Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där ser riktigt bra ut! Nästan så jag ångrar mig
Kul med 5g-chip!Wohoo, dags för vaccination med krigaren!
Tack tack och ännu mer tack för att du led av tillfällig sinnesförvirringDet där ser riktigt bra ut! Nästan så jag ångrar mig
Mmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras?Kul med 5g-chip!
Du kan vara lugn. Efter dos 2 konverteras alla prylar i din närhet till 5g så du kan ha kvar din gamla mobilMmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras?
Gick för övrigt sjukt snabbt!
Edit: Faaan, jag har ju ingen 5G-mobil, har jag vaccinerat mig helt i onödan nu? Aja, då får jag en anledning till att köpa ny telefon då...
Wohoo, kanon! Visste att det fanns en anledning till den 2a dosen, varför skulle men annars ta den liksom? Tack!Du kan vara lugn. Efter dos 2 konverteras alla prylar i din närhet till 5g så du kan ha kvar din gamla mobil
5G aktiveras när det är 20 grader ute, där var det bara 19 grader, det är säkert!Mmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras?
Gick för övrigt sjukt snabbt!
Edit: Faaan, jag har ju ingen 5G-mobil, har jag vaccinerat mig helt i onödan nu? Aja, då får jag en anledning till att köpa ny telefon då...
Men här är det ju över 20 grader!5G aktiveras när det är 20 grader ute, där var det bara 19 grader, det är säkert!
Har du hört något om leveransen av PVDn? Pingar in @rambo_amadeus också ifall han sitter på inside info.
Det senaste jag hörde var mitten/slutet av juni så det borde vara dags vilken dag som helst i så fall.
Äntligen
Helt galet vad snygg den där klockan är och med orange band blir den fulländad. Har haft min utlånad en period men idag hämtas den ut, då blir det på med orange våffla direktWohoo, dags för vaccination med krigaren!
Helt rätt! Gör sig verkligen grymt bra på orange band!Helt galet vad snygg den där klockan är och med orange band blir den fulländad. Har haft min utlånad en period men idag hämtas den ut, då blir det på med orange våffla direkt
Det ända jag undrar på är vilken sida som är originalet och vilken som är homagen
- Seiko Presage!Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.
Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.
Mja, tunn var ju ett önskemål, samt quartz eller handjagat urverk. Inga automater alltså. Gillar Seiko, men alldeles för knubbiga för att ses som dress i mina ögon. Max 8-9mm tjocklek och 36mm diameter är det jag är ute efter. Dolce har jag dock spanat på, ruskigt fina klockor i den serien!- Seiko Presage!
Bra förslag, den är fin! Lite mer åt vardagshållet i designen, men handjagad och hyfsat tunn.Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.
(om man kan komma över en dvs)
Nova 37mm Handwound
zeloswatches.com
Editerade in ett till förslag ovan, svårt ämne för mig det här som sagtBra förslag, den är fin! Lite mer åt vardagshållet, men handjagad och hyfsat tunn.
Christopher Ward Malvern 595. Helt klart. 5,95 mm tunn(!). 39 mm tvärs över boetten. Manuell. Galet snygg. Luktar engelskt te och högt skattetryck på kolonierna.Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.
En Monchard Sector kanske? 38mm är som @Von skriver i största laget men den ser riktigt fin ut. @JohnMonchard är dessutom aktiv på forumet.Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.