• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Med absolut ingen respekt till hantverket i en San Martin så tror jag att den är på väg till sitt rätta element, dvs bingen med osorterbar deponi efter att du ”kikat lite” på dess insida.
Alltså, till skillnad från de flesta så VET jag hur det ser ut på insidan så är inte ett dugg förvånad, tunna skitpackningar brukar det sitta i men det spelar mindre roll när det mesta är grundläggande felkonstruerat. Må se bra ut på ytan men men...

Senast ändrad:
Ja men det här va helt klart sista hittepå-klockan.

Den är ny. Haft klockor för halva summan som hållit för ett sketet bad. Kom på det efter några min, tog av den men icke

alla klockor oavsett märke kan ju läcka tyvärr nya som äldre, jag har badat med alla mina klockor från SM (eller dylikt märke, nog 5-6st) och de har aldrig läckt. Surt som fan när det händer, hänt mig med en Seiko. Fick bort baklocket direkt och ligga i ris över natten så hände inget som tur var, nya packningar sen var de ok.

men tråkigt 😕

Preach! Sista gången, ”300 meter” my ass🤝
Oj, en till som lärde sig den hårda vägen, släng krafset och köp inte igen...🖕🏼🖕🏼 säger jag 🥳

Utan tvekan ruggigt dåligt när det händer på en helt ny, tror dock att du eventuellt har haft ren otur. Som tur är har du ju garanti och kan säkert slippa alla omkostnader (skulle jag tro) om du kontaktar dom. Har faktiskt inga exempel på andra som lärt sig den hårda vägen gällande att ta in vatten men det finns säkert som @Von säger. Om det sen är något som är unikt för just SM det har jag inte hört talas om men det ska jag låta vara osagt 🤔. Själv har jag som sagt haft tur med alla mina gällande läckage men det kanske bara är en tidsfråga då 🤔.
I vilket fall så jäkligt trist när det händer som i ditt fall.

Såg Jungelbobos navygraf på K&S, är inte i köptankar tyvärr men måste säga att gula visare är himla härligt. Något även Scurfa förstått. Sen kanske just yeman är lite knepig pga olika lume men finns säkert ett skäl bakom det 🤓

holotypen jag hade back in the days (den skulle man behållit, så tool) hade gul plongeur vilket känns mycket roligare där än klassisk orange 😎

5A5A8D69-A8A9-4462-88F3-605AED363FA0.jpeg
B4F7E075-D568-408D-A83C-75DBF0FC136F.jpeg
2038AFBD-0250-48BF-9E8E-F4EF38C714EB.jpeg

Utan tvekan ruggigt dåligt när det händer på en helt ny, tror dock att du eventuellt har haft ren otur. Som tur är har du ju garanti och kan säkert slippa alla omkostnader (skulle jag tro) om du kontaktar dom. Har faktiskt inga exempel på andra som lärt sig den hårda vägen gällande att ta in vatten men det finns säkert som @Von säger. Om det sen är något som är unikt för just SM det har jag inte hört talas om men det ska jag låta vara osagt 🤔. Själv har jag som sagt haft tur med alla mina gällande läckage men det kanske bara är en tidsfråga då 🤔.
Det jobbiga är att SM kräver att man betalar frakt tur och retur och de kräver att försändningen skall vara både försäkrad och spårbar, något som postnord inte kan göra. Utöver det måste man betala tull och moms fastän det redan är gjort en gång då SMs shipping agent ”kräver” att klockan som skickas i retur skall deklareras som en vanlig klocka och måste ha ett värde på minst 80usd. Man kan dock ta ett snack med tullen (om man får tag i dem) och visa att det är en retur och få pengarna för momsen tillbaka. Dessutom tar det en jäkla tid.... det är min erfarenhet, vet inte om det varit så för andra. Men visst, de är trevliga att ha att göra med

Såg Jungelbobos navygraf på K&S, är inte i köptankar tyvärr men måste säga att gula visare är himla härligt. Något även Scurfa förstått. Sen kanske just yeman är lite knepig pga olika lume men finns säkert ett skäl bakom det 🤓

holotypen jag hade back in the days (den skulle man behållit, så tool) hade gul plongeur vilket känns mycket roligare där än klassisk orange 😎

5A5A8D69-A8A9-4462-88F3-605AED363FA0.jpeg
B4F7E075-D568-408D-A83C-75DBF0FC136F.jpeg
2038AFBD-0250-48BF-9E8E-F4EF38C714EB.jpeg
Har själv haft en Navygraf och den var riktigt trevlig. Perfekt storlek, inhouse och en snygg H-länk 👍.

Det jobbiga är att SM kräver att man betalar frakt tur och retur och de kräver att förvändningen skall vara både försäkrad och spårbar. Utöver det måste man betala tull och moms fastän det redan är gjort en gång då SMs shipping agent ”kräver” att klockan som skickas i retur skall deklareras som en vanlig klocka och måste ha ett värde på minst 80usd. Man kan dock ta ett snack med tullen (om man får tag i dem) och visa att det är en retur och få pengarna för momsen tillbaka. Dessutom tar det en jäkla tid.... det är min erfarenhet, vet inte om det varit så för andra. Men visst, de är trevliga att ha att göra med
Ja att man ska betala något överhuvudtaget när dom har felat är verkligen helt kasst och ett märkligt förfarande.
Det hade jag blivit riktigt irriterad på om jag hade hamnat i det läget 🤔.

Tänkte att jag skulle lära dottern att snorkla idag. Hon har provat i fem minuter i en pool tidigare men hon har uppenbarligen pappas gener och är som en fisk i vattnet! 😮 Fick dra upp henne efter 45 minuter för att jag började frysa och hon var blå men då hade vi hittat både krabbor, plattfisk och sjöstjärnor. 😁
PSX_20210703_205712.jpg
PSX_20210703_205554.jpg
PSX_20210703_205509.jpg
Fan vad najs! Ser fram emot att få lära mina barn saker som snorkling, dykning, hojkörning o annat coolt!
Men du, vilken klocka hade hon på sig då? Om hon nu har dina gener så borde hon minst haft en Doxa ellet Aquadive på handleden!

Fan vad najs! Ser fram emot att få lära mina barn saker som snorkling, dykning, hojkörning o annat coolt!
Men du, vilken klocka hade hon på sig då? Om hon nu har dina gener så borde hon minst haft en Doxa ellet Aquadive på handleden!
Bra där, min dotter snorklar också, det betyder att pappan kan köpa en till klocka för henne, smart!

Triwa ocean är perfekta kandidater för snoklande barn.

alla klockor oavsett märke kan ju läcka tyvärr nya som äldre, jag har badat med alla mina klockor från SM (eller dylikt märke, nog 5-6st) och de har aldrig läckt. Surt som fan när det händer, hänt mig med en Seiko. Fick bort baklocket direkt och ligga i ris över natten så hände inget som tur var, nya packningar sen var de ok.

men tråkigt 😕
Var det din SM som AR beläggningen släppte på? Hur gick det med den garantiåtgärden?

Det jobbiga är att SM kräver att man betalar frakt tur och retur och de kräver att försändningen skall vara både försäkrad och spårbar, något som postnord inte kan göra. Utöver det måste man betala tull och moms fastän det redan är gjort en gång då SMs shipping agent ”kräver” att klockan som skickas i retur skall deklareras som en vanlig klocka och måste ha ett värde på minst 80usd. Man kan dock ta ett snack med tullen (om man får tag i dem) och visa att det är en retur och få pengarna för momsen tillbaka. Dessutom tar det en jäkla tid.... det är min erfarenhet, vet inte om det varit så för andra. Men visst, de är trevliga att ha att göra med

väntar ju själv på en SM, det tar sin tid. Det vore trist att förlora pengar (samt gillar klockan) så kommer inte göra det men är ju sugen be dem dra åt helvete om de begär 300kr i frakt tillbaka plus ev moms 🙃
Men får tänka att den kostar mig det istället och glömma övriga pengar jag lagt 🙈

Var det din SM som AR beläggningen släppte på? Hur gick det med den garantiåtgärden?

se ovan, är inne på service. Inte gått så lång tid, ca 3-4v. Jag var seg med att skicka in den men den kom fram iaf, lite svettigt bara det 🙈

Edit: och ibland blir det skit, kan ju varit något jag gjort som gjorde att det släppte plötsligt. Vad det skulle vara vet jag inte men överlevde ju några månader hos cptSlow innan 🤓

Ja, det är riktigt mysigt och hon var så sjukt exalterad hela tiden också! Är omåttligt glad nu kan jag säga. 😁 Hon har ännu klenare handled än pappa så ingen Doxa eller Aquadive till henne än. Hon skulle iofs kunna ha en Doxa Coralline eller Nymph, de är 35mm... 🤔😊 Just nu kör hon oftast en G-shock Pokémon Edition som jag är lite avundsjuk på!
PSX_20200824_193048.jpg

Någon som är sugen på min Seiko 6309a med (gud förbjude) AM-Tavla. Säljer den SJUKT billigt. Blekt Bezel. Gummi. :)
Edit: Servat verk enl. Förra säljaren.

finns det inte modtavlor att tillgå längre? 7040 är grym att modda, haft en med AM jag moddade för nog iof 10år sedan. Men de blir trevliga, går ju klippa tavelfötterna och sätta in en skx etc tavla 🤓
6624E7A1-3301-44FC-B111-26FF167BCB03.jpeg

Utmanar dig (och alla andra tvivlare) härmed att öppna någon av dina rackare så kommer du haja vad jag menar? Do It! 😘

Ja, det är riktigt mysigt och hon var så sjukt exalterad hela tiden också! Är omåttligt glad nu kan jag säga. 😁 Hon har ännu klenare handled än pappa så ingen Doxa eller Aquadive till henne än. Hon skulle iofs kunna ha en Doxa Coralline eller Nymph, de är 35mm... 🤔😊 Just nu kör hon oftast en G-shock Pokémon Edition som jag är lite avundsjuk på!
PSX_20200824_193048.jpg
Fett ball! G-shock kör ju iochförsig de flesta inom militären med, så helt klart ett bra och stabilt val!

väntar ju själv på en SM, det tar sin tid. Det vore trist att förlora pengar (samt gillar klockan) så kommer inte göra det men är ju sugen be dem dra åt helvete om de begär 300kr i frakt tillbaka plus ev moms 🙃
Men får tänka att den kostar mig det istället och glömma övriga pengar jag lagt 🙈
Håll oss uppdaterade, intressant att veta ifall de lagt ner med idiotierna att man skall pröjsa returfrakt... illa nog att man måste betala frakten dit.

PSX_20200824_193048.jpg
Klart hon ska gå i pappas fotspår och ha en Squale! 😎 Grym snorkelrabatt utlovas! 😉

Tror dig men det kvittar mig så länge mina har så bra tidshållning som dom har. 2824-2 clonen som sitter i mina "DJ" tickar på med beröm godkänt.
Öppna dom gör jag inte, mina är ju täta och varför riskera det 😊.
Säkert ok verk, har några kloner också som tuffar på år efter år, det är konstruktionen på krona/packningar/verkhållare/boett osv som jag vill att du ska se med dina egna ögon. Ingenting som pajar bara för att man öppnar en klocka, tycker vi dödar den seglivade myten här och nu 👊🏼

Håll oss uppdaterade, intressant att veta ifall de lagt ner med idiotierna att man skall pröjsa returfrakt... illa nog att man måste betala frakten dit.

Jepp, hoppas få den innan sommarens slut kan tyckas rimligt. Kommer iaf ifrågasätta varför jag ska betala för returfrakt när jag la 250kr på att skicka den dit. Men samtidigt vill jag ju ha den tillbaka snabbt, den är ju nice…
A4D4F69B-558F-43F6-A526-9CEDE735035B.jpeg

Edit: bara för att lär jag väll flippa den direkt haha 😂

Säkert ok verk, har några kloner också som tuffar på år efter år, det är konstruktionen på krona/packningar/verkhållare/boett osv som jag vill att du ska se med dina egna ögon. Ingenting som pajar bara för att man öppnar en klocka, tycker vi dödar den seglivade myten här och nu 👊🏼
Tvivlar inte på vad du säger men öppnar inte mina mina exotiska dyrgripar i nuläget 😊.
SM är ju mästare på övrig finish så man får hoppas att dom har lärt sig något även på insidan, i alla fall gällande deras nyare versioner av pjäserna.

Tillbaka
Topp