• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Alpinisten känns som en 36mm datejust fast sportigare. Ångrade först att jag inte köpte den gråa men den här blåa är rätt grå ibland😊
PXL_20210513_120653968.jpg
 
Någon som äge en Formex essence 39? Har lite svårt att förstå att man inte sett fler här på forumet men jag har kanske missat något? Verkar onekligen vara ett fint paket. Enda minuset är väl namnet men jag skullle nog kunna stå ut med det.

BD6755BB-C2A5-4848-B9A4-89105D2441D9.jpeg
Det enda minuset för mig är namnet och det gör tyvärr att jag inte köper. Annars bra specs och snygg modell. Hade troligen köpt en svart eller kanske blå
 
Har du gått och blivit med svärdfisk? Kul :)
Tack kompis! Mycket trevlig bekantakap, hade inga större förväntningar så den överaskade. Bra fart i lumen är det också! Denna varianten är i titan. Ibland känns ju klockor lite fladdriga och billiga i titan men denna ger en gediget känsla på handleden. Har nästan inget att klaga på, skulle vara att datumrutan hade kunnat vara lite mer arbetad. Skönt att @Silverglantz har kört in den också slipper man noja över det.
BED7EEF5-3E52-4540-B25B-9776E8BF6DEF.jpeg
 
Någon som äge en Formex essence 39? Har lite svårt att förstå att man inte sett fler här på forumet men jag har kanske missat något? Verkar onekligen vara ett fint paket. Enda minuset är väl namnet men jag skullle nog kunna stå ut med det.

BD6755BB-C2A5-4848-B9A4-89105D2441D9.jpeg
Jag har varit sugen på att slå till. Är dock lite för dyr för att spontanköpa då man lär göra en stor förlust om man säljer. Släpper de dock carbon versionen i den mindre storleken så kommer jag ha svårt att motstå :D
 
Någon som äge en Formex essence 39? Har lite svårt att förstå att man inte sett fler här på forumet men jag har kanske missat något? Verkar onekligen vara ett fint paket. Enda minuset är väl namnet men jag skullle nog kunna stå ut med det.

BD6755BB-C2A5-4848-B9A4-89105D2441D9.jpeg
Har hovrat över köpknappen ett gäng gånger, men aldrig slagit till. Har haft svårt att pinpointa varför men jag tror nog både du och @rambo_amadeus är inne på det som nånstans stör mig. Namnet/loggan även om det är en förbättring från den gamla samt andrahandsvärdet. Kanske att man söker upp en beggad om nåt år för specsen är grymma och jag gillar designen!
 
Tack kompis! Mycket trevlig bekantakap, hade inga större förväntningar så den överaskade. Bra fart i lumen är det också! Denna varianten är i titan. Ibland känns ju klockor lite fladdriga och billiga i titan men denna ger en gediget känsla på handleden. Har nästan inget att klaga på, skulle vara att datumrutan hade kunnat vara lite mer arbetad. Skönt att @Silverglantz har kört in den också slipper man noja över det.
BED7EEF5-3E52-4540-B25B-9776E8BF6DEF.jpeg
Hahaha, ja inkörd är den jäklar 😁
Tycker ändå att den presenterar sig bra, tror det är titanet som gört ☺️
Kul att du gillarn 😃
 
Här kommer en kanske lite udda fråga..
Har hittat en klocka jag länge dreglat över men säljaren saknar klocksnack vilket är det enda sättet för mig att känna mig trygg vid en begagnat affär över nätet!
Min fråga till er i denna eminenta tråd är följande:
Finns det någon pålitlig påg från Trelleborg eller Malmö som kan tänka sig hjälpa mig genomföra ett köp på plats i någon av nämnda städer?
Hur var när osv i pm.

Mvh Karl-Magnus
 
Någon som äge en Formex essence 39? Har lite svårt att förstå att man inte sett fler här på forumet men jag har kanske missat något? Verkar onekligen vara ett fint paket. Enda minuset är väl namnet men jag skullle nog kunna stå ut med det.

BD6755BB-C2A5-4848-B9A4-89105D2441D9.jpeg
Äger ingen ännu. Väldigt, väldigt fina klockor med kul lösningar. Kan absolut tänka mig en Essence.
 
Watchgecko har ju inte bonetto 281 längre... men det finns en del om man kollar på bukten.
Samtliga har ju dock problemet med bara en keeper..

Men kollar man på bonettos hemsida verkar det ha 2 keepers nu mera, uppdaterade version kanske:

Behövde man köpa 1000 st för att få handla direkt av bonetto?
 
Tillbaka
Topp