• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Handjagat.
26301358-E440-4AD4-A7C4-096D4B0C3A81.jpeg

Vackert! 😍 Den där kronan är ju mumma oxå.

Jag har relativt tunna handleder, 16,5cm ungefär, men även ganska ”platta”. Tycker dock att det funkar med allt mellan 34 och 42mm. Får jag fråga vad du har inkommande?
Tack för svar!
Det är en seikomod, borde dyka upp imorgon så då kommer det säkert nån bild :) Ska bli väldigt kul att testa 36mm. Har varit väldigt låst vid 40mm de sista åren men börjat köpa lite större klockor sista halvåret och vill därför även testa mindre. Kul med stor bredd i samlingen :)

Tack för svar!
Det är en seikomod, borde dyka upp imorgon så då kommer det säkert nån bild :) Ska bli väldigt kul att testa 36mm. Har varit väldigt låst vid 40mm de sista åren men börjat köpa lite större klockor sista halvåret och vill därför även testa mindre. Kul med stor bredd i samlingen :)
Låter spännande. Det blir roligt att se. Jag är lite sugen på att utöka 36-stallet. BB36 är den som lockar mest men i väntan på rätt objekt och lite påfyllning på klockkontot kan det nog bli något annat också. Lorier falcon 2 skulle kunna vara kul att testa.

Nya Ace serien. Får lite B&R vibbar. Mycket hämtat lite här och där. Gillar att dom är 44mm iallafall :D

6713EF20-7295-48C4-AF15-8B24260E4515.jpeg
B78C88D9-D5FB-4FAC-804D-99BC37B61A33.jpeg
B6491CED-DA77-4B85-AB08-BA1E62AA1E96.jpeg
DDE35C6C-CDCB-44EA-B46E-81BC04201F2F.jpeg
Det kommer mycket från MALM nu! Hinner knappt med i svängarna men denna verkar vara limiterad till personal som deltar i arctic militär övning. Jäkligt cool hursomhelst och mycket detaljer som vanligt även om jag har lite svårt för just den designen på kronan.
Pris framgår inte men kanske kommer ut på eftermarknad framöver eller om det släpps en civil version senare.

Har du hört något om leveransen av PVDn? Pingar in @rambo_amadeus också ifall han sitter på inside info. ;)
Det senaste jag hörde var mitten/slutet av juni så det borde vara dags vilken dag som helst i så fall.
Inga uppdateringar vad jag känner till så förhoppningsvis juni som gäller frtf. Har inte fått något mail från dem vilket en del verkar få?? Senaste man kan läsa på WUS är slutet på juni "Got a Mail that they will ship mid to late June."

Ber om ursäkt i förväg ifall jag river upp någons gamla sår men;

jag minns en tråd här kring NH35 vs R35 eller vad det nu var. Hur kan man tycka att ena verket är kvalitet medan det andra verket är ”skräp”? Det är ju exakt samma urverk där man har stämplat Seiko och lite annan info på rotorn på 4r35an? Eller har jag missat något? Det är ju exakt samma delar på urverket och monterat på samma sätt. Enda skillnad designmässigt är väl rotorn typ, om ens det? Snälla upplys mig någon ifall jag har fel eller om det är något jag har missat 🤣

Ber om ursäkt i förväg ifall jag river upp någons gamla sår men;

jag minns en tråd här kring NH35 vs R35 eller vad det nu var. Hur kan man tycka att ena verket är kvalitet medan det andra verket är ”skräp”? Det är ju exakt samma urverk där man har stämplat Seiko och lite annan info på rotorn på 4r35an? Eller har jag missat något? Det är ju exakt samma delar på urverket och monterat på samma sätt. Enda skillnad designmässigt är väl rotorn typ, om ens det? Snälla upplys mig någon ifall jag har fel eller om det är något jag har missat 🤣
Härifrån och ett gäng sidor framåt finns det lite läsning på ämnet: https://klocksnack.se/threads/stora-tråden-om-mikromärken-och-andra-affordables.60202/post-3871200

tenor(1).gif

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp