• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Efter mycket velande så valde även jag att slå till, blir en PG-02 för min del :) nu gäller det bara att hitta schyssta band i 24mm :D @SpaceAce ;)
Magasinsväska m/45... :pirate:
Band CG.jpg

Jag agerade flytthjälp åt en polare i lördags. Kom på mig själv med att vara rädd för att slå i min nya Certina i något när jag bar runt på lådor och annat bråte.
Har ni någon prisgräns där ni blir lite mer rädda att slå i diverse dörrar och liknande?
Dagens som jag icke är rädd för att ha sönder.
20210614_113935.jpg

Jag tycker det är svårt att låta bli att använda en klocka jag gillar.
För min del har lösningen på det varit att skita i skicket när jag köper :)
Några av mina dyrare klockar har jag köpt jag med tydliga spår av användning. Extremt befriande att slippa vara rädd för att få en dings eller repa.
Några billigare klockor jag köpt ny och självklart allt jag fått av frugan är jag mera försiktig med.

Inte så stor nyhet i och för sig (gällande verket alltså), har varit känt ganska länge. Spelar väl mindre roll om det är just ETA el annan klon, samma samma pretty much
eller tycker du annorledes? 🙂
Nä det stämmer nog. Jag visste inte vad det berodde på och har läst / hört andra som inte heller visste, därav att jag delade med mig av svaret. :)

Jag tycker det är svårt att låta bli att använda en klocka jag gillar.
För min del har lösningen på det varit att skita i skicket när jag köper :)
Några av mina dyrare klockar har jag köpt jag med tydliga spår av användning. Extremt befriande att slippa vara rädd för att få en dings eller repa.
Några billigare klockor jag köpt ny och självklart allt jag fått av frugan är jag mera försiktig med.
Det är smart tänkt! Borde överväga att köpa begagnat alltså 🙂

Yes! Yema släpper snygg 63a!

D40BE684-5945-4297-ABB0-B73A39766E83.jpeg

Skitbra! Bättre med den diskreta lyspastan än den super gröna på tidigare modell.
Bort med låset till vridningen så hade det varit en vinnare för mig. Kom aldrig överens med låset, även om jag förstår varför det sitter där :)

Nej, ha inte dåligt samvete♥️ Lite måste man få retas😉

När jag bråkade med Seikos för några år sedan köpte jag grejer från One second closer och de har ju superfina grejer till Vostok med. Jag hade redan kollat in sekundvisare där en massa gånger. Jag har inte alla snajsiga verktyg för att byta visare men sekundvisaren borde man väl kunna fixa med pincett och en penna typ? Bara man är försiktig och inte trycker snett?
Fast jag retas ju...jämnt 😘
Nä, men har du bråkat med seikos kan du bråka med ryssar också, tycker nog själva visarbytet t.o.m är enklare på ryssarna✌🏼
Nä det stämmer nog. Jag visste inte vad det berodde på och har läst / höt andra som inte heller visste, därav att jag delade med mig av svaret. :)
All information är bra info 👍🏼 vilka verk kör MV nu istället, Selitta?

Hur stora handleder har du? Jag har en 36mm på väg in (av ett annat märke) som jag är lite orolig att den kommer kännas för liten. Den där sitter ju riktigt bra på dig :)
Jag har relativt tunna handleder, 16,5cm ungefär, men även ganska ”platta”. Tycker dock att det funkar med allt mellan 34 och 42mm. Får jag fråga vad du har inkommande?

Tillbaka
Topp