• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Råkade köpa en klocka nyss. Och lite nya straps.... Tur det "bara" va på Aliexpress och CNS så det stannade på strax över tusenlappen.
Testkör Heimdallr lite då ingen ändå vill köpa den men det är nog priset och inte klockan som är problemet!
20210616_104016.jpg

Escapement and Watch. Bra makro och snyggt producerat. Knepigt tugg men man vänjer sig med tiden.

Average Bros. Basic produktion och tråkigt tugg men informativ kanal.

Chillin with watches. Skönt tugg, basic video, mestadels mikro och affordable.

Serious Watches. Inga reviews men klipp på nästan alla klockor dom får upp i butiken och samma ljus, kamera och procedur på samtliga klipp. Bra benchmark för jämförelser mellan klockor och mycket mikro/affordable.

Ping @KandreasF

Let's face it...den där jävla Björken vägrar ju släppa sin Pepsi 😁

Spola fram till 4:00 för wristshot och ljusförhållanden. Ser intressant ut? 🤔

Watch Clicker. Snyggt och ganska kompakta videos mellan 4 och 10 minuter.

Finns ju hur många kanaler som helst. Följer säkert 20-30 stycken. Kan lägga upp en längre lista nån gång.
Average bros är så ehm eh dåliga. Har knappt eeh ehm koll på klockan de visar upp. Massa faktafel. Stör mig som sjutton på den kanalen och slutat kolla. Förstår inte alls varför den är så stor. De flesta andra du länkat är ju bra men har mindre visningar. Orimligt.

Ja jag är bättre ;) Snart kommer min youtubekanal upp.

Average bros är så ehm eh dåliga. Har knappt eeh ehm koll på klockan de visar upp. Massa faktafel. Stör mig som sjutton på den kanalen och slutat kolla. Förstår inte alls varför den är så stor. De flesta andra du länkat är ju bra men har mindre visningar. Orimligt.

Alltid snyggt att trycka ner andra för att lyfta sig själv...

Alltid snyggt att trycka ner andra för att lyfta sig själv...
Sanningen bryr sig inte om folks känslor (Glimten i ögat mtp. att jag inte ens lagt upp min första video än)

Det finns massvis med bra kanaler där ute och jag tycker inte average bros är helt värdelös men jag förstår verkligen inte hur de kan ha hundratusentals visningar på deras videos som innehåller faktafel, dålig koll, ointressant snack med suckande två gånger i sekunden osv. När det finns massa andra som är riktigt duktiga som har typ 500-1000 visningar. Gillar heller inte Urban Gentrys fascination för typ allt han får in, alla klockor är jättebra typ. Men det är intressant snack och hög kvalité på produktion så där förstår jag verkligen att han är en av de största.

Sanningen bryr sig inte om folks känslor (Glimten i ögat mtp. att jag inte ens lagt upp min första video än)

Det finns massvis med bra kanaler där ute och jag tycker inte average bros är helt värdelös men jag förstår verkligen inte hur de kan ha hundratusentals visningar på deras videos som innehåller faktafel, dålig koll, ointressant snack med suckande två gånger i sekunden osv. När det finns massa andra som är riktigt duktiga som har typ 500-1000 visningar. Gillar heller inte Urban Gentrys fascination för typ allt han får in, alla klockor är jättebra typ. Men det är intressant snack och hög kvalité på produktion så där förstår jag verkligen att han är en av de största.
Jag emotser med spänning din första video. Ribban har lagts högt!

Frågan är: Blir det bättre än Back in Time! ?

Bättre än Caseback blir det nog inte iallafall :D

Med det sagt skall det bli intressant att se.

San Martin har släppt en GS-copage. Vad sägs?

Blev lite sugen men frågan är hur bitig den blir på armen. 44mm och nästan 51mm l2l är stadigt och är byggd i stål istället för titan som originalet.

Lutar åt nya SM MM300 istället. 🤔

Ångrar att jag sålde första gen SM MM300. Det var något särskilt med den. Och nu produceras dom inte längre 😢

Satte kaffet i halsen när jag trodde du var lite sugen på en deal😂😂😂 ska kolla! Är det 40 mm?

Får erkänna att jag är lite sugen på din nya med krämfärgad tavla. Den är ju sjukt snygg på grått nato! 😱

Den borde du behålla ett tag tycker jag. Tills jag fått något sålt. Vilket borde bli vilket år som helst nu. 😂

Kom hem från jobbet och körde bandbytar orgie för att hålla mig från att trycka på köpknappen på Ali Express.

Minst en eller två av dom på bordet måste bort.

IMG_20210616_133644.jpg
IMG_20210616_133656.jpg
IMG_20210616_133702.jpg
IMG_20210616_133751.jpg

Ja ärligt talat så suger han! 😅
Sjukt tråkiga klipp och gillar inte hans snack heller.

Men konsistent med samma ljus, kamera och setup och så gör han helt enkelt rätt många recensioner så kanalen är intressant ändå tycker jag. Något slags benchmark grej där alltså. Man förstår liksom vad det är för klocka när man sätter det i hans sammanhang.

Frågan är: Blir det bättre än Back in Time! ?

Bättre än Caseback blir det nog inte iallafall :D

Med det sagt skall det bli intressant att se.
Det blir skitdåligt då jag inte kan redigera öht. men min poäng var såklart att jag tycker det är så dåligt att det är svårt att vara sämre. Att säga rätt storlek på klockan och berätta rätt om dess historia exempelvis är ganska enkelt.

Underbart att se en Ollech & wajs! Är själv osunt sugen på en P-101 på länk... Hur upplever du din?
Köpte den på nytt efter att ha sålt den förra hösten så gillar den mycket. Älskar hur toolig den är, riktigt bra länk, fin bezel action, härlig boett. Dåligt clasp, finish på tavlan och visare kunde vara bättre. Men för andrahandspriser får man riktigt mycket för pengen.

Köpte den på nytt efter att ha sålt den förra hösten så gillar den mycket. Älskar hur toolig den är, riktigt bra länk, fin bezel action, härlig boett. Dåligt clasp, finish på tavlan och visare kunde vara bättre. Men för andrahandspriser får man riktigt mycket för pengen.

Men endast mineralglas eller hur var det?

Lite så har jag uppfattat den också. Har inte sett speciellt många begagnade ute men jag kollar kanske på fel ställen....

Tillbaka
Topp