• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras? 🤔
PSX_20210624_110214.jpg

Gick för övrigt sjukt snabbt! 😁
PSX_20210624_110018.jpg

Edit: Faaan, jag har ju ingen 5G-mobil, har jag vaccinerat mig helt i onödan nu? :sorry: Aja, då får jag en anledning till att köpa ny telefon då...
IMG_20210624_140732.jpg

6G då? :):)

Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.
(om man kan komma över en dvs)

Eller allas våran @JohnMonchard s Art Deco-rökare kanske?
Fan, du hann före ser jag. Bra förslag!

Men va...?! Måste vara allt ditt tjat i chatten för jag har inte fått något mail. 😂
Tyckte det verkade mystiskt, om en av sidorna är en bluffsida för att lura folk...
Det skulle inte förvåna mig om de har flera hemsidor som säljer samma produkter. Inte helt ovanligt när det gäller kinaklockor.
Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.
(om man kan komma över en dvs)

Eller allas våran @JohnMonchard s Art Deco-rökare kanske?
Du har även Baltic HMS om man gillar sectorstilen: https://baltic-watches.com/en/collections/hms-002

Christopher Ward Malvern 595. Helt klart. 5,95 mm tunn(!). 39 mm tvärs över boetten. Manuell. Galet snygg. Luktar engelskt te och högt skattetryck på kolonierna.

1624536593988.png
Den hade ju varit perfekt om den inte var så stor. Har du koll på lug-lug på den? Snubben i fotot bär den väldigt långt ner på handleden (jag bär klockor ovanför handledsknölen), så kanske sitter bättre där man "ska" bära klockan.

Har vi pratat om MHD Watches?
Brittiskt med bilinfluerad design (Enligt dom själva)
Tycker det är trevligt med "komplett designade" klockor där designen inkluderar mer än tavla och vridring,
Allt kanske inte lika lyckad men förtjänar beröm för försöket.

1624537817969.png

1624537791604.png

1624538051708.png

Bilagor

• 1624537944016.png
    1624537944016.png
    453.8 KB · Visningar: 3
Jag använder sällan den här klockan och tänker ofta att jag borde sälja den till förmån för något annat, men den är ju så förbannat bra. Beslutsångest. Om jag säljer den kommer jag antagligen att ångra mig.
IMG_4520.jpg
IMG_4524.jpg
IMG_4528.jpg
Varför använder du den så sällan? Även om du tycker att den är jättefin, välbyggd yada yada så finns det en anledning till att du inte bär den oftare än du gör och då kanske det är dags att sälja tänker jag? 😊 Det är klart att man ibland kan sakna vissa saker man har sålt men det innebär inte nödvändigtvis att man skulle bli lyckligare av att köpa dem igen.

Varför använder du den så sällan? Även om du tycker att den är jättefin, välbyggd yada yada så finns det en anledning till att du inte bär den oftare än du gör och då kanske det är dags att sälja tänker jag? 😊 Det är klart att man ibland kan sakna vissa saker man har sålt men det innebär inte nödvändigtvis att man skulle bli lyckligare av att köpa dem igen.
Du har helt rätt. Klockor är världsliga ting och hur mycket kan man egentligen sakna sådana? Det finns bättre saker att göra här i livet. till exempel glädjas åt nya klockor. :)

Anledningen till att jag inte använder den är att den känns lite "tråkig" tror jag. Jag skulle antagligen använda den oftare om tavlan hade varit i en annan färg.

Tillbaka
Topp