• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Och dagens vinnare är, orange våffla.
20210712_170654.jpg
20210712_171100.jpg

Snällaste @Baramats lånade ut några Joseph Bonnie-gummin som jag har varit nyfiken på att testa ett tag, prislappen har avskräckt en smula.
Så, är franska gummin värda ca 600:- styck? Tänkte faktiskt dela lite tankar, kanske kan hjälpa någon, kanske inte.

Gummit osar kvalitet, man ser direkt att designen är näst intill perfekt och väl genomtänkt. Vi snackar såklart egentligen ett egentolkat band av det klassiska
Tropic-bandet från 60-talet med "flätat korgmönster" och man har gjort det riktigt bra. Rent okulärt det bästa jag sett efter originalet (det gamla).
Gummit är gjutet i ett stycke, inga störiga skarvar någonstans vad jag kan se. Ganska enkel hårdvara men gör jobbet som det ska. Banden är styvare än förväntat vilket kan ses som både positivt och negativt. "Riktiga Tropic" är både mjukare och följsammare (skönare) enligt mig. Misstänker dock att dessa kommer mjukna till sig över tid så man ska nog inte lägga för stor vikt på den biten. Plus i kanten att tjockleken går från tjockare vid ändarna för att smalna av på mitten och bli tjockt igen vi spännet.
Ändarna är gubbsnygga med korgmönstret som går hela vägen runt, en detalj många missar men som alla som bär en klocka ser (och stör sig på 😉).

Enda egentliga nackdelen jag kommer på är att det är på tok för långt mellan hålen (ca 1cm) man ska ha en del tur om man lyckas få det att sitta perfekt, jag hade inte det.
Jo, flera storlekar på banden hade varit kalas, liksom identiska band från Wolbrook så finns dessa enbart i 20mm.
Tack igen Mats för att jag fick möjligheten att klämma och känna ❤️
(Obs, bildtungt...stäm mig då!)
xZywCoQ.jpg

aeexV8x.jpg

BSL0gbm.jpg

4wh6zaC.jpg

FJhwntx.jpg

DcSCx5P.jpg

2Eh0cvX.jpg

Bc8v4nQ.jpg

14rtNll.jpg
Meeen passformen kan bli perfekt beroende på klockans lug to lug. Just sayin 😊 Jag gillar mitt olive dab som faen. Sitter riktigt bra både på 50 Atmos vintage och Synchron. Tack för fina bilder och en bra recension 🤘🏻

Snällaste @Baramats lånade ut några Joseph Bonnie-gummin som jag har varit nyfiken på att testa ett tag, prislappen har avskräckt en smula.
Så, är franska gummin värda ca 600:- styck? Tänkte faktiskt dela lite tankar, kanske kan hjälpa någon, kanske inte.

Gummit osar kvalitet, man ser direkt att designen är näst intill perfekt och väl genomtänkt. Vi snackar såklart egentligen ett egentolkat band av det klassiska
Tropic-bandet från 60-talet med "flätat korgmönster" och man har gjort det riktigt bra. Rent okulärt det bästa jag sett efter originalet (det gamla).
Gummit är gjutet i ett stycke, inga störiga skarvar någonstans vad jag kan se. Ganska enkel hårdvara men gör jobbet som det ska. Banden är styvare än förväntat vilket kan ses som både positivt och negativt. "Riktiga Tropic" är både mjukare och följsammare (skönare) enligt mig. Misstänker dock att dessa kommer mjukna till sig över tid så man ska nog inte lägga för stor vikt på den biten. Plus i kanten att tjockleken går från tjockare vid ändarna för att smalna av på mitten och bli tjockt igen vi spännet.
Ändarna är gubbsnygga med korgmönstret som går hela vägen runt, en detalj många missar men som alla som bär en klocka ser (och stör sig på 😉).

Enda egentliga nackdelen jag kommer på är att det är på tok för långt mellan hålen (ca 1cm) man ska ha en del tur om man lyckas få det att sitta perfekt, jag hade inte det.
Jo, flera storlekar på banden hade varit kalas, liksom identiska band från Wolbrook så finns dessa enbart i 20mm.
xZywCoQ.jpg

aeexV8x.jpg

BSL0gbm.jpg

4wh6zaC.jpg

FJhwntx.jpg

DcSCx5P.jpg

2Eh0cvX.jpg

Bc8v4nQ.jpg

14rtNll.jpg
Fick hem tropic från Wolbrook idag och ser ut och vara nästan identiska som du skriver.
Verkar vara 8 mm mellan hålen på dessa så kanske någon skillnad ändå.
Tapering 20-16 mm och även här lite tjockare vid spännet.
Följde med bredare enkelkeeper om man hellre vill ha det.

Riktigt trevliga👍
20210712_165903-01.jpeg
20210712_173849.jpg

B49E048B-3F5B-41AD-9926-E687A5F30336.jpeg

Drog fram dykaren, läderarmband plus undertecknad fungerar dåligt i värmen 🥵
Den där borde du lufta oftare! Grym jue!

xZywCoQ.jpg

aeexV8x.jpg

BSL0gbm.jpg

4wh6zaC.jpg

FJhwntx.jpg

DcSCx5P.jpg

2Eh0cvX.jpg

Bc8v4nQ.jpg

14rtNll.jpg
Tack för ordentlig recension! Har du sagt åt dem att trolla fram en batch 22or?
Tack ska ni ha vänner! 😊 Haha @HSK jag kan säga att den var över 50cm lång och sen kan du dra slutsatsen själv. 😘

Nu har jag fått öl så nu är jag i alla fall nöjd. 😁
PSX_20210712_170741.jpg
Grattis! Ålen är en jäkla ball fisk. Blivit lite insnöad efter jag läste ålevangeliet. Bra bok.

Meeen passformen kan bli perfekt beroende på klockans lug to lug. Just sayin 😊 Jag gillar mitt olive dab som faen. Sitter riktigt bra både på 50 Atmos vintage och Synchron. Tack för fina bilder och en bra recension 🤘🏻
Jag har också provat den olivgröna på Syncron PVDn. Det var Wolbrooks variant, men de är väl identiska, Jag gillade själva bandet och ändarnas utförande är ju riktigt bra precis som Von skriver. För mig kändes det ändå FÖR vintage i kombination med klockan - tycker den långa delen av bandet smalnar av väl mycket och hela bandet kändes lite för tanigt för den bastanta Syncron.

Fick hem tropic från Wolbrook idag och ser ut och vara nästan identiska som du skriver.

Riktigt trevliga👍
20210712_165903-01.jpeg
20210712_173849.jpg
Hm, de kanske inte är helt identiska med Joesph Bonnies då. Jag reagerade också lite på det Von skrev om en 1 cm mellan hålen. Skulle vara intressant att se båda bredvid varandra.

Riktigt trevliga👍
20210712_165903-01.jpeg
20210712_173849.jpg
Gött! Ser att hårdvaran skiljer sig också, mer "vintageaktigt" på JB. Tror att den större keepern ingår på JB också f.ö.👍🏻
Ska inte svära på exakt 1cm mellan hålen men definitivt glesare än medel 🙂

Jag har också provat den olivgröna på Syncron PVDn. Det var Wolbrooks variant, men de är väl identiska, Jag gillade själva bandet och ändarnas utförande är ju riktigt bra precis som Von skriver. För mig kändes det ändå FÖR vintage i kombination med klockan - tycker den långa delen av bandet smalnar av väl mycket och hela bandet kändes lite för tanigt för den bastanta Syncron.
Hade tänkt använda olivgröna på synchron ochså men fick samma känsla som du angående lite tanigt.

MEN passa perfekt på vintage squalen😊
20210712_164145.jpg

Grattis! Bra skägg där, nästan så att vi är lite lika med Synchron och skägg. Ska dock erkänna att du har snyggare solglasögon dagen till ära :cool:
Tack ska du ha! 😊 Låter ju som att du är riktigt stilig i alla fall! 😁 Älskar brillorna och jag fick dessutom en piffig ballong till! 🧡
PSX_20210712_184645.jpg

Stort Grattis galning för bövelen 😘🎂🎈🎁🍰
Ska på överraskningsmiddag nu. Svägerskan fyller 50 idag 🍻 Dubbelt så gammal som dig gissar jag 🤓😅
Tack kompis! Ja, dubbelt så gammal... Absolut..! 😂

Grattis! :D

Tjusig födelsedagsklocka med 🎂🥂🎺
Tack så mycket! 😊

Grattis! Ålen är en jäkla ball fisk. Blivit lite insnöad efter jag läste ålevangeliet. Bra bok.
Tack! Den har jag inte läst än men det låter som att jag får göra det. Gillar ju ålar ändå, sjukt coola djur!

Ah, grattis å skål på dig din gamla buse! 🥳
Tack vännen! 😊 😘

Tack! 😊

Grattis på födelsedagen för böveln @MaBr! 🥳🍻
Tack kompis! 😁

Grattis på födelsedagen @MaBr
Screenshot_20210712-183312_Lightroom.jpg
Tack ska du ha! 😊

Dagen till ära så skulle vi testa att grilla någon ny ost. Har aldrig testat innan och FruBr har fått tipset om osten från en kompis så jag frågar henne om hon vet hur den ska grillas. "Vet inte men, äh, släng på den på indirekt värme en stund så får vi se". Knappt tio minuter senare:
PSX_20210712_183939.jpg

Var fan tog den vägen..? 🤨😮😂
PSX_20210712_184004.jpg

Tack ska du ha! 😊 Låter ju som att du är riktigt stilig i alla fall! 😁 Älskar brillorna och jag fick dessutom en piffig ballong till! 🧡
PSX_20210712_184645.jpg

Tack kompis! Ja, dubbelt så gammal... Absolut..! 😂

Tack så mycket! 😊

Tack! Den har jag inte läst än men det låter som att jag får göra det. Gillar ju ålar ändå, sjukt coola djur!

Tack vännen! 😊 😘

Tack! 😊

Tack kompis! 😁

Tack ska du ha! 😊
Grattis mannen!

Tillbaka
Topp