• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ny Gnomon-Steinhart på G
Svart snöflinga den här gången:
2uH-p4VLdBdmziajsdI_w19UZvxe5Mwk1yuJFKre9l9--ykJiYqeS-f68_6qIzG01fu_XdjiuXVWIPLmm0Y7Y1GU3mua8_kA3Yj3mMCjphDaVGbkwkLBWNgJw5Hjw49r00BRuhy6WrIY=s0-d-e1-ft
Konstigt. Jag har vanligtvis en laissez faire, "trista men fine om nån annan tänder på dem" attityd till homager/kopior men när det gäller flingor som jag älskar så blir jag ändå lite småförbannad :) .

Preorder Borealis Adraga nu

Panik, jag klarar inte välja färg.
Kommer vara slut innan jag velad klart o_O
Kanonfina! Gillar laxen och minten bäst tror jag. Utan mercedesvisare. Hade dock älskat om det var 36 mm!

Kul klockor från Swatch till affordable $200. De har också hoppat på trenden att vara miljövänliga och kör ett nytt material som är någon keramisk plastblandning. Var jäkligt sugen på en rosa tills jag såg att den är 47mm stor och nästan 12mm tjock... :banghead:

Edit: 1250kr på deras egna sida. https://www.swatch.com/sv-se/bioceramic.html
SWatch_biocreamic-bigboldmaster-1.jpg
SWatch_biocreamic-bigboldmaster-banner.jpg

SB03P100_li2_ec001.jpg

Swatch_BigBold_A.jpg

Swatch_BigBold_B.jpg

SB03P100_36.png

SB03P100_47.png
Hur läser man av tiden på den svarta klockan?

Är alla 47mm? Har de missat att trenden är påväg neråt(hoppas jag?) Den rosa är ju en klockren kandidat till OWG March 2022 dock haha.
Deras publik är kanske de som normal kör Diesel-klockor? :rolleyes: Ser ut som att alla mäter 47mm tyvärr. Konstiga mått på sidan bara för de skriver Watchsize = 47mm, Thickness = 11,75mm och Height = 44,8mm. Tänkte att de menade att lug-lug var 47mm och diameter var 44,8mm men de skriver såhär i texten: "The 47mm diameter see-through case [...]".

Deras publik är kanske de som normal kör Diesel-klockor? :rolleyes: Ser ut som att alla mäter 47mm tyvärr. Konstiga mått på sidan bara för de skriver Watchsize = 47mm, Thickness = 11,75mm och Height = 44,8mm. Tänkte att de menade att lug-lug var 47mm och diameter var 44,8mm men de skriver såhär i texten: "The 47mm diameter see-through case [...]".
Den ser inte speciellt stor ut på bilderna tycker jag, de ar antagligen skrivit fel. Precis som du tänkte känns mer korrekt

Härligt bild! Klockan är verkligen en riktig fullträff tycker jag. Är sällan jag får den känslan av klockor nu för tiden men denna är svår att tröttna på.
Kul att du också känner så. Det har kommit och gått klockor i alla prisklasser senaste tiden, sällan "den där" känslan infinner sig nuförtiden. Antar att jag saknar och jagar känslan som kom med det första "riktiga" köpet för en herrans massa år sedan.

Måste säga att jag diggar denna, skön på handleden och rätt vintage-känsla!
CC145004-90EC-47E9-BC3E-BF012D5B6F7B.jpeg
Sjukt bra bild! WMT borde ge dig pengar för den.
Och jag känner ett krypande sug efter någon 5513-5517 variant. Homage förstås, har inte råd med en riktig.
Din bild hjälpte inte, tvärtom så blev suget värre.

Vad har vi för alternativ?
WMT
Steinhart OVM
Men mer då?

Senast ändrad:
Sjukt bra bild! WMT borde ge dig pengar för den.
Och jag känner ett krypande sug efter någon 5513-5517 variant. Homage förstås, har inte råd med en riktig.
Din bild hjälpte inte, tvärtom så blev suget värre.

Vad har vi för alternativ?
WMT
Steinhart OVM
Men mer då?
Stort tack! :)
Jag hade ju Steinhart Sub Explorer, med plexi o hela faderullan, 39mm. Men WMTn tickar fler boxar och känns mer vintage på handleden. Brorsan har också en WMT, en Blackfin, och är dödsnöjd med den.

Tillbaka
Topp