• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Läder eller mesh?
34CD1562-BC04-4BA3-9193-F74C1999ECD9.jpeg
5E978504-71EA-4A29-BE22-E013DCFA7F62.jpeg
Läder.👍
 
Om du inte redan löst det. Testa att ta lös bandet vid klockan och byt plats på dessa vid infästningen i klockan men behåll vikspännet som det sitter. Misstänker att du tycker att det blir bättre då?

1631716325648.png
1631716363766.png
Jo... men såna där spännen är ganska vanliga, har ett par själv.
Bandet är fortfarande felmonterat.
Byt sida på band-delarna så både känns och ser det bättre ut 👍
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissa 😊
 
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissa 😊

Som du säger så fungerar spännet bättre så. Jag tror även de vanliga banden kommer på det viset, det finns någon tråd om det här någonstans. Det är alltså inte "fel" som vissa säger, utan snyggare och bekvämare. En detalj att uppskatta!
 
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissa 😊

Det är din klocka, kör på 👍

Som du säger så fungerar spännet bättre så. Jag tror även de vanliga banden kommer på det viset, det finns någon tråd om det här någonstans. Det är alltså inte "fel" som vissa säger, utan snyggare och bekvämare. En detalj att uppskatta!

Min certina med liknande clasp kom iaf. Monterad åt andra hållet.
 
Låg och tänkte och från ingenstans slog det mig hårt hur jäkla kul det hade varit med nån form av G2G med mikrotråds anhängare. Högt till tak, mycket garv och ett sjuhelsikes klockflippande :D

Rätta mig om det är fel att diskutera detta i tråden.

(För topic)
39440F4F-4833-4A44-A77A-F64D39578877.jpeg
Det var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!

Choochoo.gif


Idag blev det Zelos😎

Först SF40 Desert Grey för att matcha vädret, men sen kikade solen fram och då kändes Mother of Pearl som det självklara valet 👌

Ha en strålande dag 🙌
Hur tycker du att de bärs? 😊 Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?
 
Det var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!

Choochoo.gif



Hur tycker du att de bärs? 😊 Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?
Skulle säga att dom bärs större än vad måtten anger. Men jag hade bara min i någon vecka, så kan ha fel :)
 
Skulle säga att dom bärs större än vad måtten anger. Men jag hade bara min i någon vecka, så kan ha fel :)
Man kanske blir lite lurad av bilder men jag tycker alltid att det ser ut som att den ojämna bezeln gör att den upplevs som mindre. Jag har till och med haft en 40mm SF men sålde den direkt och minns inte hur den bars... 🙈
 
Det var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!

Choochoo.gif



Hur tycker du att de bärs? 😊 Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?
De bärs faktiskt ganska smått, eller ja, den är relativt kompakt iom de vassa, sluttande lug'sen. Känns ungefär som en biffigare submariner på handleden.

Forged carbon är riktigt grym!

Sen finns ju alltid 42mm varianten 👍
 
  • Like
Reactions: HSK
Tänkte gå all in med det orange idag med Vonstoken.
Superaffordable supermod!
Upptäckte dock att den verkar ha halkad i badrummet (eller nåt) och slagit timvisaren ur led (eller nåt) :eek:
Vilket chock!

20210916_060444.jpg


Blir en sväng på operationsbordet i kväll för stackarn.

Ha en chockerande fin torsdag alla!

20210916_061025.jpg
 
Jag funderar på att köpa mig ett tropicarmband i navyfärg. Är det värt att betala nästan tusen kronor för ett Joseph Bonnie eller ska jag vända mig någon annanstans?
 
Tillbaka
Topp