• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Wotd, nåja kväll. Målat staketpinnar större delen av dagen. Trä och västkust är ite optimalt, men snyggt. Sen en öl i solen, lite mat och en dusch. Hela sommarens ledighet kvar :) Dvs mycket målning.
IMG_20210601_190832.jpg

Ja, det anställs folk hela tiden...
Ledig i alla fall. Denna veckan och till 1 september (siste maj och tre månader)
Nix.

Mystiken tätnar ;) 😘 på dej.

KÖÖÖÖÖÖÖPPP!
Jag menar berätta mer!
Var ansöker man?
Jag kan räkna ut vad som helst i huvudet, det är en egenskap som behövs på alla företag 😇

Skall inte hålla dej på halster. Inte så konstigt. Jobbar 75% men jobbar in under vintern så jag kan ta komp ledigt över sommaren. Kostar mej 25% av lön... före skatt... Klart värt det tycker jag i min ålder. Kan ju ta delpension om jag vill. Alternativet är att pensionera sig... Stor organisation, tusentals anställda, så anställs alltid nånstans. Men har ju inte med mina villkor att göra. Ibland är det bra att vara äldre... om de är måna om att ha en kvar! :oldman:

Skall inte hålla dej på halster. Inte så konstigt. Jobbar 75% men jobbar in under vintern så jag kan ta komp ledigt över sommaren. Kostar mej 25% av lön... före skatt... Klart värt det tycker jag i min ålder. Kan ju ta delpension om jag vill. Alternativet är att pensionera sig... Stor organisation, tusentals anställda, så anställs alltid nånstans. Men har ju inte med mina villkor att göra. Ibland är det bra att vara äldre... om de är måna om att ha en kvar! :oldman:

Tack!
Låter som en strålande lösning!
Lite för tidigt när man är 42 kanske men helt klart något att överväga om 15 år 👍
Men om 15 år kommer jag vara så sjukt grinig att dom nog löser ut mej istället... 😅

Sambon frågade om jag kan köpa en guldfärgad digitalare åt henne att ha som beater. Är det någon här som har koll på vad den där mest klassiska Casion har för referens, är det A159? Någon annan referens eller något annat märke som kanske är bättre? Timex?

Edit: Hej föresten :)

Sambon frågade om jag kan köpa en guldfärgad digitalare åt henne att ha som beater. Är det någon här som har koll på vad den där mest klassiska Casion har för referens, är det A159? Någon annan referens eller något annat märke som kanske är bättre? Timex?

Edit: Hej föresten :)

8FD28BD8-E80B-45B6-8DB2-028A622BFE8B.jpeg

Finns dock ej att köpa i Sverige.
Gå in på www.timex.eu eller tråla ’bukten’.

Första ryska klockan jag prövar på, var tvungen att välja kitschiga The Life Aquatic-tavlan.
Finishen är ju … sådär, och verket väsnas både med tickande o rotor, men känns genomtänkt designad och sitter skönt på armen. Inte alls dumt egentligen.
Förresten så mkt vintagekänsla att jag instinktivt aktar den när jag tvättar händerna!
0E5DAAFC-FD7F-4B36-9633-6E7E3D8D241C.jpeg

Tillbaka
Topp