Helt enig!Vi måste börja någonstans. Tycker första förslaget med aliexpress, skbwatches etc etc. är en bra start. Gäller att följa "KISS" - keep it simple stupid. Vi kan sedan utvärdera detta efter ett tag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt enig!Vi måste börja någonstans. Tycker första förslaget med aliexpress, skbwatches etc etc. är en bra start. Gäller att följa "KISS" - keep it simple stupid. Vi kan sedan utvärdera detta efter ett tag.
Det tycker jag inte du ska! Nya dagar nya humör. Tror din post uppfattades som bensin på en glöd bara. Ta nya tag!Tack för era anmälan mot mig. Jag lämnar detta forum nu.
Jag trodde vi alla hade en kärlek för klockor oavsett märke. Jag antar att jag hade fel.
Peace out
Jag tycker du hade ett väl genomtänkt och framfört förslag. Tack!* suck *
Tolkar det som fritt fram att köra på mitt förslag? Inga hinder från er sida?Viljan att debattera detta ämne engagerar verkligen en stor mängd användare.
Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare.
Vill man diskutera varumärkesintrång, finare eller fulare etc så är det fritt fram att starta en annan tråd och hålla en schysst ton i den.
Och sist, har man inget schysst att säga kan man lika gärna vara tyst.
Grattis! Mycket bra, saknar minSorry för att bryta av diskussionen, ska läsa ikapp vid tillfälle.
Ville bara konstatera att jag är otroligt imponerad av dagens nykomling, allt från låda, presentation och klocka
Dags att korta länk och ställa tid/datum!
Varsågod, eller hade du tänkt att någon annan skulle göra det för dig?Ha en mikrotråd (klockor med egen design, en homagetråd(klockor med designkopia) och en affordabletråd(prisvärda klockor från kända tillverkare). Tror detta löser samtliga problem.
Jag fixar det gärna ifall ägarna och de "stora" namnet i denna tråd går med på mitt förslag.Varsågod, eller hade du tänkt att någon annan skulle göra det för dig?
Ingen vågar starta homagetrådenVarsågod, eller hade du tänkt att någon annan skulle göra det för dig?
Varför inte?Ingen vågar starta homagetråden
Vem som helst får väl starta trådar utan ägarnas inblandning? Ingen aning vem stora namn ens är eller betyder...Jag fixar det gärna ifall ägarna och de "stora" namnet i denna tråd går med på mitt förslag.
Nej inte direkt, men jag har sett dom på SRF en gång. Solen sken, det var varmt, stämningen var skönt avslappnad och alla var glada.Nån som lyssnar på pop-orkestern ?
Ja, den känns mycket bra. Skämmer definitivt inte ut sig bredvid min BB36Grattis! Mycket bra, saknar min
Du vet att jag egentligen håller med dig helt och hållet. För att förtydliga mitt förslag igen så har jag aldrig nämnt någonting om förbud, det har andra gjort sina egna tolkningar på. Mitt förslag gick ut på att förgrena dessa ut i andra trådar, that's all.Alltså jag tycker hela den här diskussionen är jättekonstig.
Det står ju tydligt i rubriken på tråden. Mikromärken och andra affordables. San Martin och liknande är definitivt inte mikro längre men solklart affordables.
Är själv kanske bara intresserad av en femtedel av klockorna, bilderna, nyheterna och diskussionerna som delas här men kan ändå trycka på like för att jag vill uppmuntra ett informationsflöde kring överkomliga klockor av alla typer. Och ser jag något jag inte gillar så är det bara att scrolla vidare.
Dessutom så är det ju just bredden som håller den här tråden med en någorlunda frekvens av inlägg. Kommer ni begränsa så kommer tempot tappa rejält är min gissning.
Och att döma av eran diskussion hittills så är ni redan ute på hal is. Förbjuda märken från ett helt land? Förbjuda märken från en specifik webportal? Helson är ju kinesiskt och har ju en unik design över lag. Phoibos kanske började med copager men har idag en unik för att inte säga udda design.
Tänk er att det här var en tråd om mode med överkomliga priser och så skulle man inte tillåta material/bilder på plagg från h&m, zara eller helt förbjuda plagg tillverkade i Kina där nästan allt både i mode och klockvärlden faktiskt produceras idag.
Märkligt och ett beteendemönster som påminner om snobbism och kanske till och med rasism om man ska vara ärlig.
Snyggt och jätte jättemodigt, base diving nästa! Hoppas tråden kommer rulla på som tänktVälkomna, jag ÄGER the tråd!
Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden
Jag tog mod till mig och startade denna tråd där glada klockentusiaster kan posta bilder och intryck på San Martin, Tisell, Pagani Design m fl inom samma härkomst. Tycker ni att ni känner igen designen på boett mm då har ni säkert rätt. Senaste veckan har det blivit uppenbart att det finns ett...klocksnack.se
Välkomna, jag ÄGER the tråd!
Hommage/Copage-Affordables och liknande, den vågade utbrytartråden
Jag tog mod till mig och startade denna tråd där glada klockentusiaster kan posta bilder och intryck på San Martin, Tisell, Pagani Design m fl inom samma härkomst. Tycker ni att ni känner igen designen på boett mm då har ni säkert rätt. Senaste veckan har det blivit uppenbart att det finns ett...klocksnack.se
Njae den heter ju fortfarande "och andra affordables" så dom borde ju funka tänker jagSå denna tråd har utvecklats till en tråd för att "endast" innehålla micromärken om jag läser vad Hook skrev ovan? Innebär då att Vostoks, Casio och Seiko bör hamna i de respektive trådar som skapats för dom.
Här är citat: "Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare."