Code
AKA Vincent B
Gillar också Miyota "skräp"....Miyotaskräp och kvarg. Så är det på en måndag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gillar också Miyota "skräp"....Miyotaskräp och kvarg. Så är det på en måndag.
Välformulerade och kloka ord! Och tusen tack för bra feedback om kvalitetsupplevelsen!Ska jag vara ärlig så har jag ett tveeggat förhållande till copager, så även denna. Men i mina ändlösa monologer i mitt eget huvud så resonerar jag ungefär som du gör. En Comex är hutlöst prissatt, och även en ”vanlig” 5513 är obskyrt dyr. Hade jag då vågat använda en Comex Rolle eller en 5513 så som den är designad att användas? Som tool? Nej, nej det hade jag ju inte. WMTn ger känslan av att ha en gammal Comex eller en gammal Tudor Sub på handleden utan att man behöver sälja sina organ på svarta marknaden och sedan ligga sömnlös av oro när man väl äger den. Och dessa klockor var ju designade att användas, på riktigt. Inte bara för photo-ops på IG eller vid middagar med andra knösar. Problemet idag är att man inte kan eller vågar med de gamla, inte så mycket för att klockorna inte skulle klara det, det skulle dom, utan för att värdeminskningen hade varit omätbar.
Rent kavlitetsmässigt så är WMTn ok Den är väldigt lätt och ”känns tunn” i godset, men å andra sidan så känns inte gamla Rolexar så värst solida heller. Jag tycker däremot att finishen sitter, och den är väldigt bekväm med massor av justeringsmöjligheter i låset (älskar pressat stål-lås btw!). Verket kan jag inte säga så mycket om, den håller tiden väl och gör det den ska.
Är den värd det? Jag tycker det. För det jag gav så tycker jag absolut att den är värd sina pengar. Jag tror man betalar för dels ”känslan av en vintage Rolle” (nu svär jag säkerligen i kyrkan), men även detaljerna sitter. Låset är bra och korrekt, länken är bra (jag gillar lätta, rassliga länkar”, och boett med tavla är bra!
Homager och copager är verkligen heta potatisar, och man kan ju inte på något sätt snacka sig ur att WMTn är en skamlös homage… men som med allt så är det vad man gör det till och 99% av våra rädslor, åsikter och tankar om dessa klockor sitter ju i våra egna huvuden och återfinns endast i vår lilla lilla bubbla som är klocksvängen.
Är du sugen, så testa! Faller den sen inte i smaken så kan man sälja utan att ha behövt belåna huset eller motsv.
Segt! Jag har faktiskt inte badat med min ännu, så får se hur det gårDet bildas kondens vid minsta kontakt med vatten, så tät är den inte. Kontaktade Lorier och dom vill att jag skickar in den för kontroll.
Är det önskekväll? I så fall skulle jag vilja se några skott på seglarklockan!Timex Q 1975
Ja, ”en till” trådfarsan
Ja, det är lite obekvämt, men jag är samtidigt övertygad om att det löser sig, så jag sitter lugnt i båten!Segt! Jag har faktiskt inte badat med min ännu, så får se hur det går
Lorier lär hur som helst sköta ärendet snyggt!
Du glömde a.k.a Balance Wheel, Kobra Kai, Dante RedDags för @Code a.k.a Vincentb att testa kanske?
Vadå, är jag en rutten banan nu också?
Nej, Rose Hill är ett fint komplement till de bystdrottningar du är känd för att ’ge världen åter’Vadå, är jag en rutten banan nu också?
Såklart, vackra ögon och ett vackert inre är det som räknasNej, Rose Hill är ett fint komplement till de bystdrottningar du är känd för att ’ge världen åter’
Då är jag skruvadSåklart, vackra ögon och ett vackert inre är det som räknas
Du glömde a.k.a Balance Wheel, Kobra Kai, Dante Red
Äh, värt att testa ju. Du kommer nog bli positivt överraskad
Mystiken tätnar, jag tror det kan vara någon slags kod!
Har testat , inte min grej. Sen kommer inte hela sanningen fram i den videon heller. Finns massor som inte kommer upp i videon. Sen snackas det skit bakom stängda "poddar" mm..men men förstår verkligen inte på folk som ALLTID sitter här och tjafsar. Alltid samma människor också. @Lindellc @Nilas med flera...jag är här pga klockor inget annat...men alltid någon som ska tjafsa/ försöka starta tjafs. Sen blir folk kränkta. Tydligen ok av admin också eftersom inget görs. Börjar bli väldigt tröttsamt...Äh, värt att testa ju. Du kommer nog bli positivt överraskad
Enda nackdelen jag ser är att du kanske inte får posta den i facebookgruppen, Klockcentrumet/klockfrekvens eller vad det heter nu.
Tydligen är admin där ett riktigt stolpskott, hajpar klockor till höger och vänster, har totalt storhetsvansinne samt kommunicerar med emojis. Såg till och med ett klipp om det på youtube. Fanns även en hel del skärmdumpar på konversationer!
Men!! I den här tråden är det högt till tak och du får posta i stort sett vad du vill!
Fair enough.Har testat , inte min grej. Sen kommer inte hela sanningen fram i den videon heller..men men förstår verkligen inte på folk som ALLTID sitter här och tjafsar. Alltid samma människor också. @Lindellc @Nilas med flera...jag är här pga klockor inget annat...men alltid någon som ska tjafsa/ försöka starta tjafs. Sen blir folk kränkta. Tydligen ok av admin också eftersom inget görs. Börjar bli väldigt tröttsamt...
Med tanke på att majoriteten som haft med snubben att göra har samma åsikter är jag benägen att tro att mycket som sägs i videon stämmer. Vet du annat får väl du eller Kobra göra ett eget klipp och belysa oss.Har testat , inte min grej. Sen kommer inte hela sanningen fram i den videon heller. Finns massor som inte kommer upp i videon. Sen snackas det skit bakom stängda "poddar" mm..men men förstår verkligen inte på folk som ALLTID sitter här och tjafsar. Alltid samma människor också. @Lindellc @Nilas med flera...jag är här pga klockor inget annat...men alltid någon som ska tjafsa/ försöka starta tjafs. Sen blir folk kränkta. Tydligen ok av admin också eftersom inget görs. Börjar bli väldigt tröttsamt...
Verkar vara borttagen nu. Handlade om Kobra Kai och övriga admin/mods i hans grupp. Var lite skitsnack och drama där.Om det ändå berör klockor, vad är det för video som diskuteras?
Synd att den inte finns som lite större, ser pytteliten på mina grova handleder.så min commander 100 fick gå..Med tanke på att majoriteten som haft med snubben att göra har samma åsikter är jag benägen att tro att mycket som sägs i videon stämmer. Vet du annat får väl du eller Kobra göra ett eget klipp och belysa oss.
Minns själv när det begav sig för många år sedan. Ung och naiv råkade jag ut för Kobra Kai som pratade strunt i en grupp på Facebook som han brukar göra. Det var mycket CAPS och dumförklarande av andras åsikter. Fast det han själv skrev stämde inte, det var rent av osanning.
Snäll som jag var ville jag påpeka att han hade fel samtidigt som jag förklarade vad som faktiskt stämde.
Istället för ett tack gav han mig en karatespark ur sin grupp för att jag förödmjukat honom.
Ontopic: Idag rockar vi klockornas klocka nr1, slår allt från UK made Apeks proffsdykarklockor och skit från Seiko med Nh35 under locket.
Så myntet har bara en sida tror du? (Eller uppenbarligen gör du det) , men folk får TRO vad dom vill. Men väldigt konstigt att bara vissa blir kickade ur gruppen..Med tanke på att majoriteten som haft med snubben att göra har samma åsikter är jag benägen att tro att mycket som sägs i videon stämmer. Vet du annat får väl du eller Kobra göra ett eget klipp och belysa oss.
Minns själv när det begav sig för många år sedan. Ung och naiv råkade jag ut för Kobra Kai som pratade strunt i en grupp på Facebook som han brukar göra. Det var mycket CAPS och dumförklarande av andras åsikter. Fast det han själv skrev stämde inte, det var rent av osanning.
Snäll som jag var ville jag påpeka att han hade fel samtidigt som jag förklarade vad som faktiskt stämde.
Istället för ett tack gav han mig en karatespark ur sin grupp för att jag förödmjukat honom.
Ontopic: Idag rockar vi klockornas klocka nr1, slår allt från UK made Apeks proffsdykarklockor och skit från Seiko med Nh35 under locket.
Synd att den inte finns som lite större, ser pytteliten på mina grova handleder.så min commander 100 fick gå..
Så länge man inte uttrycker sin tro i Kobra Kais grupp för då blir man kickad.Folk får TRO vad dom vill. Men väldigt konstigt att bara vissa blir kickade ur gruppen..
Häftigt...Nu känner jag mig liten, ja det gör jag.
Så länge man inte uttrycker sin tro i Kobra Kais grupp för då blir man kickad.
Ja du får kalla det tjafs eller vad du vill, sanning säger jag. Du har ju problem överallt med folk som säger annat än vad du vill höra, här kan du dock inte utesluta och kicka ut folk på löpande band när det blir jobbigt.Har testat , inte min grej. Sen kommer inte hela sanningen fram i den videon heller. Finns massor som inte kommer upp i videon. Sen snackas det skit bakom stängda "poddar" mm..men men förstår verkligen inte på folk som ALLTID sitter här och tjafsar. Alltid samma människor också. @Lindellc @Nilas med flera...jag är här pga klockor inget annat...men alltid någon som ska tjafsa/ försöka starta tjafs. Sen blir folk kränkta. Tydligen ok av admin också eftersom inget görs. Börjar bli väldigt tröttsamt...
Ehh okey...sanning? DIN uppfattning. Har tex massor med referenser. Sen handlar inte allt om köpa och sälja även utan om hur man bemöter/är trevlig mot folk. Många som känner mig vet hur jag är. Behöver egentligen inte ens försvara mig. Jag behandlar folk så som jag blir behandlad. Skit ska skit ha...sååå nöjd??Ja du får kalla det tjafs eller vad du vill, sanning säger jag. Du har ju problem överallt med folk som säger annat än vad du vill höra, här kan du dock inte utesluta och kicka ut folk på löpande band när det blir jobbigt.
Ibland kanske man får rannsaka sig själv och börja titta på hur man själv beter sig innan man gnäller på andra .
Undrar du inte lite själv när det händer dig gång på gång överallt och med allt och alla?
Bild för topic
Nej inte min uppfattning, nästan allas uppfattning tyvärr och bara du som inte vill inse det.Ehh okey...sanning? DIN uppfattning. Har tex massor med referenser. Sen handlar inte allt om köpa och sälja även utan om hur man bemöter/är trevlig mot folk. Många som känner mig vet hur jag är. Behöver egentligen inte ens försvara mig. Jag behandlar folk så som jag blir behandlad. Skit ska skit ha...sååå nöjd??