• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

New watch alert!

IMG_20210615_180751_339.jpg

IMG_20210615_180751_228.jpg

IMG_20210615_180751_305.jpg

Riktigt bra tavla! I övrigt är det mer eller mindre samma klocka va (dvs svinbra)? Fått för mig att Cronos och San Martin är samma fabrik?
Så är det nog. Identiska skulle jag säga, förutom länkarnas borstning. Där vinner San Martin.
Länken på Cronosen är lite grövre borstad men nu snackar vi marginellt men ändå.
Cronosen kostar ju också ett par tre hundralappar mindre. Samma grymma finish på boett och tavla 👍.

Båda bägge funkar lika båda bäst sa Horace, där fick du så du teg 👊🏼

Japp, det ska vara en 1521-boett där, kool klocka 👍🏼
Hittade lite gammal skåpmat på gamla Doxa 250 (samma) om det skulle vara av intresse:
Jo, den där har jag kollat på lite då och då genom åren :) Flying doctor hade också den här Recension Zeno och Doxa 300T där han jämför just Zenon (fast i Orange färg) mot den då runt millennieskiftet ganska monstruösa Doxa 300T - den årgången hade nån sorts knepig halvintegrerad länk och slutresultatet blev eh, stort, se här: Zeno och 300T

Jag var på gång att köpa Zenon då, men fegade ur på höjden - 17mm. Trodde det skulle vara i värsta laget. Ärligt talat så är det ju inget problem när jag väl äntligen köpt en och har den på handleden. Det är ju bara högst upp på plexit den når så högt. I övrigt så är den som en Squale 1521 i dimensionerna.

Det här var väl genom UPS men du hade även problem med DHL-paket från Cousins om jag inte minns fel? Det kan ju hända att båda två har gjort fel men i så fall har du som sagt rejäl otur. 😢
Hade glömt bort cousins... Ja det är DHL. Där vet jag inte alls vad som hänt. Kanske nåt med moms?

Med Dan Henry är det såhär har jag luskat fram. Jag frågade om de kunde fråga DHL om det gick att välja ombud och att isf. välja ett som jag skrev då mitt som väljs automatiskt är lite struligt (lång kö, korta öppettider osv. ) och lite längre bort. Typ såhär "do you know if I can chose which access point? This is my closest one for DHL but it usually come to this one" och så skrev jag namnet på ställena. Har funkat bra massa gånger.

Fick som svar "vi fraktar inte med DHL, vi fraktar med UPS och paketet är redan skickat så vi kan inte be UPS välja vart det hamnar" Jaha okej det är lugnt svarade jag och tänkte att skitsamma om det hamnar på det struliga ombudet. Idag får jag veta att de stoppat paketet utan att fråga mig! Och... ändrat adressen till ett av ombudens adress och skickat det dit utan att ens skriva nåt förrän idag. Hade de skrivit "ok vi skickar det dit" hade jag såklart svarat "eeh va?" Helt otroligt. Tror de mitt namn är typ "Direkten Tobak"? Jag hade inte ens kunnat tänka mig att de skulle göra det för jag skrev aldrig att de skulle skriva den adressen på paketet såklart.

Klart fall av totalt lost in translation. Jag är flytade i engelska. De är sämre. Men då får de fan i minsta fall betala frakten då de missförstått och ändrat adressen utan att ens ha frågat mig.

Kan vara bland det märkligaste jag varit med om.

Hade glömt bort cousins... Ja det är DHL. Där vet jag inte alls vad som hänt. Kanske nåt med moms?

Med Dan Henry är det såhär har jag luskat fram. Jag frågade om de kunde fråga DHL om det gick att välja ombud och att isf. välja ett som jag skrev då mitt som väljs automatiskt är lite struligt (lång kö, korta öppettider osv. ) och lite längre bort. Typ såhär "do you know if I can chose which access point? This is my closest one for DHL but it usually come to this one" och så skrev jag namnet på ställena. Har funkat bra massa gånger.

Fick som svar "vi fraktar inte med DHL, vi fraktar med UPS och paketet är redan skickat så vi kan inte be UPS välja vart det hamnar" Jaha okej det är lugnt svarade jag och tänkte att skitsamma om det hamnar på det struliga ombudet. Idag får jag veta att de stoppat paketet utan att fråga mig! Och... ändrat adressen till ett av ombudens adress och skickat det dit utan att ens skriva nåt förrän idag. Hade de skrivit "ok vi skickar det dit" hade jag såklart svarat "eeh va?" Helt otroligt. Tror de mitt namn är typ "Direkten Tobak"? Jag hade inte ens kunnat tänka mig att de skulle göra det för jag skrev aldrig att de skulle skriva den adressen på paketet såklart.

Klart fall av totalt lost in translation. Jag är flytade i engelska. De är sämre. Men då får de fan i minsta fall betala frakten då de missförstått och ändrat adressen utan att ens ha frågat mig.

Kan vara bland det märkligaste jag varit med om.
Har du betalat med PayPal?

Tyvärr inte. Mastercard.
Annars så om man väljer ombud och PayPal checkout så blir adressen ditt namn och adressen till ombudet t.ex. Nisse Päronpung, Direkten Tobak, 12345 Fjollträsk. Funkar hos mig, men jag bor ju i en mikroskopisk by, kan nog ställa till problem om man bor i storstaden. Men har du inte använt det så har jag ingen aning om varför dina paket kommer på avvägar.

Den ser riktigt fin ut. Får jag fråga vad det är som gör att du känner dig så nöjd med den? Har du länken till också och vad tycker du i så fall om den?
Perfekt storlek, clean tavla, suveräna kontraster i borstning/polering mm mm. En av fåtalet moderna klockor som ger mig samma känsla som en vintage, men supertålig.
Bonkliplänken är suverän men lite svårt med storleken. Jag använder kanske 30% bonklip/ 70% nato men det är mest för att detta är min slitklocka. Hade jag använt den mer som "finklocka" hade länken säkert åkt på oftare.

Annars så om man väljer ombud och PayPal checkout så blir adressen ditt namn och adressen till ombudet t.ex. Nisse Päronpung, Direkten Tobak, 12345 Fjollträsk. Funkar hos mig, men jag bor ju i en mikroskopisk by, kan nog ställa till problem om man bor i storstaden. Men har du inte använt det så har jag ingen aning om varför dina paket kommer på avvägar.
Ah okej. Tänkte först om du menade att man kan få pengar tillbaka via paypal om man hör av sig dit. Nu vet jag inte riktigt var jag ska vända mig? Nytt detta för mig.

Rätt sjukt att de ska bråka om typ 300kr på detta sätt pga. ett (otroligt märkligt) missförstånd.

Tillbaka
Topp