Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Zelos ska strax släppa en gmt i brons. Men finns inte så mycket info än. Release slutet på april/maj sen har du ju CW trident pro i bronsHar fått låsning på bronsdykare och tänkte testa i sommar. Har tittat på nedan 4 modeller, vad har jag missat tycker ni?
Har också kollat in Zelos, men inte riktigt klickat.
Kan såklart ha fel men visst sjuttsingen är Armidan i mässing, inte brons?Har fått låsning på bronsdykare och tänkte testa i sommar. Har tittat på nedan 4 modeller, vad har jag missat tycker ni?
Jag har en Armida i mässing (sådan du länkade) och jag gillar den skarpt!Har fått låsning på bronsdykare och tänkte testa i sommar. Har tittat på nedan 4 modeller, vad har jag missat tycker ni?
Jo det stämmer, alla Armidas är i mässing i dagsläget men har för mig att just A1:an var ursprungligen i brons. Fortfarande mycket bra klockor men för $30 mer hade jag valt Ergon i brons och med Selitta urverk.Kan såklart ha fel men visst sjuttsingen är Armidan i mässing, inte brons?
Edit: Har du kikat på Obris Morgan Nautilus? Mycket trevlig klocka för pengen
Edit 2: Helson har en del i mässing/brons också
Eller hur, tror jag lindrar lidandet snart med en ölNej men usch vad obehagligt
Nu har jag inte haft denna modell själv, men jag gillar hur den ser ut.Har fått låsning på bronsdykare och tänkte testa i sommar. Har tittat på nedan 4 modeller, vad har jag missat tycker ni?
Har fått låsning på bronsdykare och tänkte testa i sommar. Har tittat på nedan 4 modeller, vad har jag missat tycker ni?
Låter spännande med GMT. Vi får se om Zelos håller sig borta från Pepsi-träsket.Zelos ska strax släppa en gmt i brons. Men finns inte så mycket info än. Release slutet på april/maj sen har du ju CW trident pro i brons
Bronsdag!
Det stämmer nog att Armidan är i mässing. Funderar på hur karaktären på patina skiljer mässing från brons.. Har du koll?Kan såklart ha fel men visst sjuttsingen är Armidan i mässing, inte brons?
Edit: Har du kikat på Obris Morgan Nautilus? Mycket trevlig klocka för pengen
Edit 2: Helson har en del i mässing/brons också
Snygg, men det känns verkligen inte värdigt att få klockor levererade på detta vis. Så extremt mycket kan det väl inte kosta att skicka med en skyddande plastring a la Rolex istället för att bara slänga ner klockan i en plastpåse? CW är inte direkt mikrovärldens billigaste märke heller, just denna modell ligger på circa 12' enligt hemsidan.Appropå pepsi
Min upplevelse är att mässing får en mer gulgrön ton vid patinering, medan brons en mer brun-röd-grön ton, om det makes any sense haha. Någon annan kanske sitter med ett bättre och mer träffsäkert svarDet stämmer nog att Armidan är i mässing. Funderar på hur karaktären på patina skiljer mässing från brons.. Har du koll?
Jo, har kikat på Orbis. Den har varit med i min shortlist men rykt. Den är riktigt bra dock, så får överväga igen.
Helson också bra, men lite för dyr tycker jag.
Tack för input!
Kollat in denna också, men den rök från min lista pga Snowflake-visarna. Tänker att det finns mycket hyfsat eget i detta segment, så vore kul att kliva på något som annorlunda helt enkelt. Tack för input!Nu har jag inte haft denna modell själv, men jag gillar hur den ser ut.
Grym!! Grattis Bra 1000e inlägg dessutomAppropå pepsi
Mässing är något mjukare än brons och patinan mer åt brun/gröna hållet medans brons blir mer röd/brunt när det är CuSn8 och grön/brunt om det är aluminium brons. Har för mig att de reagerar lite annorlunda på vissa ämnen också men inget du bör märka av i första taget. Både mässing och brons reagerar bra på ägg och vinägerångor medan brons reagera starkt på LoS och mässing i stort sett inte alls. Brons är ju även en dyrare legering än mässing om det nu har någon betydelse för dig.Det stämmer nog att Armidan är i mässing. Funderar på hur karaktären på patina skiljer mässing från brons.. Har du koll?
Jo, har kikat på Orbis. Den har varit med i min shortlist men rykt. Den är riktigt bra dock, så får överväga igen.
Helson också bra, men lite för dyr tycker jag.
Tack för input!
Den verkar klart bra!Jag har en Armida i mässing (sådan du länkade) och jag gillar den skarpt!
Sweeet, riktigt brutal. Den där får du posta mer bilder på!Appropå pepsi
Lite för stor för mig, men riktigt mycket klocka för de pengarna.Skulle köpt denna om storlek passar. Ägt den själv och mkt bra för 3.5k. Får du knappt mässing för.
https://klocksnack.se/threads/gruppo-gamma-vanguard-brons-prisbump.110124/
Mässing är ju både ljusare och gulare, så makes sense. Då verkar brons fräckare.Min upplevelse är att mässing får en mer gulgrön ton vid patinering, medan brons en mer brun-röd-grön ton, om det makes any sense haha. Någon annan kanske sitter med ett bättre och mer träffsäkert svar
Håller med om Helsons bronsare. Svårt att motivera kontra deras i mässing.
Obrisen har jag själv ägt och @kjesul äger den idag. Mycket prisvärd tycker jag, trevlig design och storlek
Mässing är ju både ljusare och gulare, så makes sense. Då verkar brons fräckare.
Bra input där. Ägg verkar ju vara användbart, även hört om kokta makaroner. Blir ett perfekt semesterprojekt att helt ovetenskapligt låta klockan smaka på både det ena och det andra. Vilken det nu blir.Mässing är något mjukare än brons och patinan mer åt brun/gröna hållet medans brons blir mer röd/brunt när det är CuSn8 och grön/brunt om det är aluminium brons. Har för mig att de reagerar lite annorlunda på vissa ämnen också men inget du bör märka av i första taget. Både mässing och brons reagerar bra på ägg och vinägerångor medan brons reagera starkt på LoS och mässing i stort sett inte alls. Brons är ju även en dyrare legering än mässing om det nu har någon betydelse för dig.
Tackar! Det var en ren slump med 1000e inlägget och väldigt observant av digGrym!! Grattis Bra 1000e inlägg dessutom
Tjusigt, grattis. Äntligen en polare här, säger hej...Appropå pepsi
TrevligtTjusigt, grattis. Äntligen en polare här, säger hej...
Lugn och fin, ingen CW lev. i plastpåse. Du ser inte hela lev. förpackningen.Snygg, men det känns verkligen inte värdigt att få klockor levererade på detta vis. Så extremt mycket kan det väl inte kosta att skicka med en skyddande plastring a la Rolex istället för att bara slänga ner klockan i en plastpåse? CW är inte direkt mikrovärldens billigaste märke heller, just denna modell ligger på circa 12' enligt hemsidan.
AbsolutSweeet, riktigt brutal. Den där får du posta mer bilder på!
En pärla... kunde inte motstå, vill ju ha gmt annars...Min upplevelse är att mässing får en mer gulgrön ton vid patinering, medan brons en mer brun-röd-grön ton, om det makes any sense haha. Någon annan kanske sitter med ett bättre och mer träffsäkert svar
Håller med om Helsons bronsare. Svårt att motivera kontra deras i mässing.
Obrisen har jag själv ägt och @kjesul äger den idag. Mycket prisvärd tycker jag, trevlig design och storlek