• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snart dags för sista arbetspasset innan semestern!! Eterna får äran.
PSX_20210624_100840.jpg

Mmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras? 🤔
PSX_20210624_110214.jpg

Gick för övrigt sjukt snabbt! 😁
PSX_20210624_110018.jpg

Edit: Faaan, jag har ju ingen 5G-mobil, har jag vaccinerat mig helt i onödan nu? :sorry: Aja, då får jag en anledning till att köpa ny telefon då...
Du kan vara lugn. Efter dos 2 konverteras alla prylar i din närhet till 5g så du kan ha kvar din gamla mobil ✌️

Mmm, men verkar inte fungera så bra, står fortfarande 4G..? Kanske tar ett tag innan det aktiveras? 🤔
PSX_20210624_110214.jpg

Gick för övrigt sjukt snabbt! 😁
PSX_20210624_110018.jpg

Edit: Faaan, jag har ju ingen 5G-mobil, har jag vaccinerat mig helt i onödan nu? :sorry: Aja, då får jag en anledning till att köpa ny telefon då...
5G aktiveras när det är 20 grader ute, där var det bara 19 grader, det är säkert!

Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.

Ni som har koll, vad finns det för prisvärda dressklockor där ute, gärna mikromärken? Nu snackar vi dress, inte vardag. Alltså tunna klockor med quartz eller handvevade urverk, mindre diameter/tanks, subsekund/ingen sekundvisare osv. Har spanat lite på Michel Herbelin och Stowa, men vad finns mer i prisklassen under 10? Känns som det är 80% dykare när det kommer till prisvärda mikromärken, och sen mest sportklockor/vardagsklockor, men dåligt med "riktiga" dressklockor.
- Seiko Presage!

Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.
(om man kan komma över en dvs)

Eller allas våran @JohnMonchard s Art Deco-rökare kanske?

Senast ändrad:
Mja, tunn var ju ett önskemål, samt quartz eller handjagat urverk. Inga automater alltså. Gillar Seiko, men alldeles för knubbiga för att ses som dress i mina ögon. Max 8-9mm tjocklek och 36mm diameter är det jag är ute efter. Dolce har jag dock spanat på, ruskigt fina klockor i den serien!
Inte riktigt min avdelning men kommer spontant att tänka på Zelos Nova. 38mm kanske i största laget för en dress men ser trevliga ut.
(om man kan komma över en dvs)
Bra förslag, den är fin! Lite mer åt vardagshållet i designen, men handjagad och hyfsat tunn.

• Like
Reactions: v0n
Christopher Ward Malvern 595. Helt klart. 5,95 mm tunn(!). 39 mm tvärs över boetten. Manuell. Galet snygg. Luktar engelskt te och högt skattetryck på kolonierna.

1624536593988.png

En Monchard Sector kanske? 38mm är som @Von skriver i största laget men den ser riktigt fin ut. @JohnMonchard är dessutom aktiv på forumet. :)
https://www.monchardwatches.com/product/sector-38/
Sector-38-Blue-dial-Mesh-1.png

Tillbaka
Topp