• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Godmorgon tråden. På väg till jobbet i solen med Duron.
(Bilden togs stillastående och inga flygfän kom till skada vid fototillfället). 😀
7CEB459C-0CC2-405A-BE1B-FC071F2798EC.jpeg

God morgon, har en fundering över min Certina. Jag upplever att spännet till mesharmbandet är väldigt lätt att öppna.
Det öppnade sig när jag cyklade till jobbet imorse och även häromdagen när jag gjorde en så kallad gangsterhälsning med en polare, borde jag kontakta återförsäljaren om detta? Jag känner att ett spänne inte ska öppna sig så lätt.

God morgon, har en fundering över min Certina. Jag upplever att spännet till mesharmbandet är väldigt lätt att öppna.
Det öppnade sig när jag cyklade till jobbet imorse och även häromdagen när jag gjorde en så kallad gangsterhälsning med en polare, borde jag kontakta återförsäljaren om detta? Jag känner att ett spänne inte ska öppna sig så lätt.
Har du kollat ifall det kanske sitter någon plast kvar i spännet?

Kan behövas böjas till lite, hur ser låset ut?

Den där blåa Yeman alltså... Skitsnygg! Nöjd med den? 😉
Väldigt nöjd med den måste jag säga. Det enda som är ett orosmoln är gängorna till kronan, de känns inte 100 % stabila. Men det gäller alla moderna Yema. Jag har haft 2/4 Superman på service i Morteau för service av gängorna i hylsan, dax för denna också i höst.
I övrigt robust klocka som går ca +1-2 spd och tavlan är den vackraste jag sett på en klocka oavsett prisklass.

Tillbaka
Topp