• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på en svensk kanal så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!

Jag gillar https://youtube.com/c/TheWatcherReviews 👍🏻

FedEx svängde förbi med ett paket idag. LIV Saturn V Moon Dust, Crater Grey:
DE70904B-4CB3-406C-A36D-BA8138FC701C.jpeg
66A4E9C9-39FD-4D1D-BDF9-716E22DBF310.jpeg
B8371CD3-42E6-4401-B15D-E85DC672E8CB.jpeg
635FBB6E-7F96-45C5-BCCE-0E190D9E5A4E.jpeg
Otroligt fin! Från USA? Hur mycket drog kostnaden iväg ungefär väl hemma jämfört med den angivna prislappen? Snabb leverans?

Otroligt fin! Från USA? Hur mycket drog kostnaden iväg ungefär väl hemma jämfört med den angivna prislappen? Snabb leverans?
Japp. LIV Watches. Hoppade på ett kickstarter projekt i höstas och betalade då ett decimerat pris. Så leverans var alldeles nyss, så inte så snabbt..😂 Men när de skickade den tog det typ 10 dgr hit. Har för mig att jag pyntade ca 200$ mindre än nuvarande pris. Inga fler kostnader än faktiskt.. 😀

Ah, äntligen tyst. Barnen sover och tanten jobbar. Känns som att man missat en massa skoj klockor så nu skall det bli kvalitetstid framför tuben och kolla ikapp klocknyheterna, vilka youtubers rekommenderar ni så att jag inte missar något? :) Mina favoriter är Caseback Watches, JOMW, Vintage Digital Watches och vill man se på en svensk kanal så finns ju Back in Time, följer ni inte dem så ge dem en chans. Jag är inte mycket för Urban Gentry, Timeteller, Federico, RandomRob, Theo&Harris, gaphalsen från Australien... Har jag missat någon som är sevärd som gillar mikroklockor?

Caseback Watches
JOMW
Vintage Digital Watches
Back in time!

i like watches är bra tycker jag, mängder med mikrorecensioner 🤓

Dom är rätt lika i profil alltså. Bonuspoäng till den som kan gissa märke och modell

FA029609-70AC-4F6F-9E8F-61781DA64DA7.jpeg
Den undre kan vara en Zelos Horizon generation 1?...

Edit: den övre liknar en obris morgan lite men de har väl inte så kupade glas...?

Edit igen: det är en Vostok Komandirski eller vad den heter väl, har inte den en boett som ser ut så där?..

Senast ändrad:
Escapement and Watch. Bra makro och snyggt producerat. Knepigt tugg men man vänjer sig med tiden.

Average Bros. Basic produktion och tråkigt tugg men informativ kanal.

Chillin with watches. Skönt tugg, basic video, mestadels mikro och affordable.

Serious Watches. Inga reviews men klipp på nästan alla klockor dom får upp i butiken och samma ljus, kamera och procedur på samtliga klipp. Bra benchmark för jämförelser mellan klockor och mycket mikro/affordable.

Ping @KandreasF

Let's face it...den där jävla Björken vägrar ju släppa sin Pepsi 😁

Spola fram till 4:00 för wristshot och ljusförhållanden. Ser intressant ut? 🤔

Watch Clicker. Snyggt och ganska kompakta videos mellan 4 och 10 minuter.

Finns ju hur många kanaler som helst. Följer säkert 20-30 stycken. Kan lägga upp en längre lista nån gång.

Den undre kan vara en Zelos Horizon generation 1?...

Edit: den övre liknar en obris morgan lite men de har väl inte så kupade glas...?

Edit igen: det är en Vostok Komandirski eller vad den heter väl, har inte den en boett som ser ut så där?..
Det sista får jag nog ge rätt för. Det är close enough. Zelos Horizons 43mm så det är den senaste modellen inte Gen 1. Den andra är Vostok Komandirskie 650536
FD205DB6-79FC-4DAB-B6ED-0564C6D8B280.jpeg

Escapement and Watch. Bra makro och snyggt producerat. Knepigt tugg men man vänjer sig med tiden.

Average Bros. Basic produktion och tråkigt tugg men informativ kanal.

Chillin with watches. Skönt tugg, basic video, mestadels mikro och affordable.

Serious Watches. Inga reviews men klipp på nästan alla klockor dom får upp i butiken och samma ljus, kamera och procedur på samtliga klipp. Bra benchmark för jämförelser mellan klockor och mycket mikro/affordable.

Ping @KandreasF

Let's face it...den där jävla Björken vägrar ju släppa sin Pepsi 😁

Spola fram till 4:00 för wristshot och ljusförhållanden. Ser intressant ut? 🤔

Watch Clicker. Snyggt och ganska kompakta videos mellan 4 och 10 minuter.

Finns ju hur många kanaler som helst. Följer säkert 20-30 stycken. Kan lägga upp en längre lista nån gång.
Satte kaffet i halsen när jag trodde du var lite sugen på en deal😂😂😂 ska kolla! Är det 40 mm?

Tillbaka
Topp