• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tack för era anmälan mot mig. Jag lämnar detta forum nu.
Jag trodde vi alla hade en kärlek för klockor oavsett märke. Jag antar att jag hade fel.
Riktigt moget och vuxet beteende utav er. Ni är vuxna människor. Så varför beter ni inte som det?
Tacka gud att det finns en ignorera knapp som funktion här på forumet!

Peace out 👌

Senast ändrad:
Viljan att debattera detta ämne engagerar verkligen en stor mängd användare.

Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare.

Vill man diskutera varumärkesintrång, finare eller fulare etc så är det fritt fram att starta en annan tråd och hålla en schysst ton i den.

Och sist, har man inget schysst att säga kan man lika gärna vara tyst.

Värt att framhålla med är att vi har flera moderatorer som gärna läser på KS mer än behöver ta bort rent utsagt korkade inlägg.

Gillar man inte den här tråden så finns det just nu 147.459 andra trådar här att diskutera i.

Viljan att debattera detta ämne engagerar verkligen en stor mängd användare.

Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare.

Vill man diskutera varumärkesintrång, finare eller fulare etc så är det fritt fram att starta en annan tråd och hålla en schysst ton i den.

Och sist, har man inget schysst att säga kan man lika gärna vara tyst.
Tolkar det som fritt fram att köra på mitt förslag? Inga hinder från er sida?

Alltså jag tycker hela den här diskussionen är jättekonstig.

Det står ju tydligt i rubriken på tråden. Mikromärken och andra affordables. San Martin och liknande är definitivt inte mikro längre men solklart affordables.

Är själv kanske bara intresserad av en femtedel av klockorna, bilderna, nyheterna och diskussionerna som delas här men kan ändå trycka på like för att jag vill uppmuntra ett informationsflöde kring överkomliga klockor av alla typer. Och ser jag något jag inte gillar så är det bara att scrolla vidare.

Dessutom så är det ju just bredden som håller den här tråden med en någorlunda frekvens av inlägg. Kommer ni begränsa så kommer tempot tappa rejält är min gissning.

Och att döma av eran diskussion hittills så är ni redan ute på hal is. Förbjuda märken från ett helt land? Förbjuda märken från en specifik webportal? Helson är ju kinesiskt och har ju en unik design över lag. Phoibos kanske började med copager men har idag en unik för att inte säga udda design.

Tänk er att det här var en tråd om mode med överkomliga priser och så skulle man inte tillåta material/bilder på plagg från h&m, zara eller helt förbjuda plagg tillverkade i Kina där nästan allt både i mode och klockvärlden faktiskt produceras idag.

Märkligt och ett beteendemönster som påminner om snobbism och kanske till och med rasism om man ska vara ärlig.

Sorry för att bryta av diskussionen, ska läsa ikapp vid tillfälle.
Ville bara konstatera att jag är otroligt imponerad av dagens nykomling, allt från låda, presentation och klocka :)
Dags att korta länk och ställa tid/datum!
FE243517-8C1F-46A5-9CA6-DA4FA84730E6.jpeg
922F546F-D4EB-4388-8F48-57C5F440FCB7.jpeg

Ha en mikrotråd (klockor med egen design, en homagetråd(klockor med designkopia) och en affordabletråd(prisvärda klockor från kända tillverkare). Tror detta löser samtliga problem.

Jag upplever att det då finns två alternativ:

1. Låta tråden fortgå som tidigare, men med skillnaden att forumägare nu uttryckt att om man inte har något snällt att säga så behöver man inte säga något, och således börja anmäla dryga nedlåtande inlägg om homager, se exempel från derix ovan.

2: Börja förbjuda vissa klockor i denna tråd och hänvisa dessa till en annan tråd.

Nån som lyssnar på pop-orkestern ?
F4892B08-F705-4ECE-A97E-693BF6B50393.jpeg
Nej inte direkt, men jag har sett dom på SRF en gång. Solen sken, det var varmt, stämningen var skönt avslappnad och alla var glada.
Dom kliver upp på scenen och sångarn skriker på engelska med parodiskt norsk brytning: we are Dimmu Borgir, and we will give you a lesson in violence!

Inte så skräckinjagande precis, och jag var inte ensam om att skratta så jag nästan kissade på mej... 😁

Alltså jag tycker hela den här diskussionen är jättekonstig.

Det står ju tydligt i rubriken på tråden. Mikromärken och andra affordables. San Martin och liknande är definitivt inte mikro längre men solklart affordables.

Är själv kanske bara intresserad av en femtedel av klockorna, bilderna, nyheterna och diskussionerna som delas här men kan ändå trycka på like för att jag vill uppmuntra ett informationsflöde kring överkomliga klockor av alla typer. Och ser jag något jag inte gillar så är det bara att scrolla vidare.

Dessutom så är det ju just bredden som håller den här tråden med en någorlunda frekvens av inlägg. Kommer ni begränsa så kommer tempot tappa rejält är min gissning.

Och att döma av eran diskussion hittills så är ni redan ute på hal is. Förbjuda märken från ett helt land? Förbjuda märken från en specifik webportal? Helson är ju kinesiskt och har ju en unik design över lag. Phoibos kanske började med copager men har idag en unik för att inte säga udda design.

Tänk er att det här var en tråd om mode med överkomliga priser och så skulle man inte tillåta material/bilder på plagg från h&m, zara eller helt förbjuda plagg tillverkade i Kina där nästan allt både i mode och klockvärlden faktiskt produceras idag.

Märkligt och ett beteendemönster som påminner om snobbism och kanske till och med rasism om man ska vara ärlig.
Du vet att jag egentligen håller med dig helt och hållet. För att förtydliga mitt förslag igen så har jag aldrig nämnt någonting om förbud, det har andra gjort sina egna tolkningar på. Mitt förslag gick ut på att förgrena dessa ut i andra trådar, that's all.

Välkomna, jag ÄGER the tråd!

Snyggt och jätte jättemodigt, base diving nästa! Hoppas tråden kommer rulla på som tänkt 🙂

Bara att köra igång med att posta din Armida där!

Så denna tråd har utvecklats till en tråd för att "endast" innehålla micromärken om jag läser vad Hook skrev ovan? Innebär då att Vostoks, Casio och Seiko bör hamna i de respektive trådar som skapats för dom.

Här är citat: "Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare."

Så denna tråd har utvecklats till en tråd för att "endast" innehålla micromärken om jag läser vad Hook skrev ovan? Innebär då att Vostoks, Casio och Seiko bör hamna i de respektive trådar som skapats för dom.

Här är citat: "Trådens ämne är diskussion om klockor från micromärken punkt. Inte huruvida något är finare eller fulare."
Njae den heter ju fortfarande "och andra affordables" så dom borde ju funka tänker jag 🤔

Nu när hook ändå sagt att nedlåtande kommentarer osv inte är okej i tråden, så kanske det kan vara värt ett försök att låta tråden vara som den är för nu (dvs micros och affordables)? Jag tror att oavsett hur det görs så kommer inte alla kunna vara nöjda ändå.

Det ligger ju även på oss i tråden att inte börja argumentera mot snipers/troll utan istället anmäla inlägget i så fall med hänvisning till vad hook skrev längre upp?
En monolog blir knappast en dialog om ingen nappar på betet.

Tillbaka
Topp