• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Loriern fick följa med på stranden idag, efter att ha varit borttappad hos ett fraktbolag i två veckor, på väg till service (som den ännu inte varit iväg på) Fraktbolaget lyckades med bedriften att tappa bort samma paket inte bara en gång utan två gånger...
20210628_161715.jpg
Vad var det för fel på den?

Ja men se på fan! WMTn klarar sig även som matlagningstimer och grillklocka. Även på mina svettiga högsommar-armar.

F9FF0A3C-0998-4312-B084-41913B400B1B.jpeg
Jag tycker WMT gör riktigt intressanta produkter. Jag är inte jätteförtjust i copage-klockor, även om jag självklart fattar grejen och har förståelse för det också (speciellt med tanke på utvecklingen gällande tillgänglighet och pris på Rolex).
De klockorna som WMT imiterar är ju dock otillgängliga på riktigt. Submariner Comex ligger ju på 1-1,5 miljoner SEK på Chrono24. För typ 99,9 % av alla klockköpare är det orimligt att köpa en sådan, speciellt i syfte att använda (tänker inte att alltför många av dessa COMeX-ägare faktiskt använder sina klockor). WMT ger ju dock gemene man möjlighet att uppleva något i stil med en sådan klocka, som även kan användas utan att få ångest 😂.

Hur är kvaliteten tycker du? Är det mycket ”Bang for the buck”?

Det känns som att man mest betalar för designen, iom att det under huven är ett enkelt NH35 (inte ens 4r35!!! 😉🤌😂). Vilket dock fungerar bra.

PS. Ser fram emot nya chronon från Monchard! 🙌🤙

Jag tycker WMT gör riktigt intressanta produkter. Jag är inte jätteförtjust i copage-klockor, även om jag självklart fattar grejen och har förståelse för det också (speciellt med tanke på utvecklingen gällande tillgänglighet och pris på Rolex).
De klockorna som WMT imiterar är ju dock otillgängliga på riktigt. Submariner Comex ligger ju på 1-1,5 miljoner SEK på Chrono24. För typ 99,9 % av alla klockköpare är det orimligt att köpa en sådan, speciellt i syfte att använda (tänker inte att alltför många av dessa COMeX-ägare faktiskt använder sina klockor). WMT ger ju dock gemene man möjlighet att uppleva något i stil med en sådan klocka, som även kan användas utan att få ångest 😂.

Det känns som att man mest betalar för designen, iom att det under huven är ett enkelt NH35 (inte ens 4r35!!! 😉🤌😂). Vilket dock fungerar bra.

Allt under ett 6r35 skall man inte ens överväga... finishen är mycket bättre

• Like
Reactions: Jox

Ska jag vara ärlig så har jag ett tveeggat förhållande till copager, så även denna. Men i mina ändlösa monologer i mitt eget huvud så resonerar jag ungefär som du gör. En Comex är hutlöst prissatt, och även en ”vanlig” 5513 är obskyrt dyr. Hade jag då vågat använda en Comex Rolle eller en 5513 så som den är designad att användas? Som tool? Nej, nej det hade jag ju inte. WMTn ger känslan av att ha en gammal Comex eller en gammal Tudor Sub på handleden utan att man behöver sälja sina organ på svarta marknaden och sedan ligga sömnlös av oro när man väl äger den. Och dessa klockor var ju designade att användas, på riktigt. Inte bara för photo-ops på IG eller vid middagar med andra knösar. Problemet idag är att man inte kan eller vågar med de gamla, inte så mycket för att klockorna inte skulle klara det, det skulle dom, utan för att värdeminskningen hade varit omätbar.

Rent kavlitetsmässigt så är WMTn ok Den är väldigt lätt och ”känns tunn” i godset, men å andra sidan så känns inte gamla Rolexar så värst solida heller. Jag tycker däremot att finishen sitter, och den är väldigt bekväm med massor av justeringsmöjligheter i låset (älskar pressat stål-lås btw!). Verket kan jag inte säga så mycket om, den håller tiden väl och gör det den ska. :)

Är den värd det? Jag tycker det. För det jag gav så tycker jag absolut att den är värd sina pengar. Jag tror man betalar för dels ”känslan av en vintage Rolle” (nu svär jag säkerligen i kyrkan), men även detaljerna sitter. Låset är bra och korrekt, länken är bra (jag gillar lätta, rassliga länkar”, och boett med tavla är bra!

Homager och copager är verkligen heta potatisar, och man kan ju inte på något sätt snacka sig ur att WMTn är en skamlös homage… men som med allt så är det vad man gör det till och 99% av våra rädslor, åsikter och tankar om dessa klockor sitter ju i våra egna huvuden och återfinns endast i vår lilla lilla bubbla som är klocksvängen.

Är du sugen, så testa! Faller den sen inte i smaken så kan man sälja utan att ha behövt belåna huset eller motsv. :)

Fränt med vitt tropic, nysläppt från Joseph Bonnie. De har uppdaterat spännet, bättre toleranser @MaBr :)
ADBE9578-6C7F-4F08-BC3F-5229E9508446.jpeg

Dålig mobilbild men…
8CE8A4D8-1200-4CE9-8364-020CC1AB3929.jpeg

De var även vänliga och bytte det obligatoriska gamla valet till en grå, det var bra. De får inga pluspoäng för jag tycker det suger att inte få välja färg fritt i ett 3-pack.
0E4136FA-352B-4C76-AB49-8865260E5D25.jpeg
Köpte också vitt, tack för tipset;) Kommer bli nice till Damaskon... eller Näcken kanske :cigar:
IMG_2438.jpg
IMG_2439.jpg

Tillbaka
Topp