• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den är ju dock svinläcker faktiskt!

1629402998247.png

Ja, där kan du nog ha en poäng gissar jag. :) Har inte koll på alla varianter av fejkade Marinemaster men den här verkar vara från den här sidan av millennieskiftet. Har inte gjort någon djupdykning men de tidigaste forumtrådarna om dem jag hittat är från tidigt 10-tal.

Vad gäller varumärkesjuridiken och registreringar i de aktuella fallen kan jag nog inte bidra med mer än gissningar så jag låter bli förutom med den här funderingen. Kan det vara så att Seiko sökt när Fortis inte förnyat av någon anledning? Jag köpte nyligen min andra Fortis och har bara läst lite om märkets historia hittills men det är ett mönster som återkommer i skildrigarna jag hittat hittills och det är att det blir väldigt diffust någon gång på 80-talet innan det plötsligt är nya ägare och det kommer diverse nya modeller. Har det varit en konkurs eller rekonstruktion eller något liknande, och man missat att förnya en registrering?
Kul, vilka Fortis har du?

Det var en kille i Kroatien som efterlyste Fairwind. Så jag tänkte att han kan få köpa min så kan jag köpa en ny i Q2 2022 när serie II kommer. Då ska jag ha en fräsig färg, hoppas på någon variant på orange.
Tycker du håller dina topphemliga släpp lite väl hemliga, förväntar mig en rekorderlig key dates karta även på denna 😁

Den klassiska "snoppen" vid kl 12 är ju tvärtom mot alla andra, varför? Alltså, pungen sitter ju i taket!? Aldrig sett förut. 🤔

Screenshot_20210819_214133.jpg
Nja, jag tror det går att argumentera för att den slaka snoppen är minst lika klassisk. Den förekommer ju redan under kriget på en del ATP-klockor, även om den var lite kortare på den tiden.
VWS-1351cs_8_800x.jpg

(Bild stulen på Internet)

Lägg av nu. Räcker att man får höra det här hemma... 😔
Lej för det så slipper du höra de klagomålen. Kanske finns nån homage på dej att hyra? Inte för lik bara, då blir det ju samma gnäll igen. (Sorry, off track, tar tillbaka).
Wotd... Kan ju inte det här med vad som liknar vad så vet inte riktigt vad som får vara här resp homagetråden. Tänkte jag skulle slippa lära mej det för det är så ointressant.
IMG_20210819_222816.jpg

Lej för det så slipper du höra de klagomålen. Kanske finns nån homage på dej att hyra? Inte för lik bara, då blir det ju samma gnäll igen. (Sorry, off track, tar tillbaka).
Wotd... Kan ju inte det här med vad som liknar vad så vet inte riktigt vad som får vara här resp homagetråden. Tänkte jag skulle slippa lära mej det för det är så ointressant.
IMG_20210819_222816.jpg
Inte för att vara taskig men... va? 🤔

IMG_20210819_222816.jpg
Tja, nu är ju vi domare sååå 🙄Farbror ska inte behöva lära sig någonting nytt utan fortsätta posta på precis som vanligt.

Tillbaka
Topp