• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@Jockinho ska du inte ha dig en då? Good price only for you
EB07B097-9A17-49D7-8408-C338686952DE.jpeg

köpte en Certina igår faktiskt 😊 Men dra ett pm så får vi se 🤓

Då Meccaniche Veneziane inte har någon egen tråd postar jag här.

Fick ett mail att de ville ha feedback på mitt köp, så jag skrev ner några punkter till dem.

Jag påpekade främst om att jubilee-bandet har vassa kanter och att en del tycker att det är tråkigt att de slutade med ETA-urverken.

Detta var deras svar:
20210614_105123.jpg

Då Meccaniche Veneziane inte har någon egen tråd postar jag här.

Fick ett mail att de ville ha feedback på mitt köp, så jag skrev ner några punkter till dem.

Jag påpekade främst om att jubilee-bandet har vassa kanter och att en del tycker att det är tråkigt att de slutade med ETA-urverken.

Detta var deras svar:
20210614_105123.jpg
Inte så stor nyhet i och för sig (gällande verket alltså), har varit känt ganska länge. Spelar väl mindre roll om det är just ETA el annan klon, samma samma pretty much
eller tycker du annorledes? 🙂

Jag agerade flytthjälp åt en polare i lördags. Kom på mig själv med att vara rädd för att slå i min nya Certina i något när jag bar runt på lådor och annat bråte.
Har ni någon prisgräns där ni blir lite mer rädda att slå i diverse dörrar och liknande?
Dagens som jag icke är rädd för att ha sönder.
20210614_113935.jpg

Efter mycket velande så valde även jag att slå till, blir en PG-02 för min del :) nu gäller det bara att hitta schyssta band i 24mm :D @SpaceAce ;)
Grattis, hoppas du blir nöjd! Brukar inte finnas mycket utrymme för besvikelser på kvaliteten vad gäller GG. Hade köpt samma tror jag (om jag hade slagit till, var sugen ett tag där...). Visst var det någon som skulle ha handjagad version också? @Thelonius ?! Blir kull att få se alla sen, de tar ju så jäääävla dåliga bilder själva...

#pastelbluemonday idag. Kan uppriktigt säga att detta måste vara bland den bästa mikron på marknaden. Sett till prislappen så finns det nog inget som klår den. Kvalitetsmässigt ligger den inte alls efter de dyrare klockorna i min ägo (då pratar vi ändå prisklass 3-5ggr pengarna).
20210614_102136.jpg
2698A3F8-98C2-4154-9737-732DA9BB3A5E.jpeg

Benägen att hålla med. Men jag vill ha en mörkblå också :rolleyes: J-a Ming, är den ens snygg liksom???

Har så dåligt samvete, köp en lång och fin så monterar jag åt dig om du inte orkar/vill själv 😘
Nej, ha inte dåligt samvete♥️ Lite måste man få retas😉

När jag bråkade med Seikos för några år sedan köpte jag grejer från One second closer och de har ju superfina grejer till Vostok med. Jag hade redan kollat in sekundvisare där en massa gånger. Jag har inte alla snajsiga verktyg för att byta visare men sekundvisaren borde man väl kunna fixa med pincett och en penna typ? Bara man är försiktig och inte trycker snett?

Länk äntligen på efter en lååång match! Ändbitarna var så låga (ihoptryckta) att jag fick bända ut dem varsamt och sedan prova flera olika sprintar innan jag hittade rätt.
Svårt att hitta 24 mm länkar som smalnar av mot spännet, men jag har klickat hem tre olika från lika många länder så får vi se vilken som sitter bäst...

IMG_20210614_160015.jpg

Tillbaka
Topp