
20210511_144140.jpg
 
Riktigt fin och lite annorlunda. Hur upplever du länken? Den påstås vara väldigt bekväm.


Mycket snygg! Är det full lume på tavlan? Extra snyggt med kronan på vänster sida.
Jag har dålig koll på Vostoks boetter och mitt otränade öga kan inte helt avgöra om det är samma 170 som på min PAmphibia, även om jag spontant skulle säga nej.

Här på nyinkommet gummi som låg i brevlådan igår.
20210511_144140.jpg
Tack 🙏 Det är en 150 boett. Samma fast polerad. Som jag borstat 😉
Full lume 👌🏻
IMG_20210509_142028_edit_762269312031081.jpg
 
Riktigt fin och lite annorlunda. Hur upplever du länken? Den påstås vara väldigt bekväm.


Mycket snygg! Är det full lume på tavlan? Extra snyggt med kronan på vänster sida.
Jag har dålig koll på Vostoks boetter och mitt otränade öga kan inte helt avgöra om det är samma 170 som på min PAmphibia, även om jag spontant skulle säga nej.

Här på nyinkommet gummi som låg i brevlådan igår.
20210511_144140.jpg
Skulle säga att länken är extremt bekväm. En av anledningarna till att jag har haft svårt att ta av den.
IMG_20210508_094943414_PORTRAIT.jpg
 
Roligt att höra! Den är ganska exakt 38mm, runt 11mm "tjock" och 20mm mellan bandhornen. Skulle säga att den bär "true to size". Ytterst trevlig att bära. Köpte med ett läder till den som jag än inte känt mig manad att testa. Väldigt bekväm på handleden. Jag är stormförtjust! Rolexen får snällt vila. Och förresten, den håller tiden lika bra som Rolexen dessutom :cool:
Låter fantastiskt! Köpte du den direkt från Serica och hur tycker du det funkade i så fall (nej har absolut INTE den hemsidan uppe och redo i en annan flik...)?
 
Var det någon som sa F-L-Ä-R-P? :woot:

20210511_104626.jpg


Det kanske bara är jag men det känns som att det är dåligt med dressklockor som har månfas och är minst 59mm? 🤔 Fick bli denna i brist på annat. Bild från igår men jag glömde bort att posta den då jag blev alldeles till mig av lycka när leksaksklockan™ @Von åkte på! 🙈
 
Tillbaka
Topp