• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jobbe!
5476F21A-14D4-45BB-A586-971CB78D635D.jpeg

Denna veckan får bli en övning i att inte köpa nya klockor. Har sålt 2 av mina Halios så viss brist har infunnit sig. Ska kompenseras med nya släppen senare i vinter. Men nu är det nya Doxa600 som inte ska köpas. Inte heller nya O&W field watch…såvida det inte är en snygg brun tavla de levererar.
B8018962-4AB3-4435-8D6A-524E86E0F610.png

7C90DB84-F332-43D0-B293-8F9131A31422.png

Jag har ju ingen leftie heller…

Däremot har jag denna favoriten som återkommer på armen allt oftare. Superman är bra bra.
4CC322AB-2DD6-43A6-BBC9-09F2198E9A50.jpeg

Nytt från Zelos
Skyraider 2 med bland annat denna tavlan som är gjord av material från vingen på en gammal Spitfire.
Supercoolt :cool:
Gillar hur Zelos vräker ur sig nya modeller, fast allt inte är lika intressant.
Som mikroälskare skäms jag över att jag inte har någon Zelos just nu :eek:
Kreativitet borde belönas :)

1630266638980.png

Riktigt snygg den där. Men $1599 är inte min grej... Får nöja mig med denna:

20210830_103634.jpg

Vissa säger att denna är mer exklusiv än en rolex sub. Limiterad till 3000 ex. Tickar på fint 😜
20210829_191852.jpg
Hej, vänligen posta i annan tråd nästa gång så vi slipper tre sidor tjafs, tack 🙏

Hej, vänligen posta i annan tråd nästa gång så vi slipper tre sidor tjafs, tack 🙏

Ingen idé. @Von

Känns som nya tråden är död. Inga som skriver där längre eftersom det alltid dyker upp någon som skriver något negativt och dödar stämningen.

Jag återgår själv nu till att posta alla affordables och mikro här som det tydligt står är trådens inriktning i rubriken.

Invicta är ju solklart fall av affordable och äger någon en Invicta och är nöjd med den så är jag jävligt glad för den personens skull.

Har hittills inte placerat någon på ignorelistan men det är väl dags för det nu och låta den här tråden återgå till sin forna sköna vibe.

#dontfeedthetrolls

Ingen idé. @Von

Känns som nya tråden är död. Inga som skriver där längre eftersom det alltid dyker upp någon som skriver något negativt och dödar stämningen.

Jag återgår själv nu till att posta alla affordables och mikro här som det tydligt står är trådens inriktning i rubriken.

Invicta är ju solklart fall av affordable och äger någon en Invicta och är nöjd med den så är jag jävligt glad för den personens skull.

Har hittills inte placerat någon på ignorelistan men det är väl dags för det nu och låta den här tråden återgå till sin forna sköna vibe.

#dontfeedthetrolls
Ge upp efter bara en vecka?
Posta på vad ni vill, jag skiter i vilket det vet ni, men tycker det har varit superskön vibe i tråden på sistone UTAN tjafs, that's all 🤷

Blev lite förvånad över första arga gubben från dig, men gissade iofs att det var ett misstag.
Sen kom nr 2 och 3...
fattar nu tror jag :)

Välkommen till denna tråden förresten.
Om du letar efter bra alternativ till Seiko SKX kunde du inte hittat ett bättre ställe att hänga.
Tack inga skada skedd mobiltelefonen är min största fiende ibland. Alla smarta funktioner som gör saker och automatiskt korrigerar är jobbigt när gubben bakom skärmen int eär lika smart.

Jag har fattat det klockorna i den här tråden passar min budget även om jag själv gillar märken med egen design förstår jag dilemmat och irritationen. Som uppstår i frågan när folk som gillar homage klockor blir attackerade i sin egen tråd.

Tack inga skada skedd mobiltelefonen är min största fiende ibland. Alla smarta funktioner som gör saker och automatiskt korrigerar är jobbigt när gubben bakom skärmen int eär lika smart.

Jag har fattat det klockorna i den här tråden passar min budget även om jag själv gillar märken med egen design förstår jag dilemmat och irritationen. Som uppstår i frågan när folk som gillar homage klockor blir attackerade i sin egen tråd.

Detta är inte en homagetråd.
Finns massor med mikromärken med egen design att upptäcka.
Ofta är dessa mera kreativa och innovativa än de etablerade märken som har historik att ta hänsyn till när de släpper nytt.
Sen finns så klart homager också. Kan till och med dyka upp en och annan här i tråden då och då ;)
Gillar du dom är det också ok.
Ingen av oss som normalt hänger här kommer hänga den som gör det :)

Tillbaka
Topp