• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

New watch alert!

IMG_20210615_180751_339.jpg

IMG_20210615_180751_228.jpg

IMG_20210615_180751_305.jpg
Hur gick det med moms och tull, smidigt att betala?

Jo, den där har jag kollat på lite då och då genom åren :) Flying doctor hade också den här Recension Zeno och Doxa 300T där han jämför just Zenon (fast i Orange färg) mot den då runt millennieskiftet ganska monstruösa Doxa 300T - den årgången hade nån sorts knepig halvintegrerad länk och slutresultatet blev eh, stort, se här: Zeno och 300T

Jag var på gång att köpa Zenon då, men fegade ur på höjden - 17mm. Trodde det skulle vara i värsta laget. Ärligt talat så är det ju inget problem när jag väl äntligen köpt en och har den på handleden. Det är ju bara högst upp på plexit den når så högt. I övrigt så är den som en Squale 1521 i dimensionerna.
Härligt, verkar som klockan har hamnat i helt rätt händer 🙂
Squale 1521 kunde gott få både plexit och länken också så hade det tamejtusan blivit en jackpot! (enligt... mig)

Just nu finns 1 Orion Hellcat i vinrött i lager. Så om någon är sugen så är det bara att hugga :)

20210603_172138.jpg

Perfekt storlek, clean tavla, suveräna kontraster i borstning/polering mm mm. En av fåtalet moderna klockor som ger mig samma känsla som en vintage, men supertålig.
Bonkliplänken är suverän men lite svårt med storleken. Jag använder kanske 30% bonklip/ 70% nato men det är mest för att detta är min slitklocka. Hade jag använt den mer som "finklocka" hade länken säkert åkt på oftare.
Tack för ditt svar. Det är en spännande blandning av gammalt och nytt som dom verkar ha fått ihop på ett bra sätt.

Nästa köp?
Hm, det är inte omöjligt att jag nu har lockat mig själv att köpa en 36:a fast en brun.
Bild stulen från instagram:
29DD29C8-E00E-47B7-8457-74EC6DAB4D0B.jpeg

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på en svensk kanal så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!

Senast ändrad:
Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på svenska så finns ju Back in Time. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
Kollat nästan enbart på JOMW och enbart när det är någon specifik modell jag vill veta mer om.

Har dock kollat en del på Back In Time för nått år sedan, har bla sålt en G-shock till honom som han har med i en video 😃
Hörde att senaste videon var någonting riktigt speciellt 🙄

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på svenska så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
Jag gillar gaphalsen från Australien, fast han är egentligen skotte.
Brukade titta på Urban Gentry men tröttnade lite.

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på svenska så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
Aldrig hört talas om BACK IN TIME men får väl ta och kolla upp den kanalen, alltid kul med närodlat svenskt 👍🏼

Senast ändrad:
Klassiker när man ska hitta något schysst till någon annan och köper det själv sen 😅

Nja, inget för mig – inte helt fel ändå – den växer lite på mig – den är ändå ganska snygg – verkar den inte väldigt välbyggd – jo men kanske – jag behöver nog en sådan – jag kollar lite på hemsidan för skoj skull – köööööp – klart och betalt.

Någon som känner igen sig?:)

Nja, inget för mig – inte helt fel ändå – den växer lite på mig – den är ändå ganska snygg – verkar den inte väldigt välbyggd – jo men kanske – jag behöver nog en sådan – jag kollar lite på hemsidan för skoj skull – köööööp – klart och betalt.

Någon som känner igen sig?:)
Brukar blanda in lite - jag borde verkligen inte men annars så var det total igenkänning 🤣

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på en svensk kanal så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
Hmm brukar inte Peter Kotsa kolla Micros?🤔

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
Jag kollar på Jomw, tröttnade på Urban Gentry, han känns rätt självcentrerad.
Jag kan tipsa om red dead restoration, en snubbe som restaurerar diverse klockor. Inte så mycket mikro men bra asmr. 🙂
Edit: Random Rob är också bra!

Senast ändrad:

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!
WatchChris kan jag rekommendera. En hel del micro med bra tempo och inte för långdraget.

Först gången jag köpt tillbaka ett ett ex. Vi firade sommaren 2020 tillsamman och nu skall vi fira sommaren 2021.
FF23715B-608D-46E4-A022-9A1FFF2A5808.jpeg
Det gjorde du rätt i, dne är fin den, 39 mm men ganska biffig eller? Hur ser den ut i profil från sidan?

Synd att den var 40mm med 22mm bandbredd, har varit perfekt som 36/20. Rätt prisvärt också med SW200, till synes bra finish osv för ca 5400 inkl. moms.

DSC07612.jpg
38f2ace4856468db7c80cb4c04f929e0.jpg
56976ba0b9e9d611a808c13475ca8f40_original.jpg
Kunde inte hålla med mer, 36-38 mm skulle suttit som en smäck!

Keepers?
Perfekt ju!
Nära till;
87366CC6-BA83-4BF5-BDAD-9A2BA5EA5470.jpeg

Tillbaka
Topp