• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag bara roar mig

20210712_135320.jpg

Självklart valde du 02 som den man med stil och smak du är!
Det låter vagt bekant dock, kan det vara så att jag redan desperat tjingat första köplats på den? 😂

Jag gillar verkligen tanken på ett handjagat ur, men tror inte det är något för mig. Är på tok för lat. Dock har jag aldrig gett det en ärlig chans 🤔
Haha så kan det säkert vara! Men jag säger vad jag (antagligen) sa då också: sitt inte på nålar, för den lär nog stanna ett tag :) jag tror att tråden behöver minst en PG-02 till, så kööööööp ;)

Idag firar vi födelsedagen med den här på armen! Har spenderat första delen av dagen på stranden med mycket snorklande och den skötte sig fint. 👌Såg till och med en havsål vilket är första gången i Halmstad. 😊
PSX_20210712_160823.jpg
Grattis på födelsedagen! 🥳 Hade du möjligtvis på dig mankinin när du såg den här "havsålen"? 😏
Behöver input.

Vad tycker ni om denna vs CW C63 Sealander?

archimede_klassik_200_steel_bracelet.jpg
Även om CW ger riktigt mycket pang för pengen osv. och C63 är en fin klocka så är den här mer egen och jag har bara hört gott om Archimede. Lite mer ovanlig (och kanske lite småtrist/enkel?) som ser ut att kunna bäras rätt stort? Föredrar dock deras klassiska outdoorserie.

archimede-outdoor-protect-steel-black-dial_1280x1280.jpg

Ber om ursäkt om man inte får tipsa på detta sättet i tråden, men modellen som jag köpte verkar reas ut riktigt billigt nu om någon är intresserad:
Screenshot_20210712-161903_Gmail.jpg

Min:
20210608_161140.jpg
Bra pris! Tack för tipset. 👍

Senast ändrad:
Snällaste @Baramats lånade ut några Joseph Bonnie-gummin som jag har varit nyfiken på att testa ett tag, prislappen har avskräckt en smula.
Så, är franska gummin värda ca 600:- styck? Tänkte faktiskt dela lite tankar, kanske kan hjälpa någon, kanske inte.

Gummit osar kvalitet, man ser direkt att designen är näst intill perfekt och väl genomtänkt. Vi snackar såklart egentligen ett egentolkat band av det klassiska
Tropic-bandet från 60-talet med "flätat korgmönster" och man har gjort det riktigt bra. Rent okulärt det bästa jag sett efter originalet (det gamla).
Gummit är gjutet i ett stycke, inga störiga skarvar någonstans vad jag kan se. Ganska enkel hårdvara men gör jobbet som det ska. Banden är styvare än förväntat vilket kan ses som både positivt och negativt. "Riktiga Tropic" är både mjukare och följsammare (skönare) enligt mig. Misstänker dock att dessa kommer mjukna till sig över tid så man ska nog inte lägga för stor vikt på den biten. Plus i kanten att tjockleken går från tjockare vid ändarna för att smalna av på mitten och bli tjockt igen vi spännet.
Ändarna är gubbsnygga med korgmönstret som går hela vägen runt, en detalj många missar men som alla som bär en klocka ser (och stör sig på 😉).

Enda egentliga nackdelen jag kommer på är att det är på tok för långt mellan hålen (ca 1cm) man ska ha en del tur om man lyckas få det att sitta perfekt, jag hade inte det.
Jo, flera storlekar på banden hade varit kalas, liksom identiska band från Wolbrook så finns dessa enbart i 20mm.
Tack igen Mats för att jag fick möjligheten att klämma och känna ❤️
(Obs, bildtungt...stäm mig då!)
xZywCoQ.jpg

aeexV8x.jpg

BSL0gbm.jpg

4wh6zaC.jpg

FJhwntx.jpg

DcSCx5P.jpg

2Eh0cvX.jpg

Bc8v4nQ.jpg

14rtNll.jpg

Snällaste @Baramats lånade ut några Joseph Bonnie-gummin som jag har varit nyfiken på att testa ett tag, prislappen har avskräckt en smula.
Så, är franska gummin värda ca 600:- styck? Tänkte faktiskt dela lite tankar, kanske kan hjälpa någon, kanske inte.

Gummit osar kvalitet, man ser direkt att designen är näst intill perfekt och väl genomtänkt. Vi snackar såklart egentligen ett egentolkat band av det klassiska
Tropic-bandet från 60-talet med "flätat korgmönster" och man har gjort det riktigt bra. Rent okulärt det bästa jag sett efter originalet (det gamla).
Gummit är gjutet i ett stycke, inga störiga skarvar någonstans vad jag kan se. Ganska enkel hårdvara men gör jobbet som det ska. Banden är styvare än förväntat vilket kan ses som både positivt och negativt. "Riktiga Tropic" är både mjukare och följsammare (skönare) enligt mig. Misstänker dock att dessa kommer mjukna till sig över tid så man ska nog inte lägga för stor vikt på den biten. Plus i kanten att tjockleken går från tjockare vid ändarna för att smalna av på mitten och bli tjockt igen vi spännet.
Ändarna är gubbsnygga med korgmönstret som går hela vägen runt, en detalj många missar men som alla som bär en klocka ser (och stör sig på 😉).

Enda egentliga nackdelen jag kommer på är att det är på tok för långt mellan hålen (ca 1cm) man ska ha en del tur om man lyckas få det att sitta perfekt, jag hade inte det.
Jo, flera storlekar på banden hade varit kalas, liksom identiska band från Wolbrook så finns dessa enbart i 20mm.
Tack igen Mats för att jag fick möjligheten att klämma och känna ❤️
(Obs, bildtungt...stäm mig då!)
xZywCoQ.jpg

aeexV8x.jpg

BSL0gbm.jpg

4wh6zaC.jpg

FJhwntx.jpg

DcSCx5P.jpg

2Eh0cvX.jpg

Bc8v4nQ.jpg

14rtNll.jpg
Vad är vitsen med att bandet blir tjockare igen vid spännet? Att det blir styvare? Det låter spontant som att det bara blir mer obekvämt men jag kanske missar något? :bag:

Vad är vitsen med att bandet blir tjockare igen vid spännet? Att det blir styvare? Det låter spontant som att det bara blir mer obekvämt men jag kanske missar något? :bag:
Det blir mer ergonomiskt helt klart, följer handledens form typ om du fattar vad jag menar? Sen skadar det inte med mer material där band sliter som mest.
Det är inte sååå tjockt att det blir obekvämt, mer tunnare än medel där det är tunt 👍🏼

Tillbaka
Topp