Delgada
Pandion
Läder.Läder eller mesh?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Läder.Läder eller mesh?
Om du inte redan löst det. Testa att ta lös bandet vid klockan och byt plats på dessa vid infästningen i klockan men behåll vikspännet som det sitter. Misstänker att du tycker att det blir bättre då?
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissaJo... men såna där spännen är ganska vanliga, har ett par själv.
Bandet är fortfarande felmonterat.
Byt sida på band-delarna så både känns och ser det bättre ut
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissa
Läder eller mesh?
Tack för tipsen! Om man byter plats på dem så försvinner ju tanken med att det intuitivt ska vara samma håll man klickar på spännet åt som ett metallarmband, vilket är anledningen till att Seiko har satt det så med flit (inte felmonterat alltså). Personligen gillade jag den detaljen, men jag kan förstå att det skaver i ögonen hos vissa
Som du säger så fungerar spännet bättre så. Jag tror även de vanliga banden kommer på det viset, det finns någon tråd om det här någonstans. Det är alltså inte "fel" som vissa säger, utan snyggare och bekvämare. En detalj att uppskatta!
Det är din klocka, kör på
Min certina med liknande clasp kom iaf. Monterad åt andra hållet.
Mesh!Läder eller mesh?
Det var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!Låg och tänkte och från ingenstans slog det mig hårt hur jäkla kul det hade varit med nån form av G2G med mikrotråds anhängare. Högt till tak, mycket garv och ett sjuhelsikes klockflippande
Rätta mig om det är fel att diskutera detta i tråden.
(För topic)
Hur tycker du att de bärs? Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?Idag blev det Zelos
Först SF40 Desert Grey för att matcha vädret, men sen kikade solen fram och då kändes Mother of Pearl som det självklara valet
Ha en strålande dag
Skulle säga att dom bärs större än vad måtten anger. Men jag hade bara min i någon vecka, så kan ha felDet var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!
Hur tycker du att de bärs? Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?
Man kanske blir lite lurad av bilder men jag tycker alltid att det ser ut som att den ojämna bezeln gör att den upplevs som mindre. Jag har till och med haft en 40mm SF men sålde den direkt och minns inte hur den bars...Skulle säga att dom bärs större än vad måtten anger. Men jag hade bara min i någon vecka, så kan ha fel
Blanda inte in mig i det här, har ingen aning om vad vikingarna valde för band till sina klockor@Von kommer såklart säga meshet, men jag tycker nog att lädret var snyggare
Äh, fancy schmancy lådor skiter iaf jag i, det är klockan jag vill åt...inslagen i dasspapper, fine by meZelos nya box i aluminium! Riktigt läcker och ett stort steg uppåt från deras tråkiga trälådor.
När man (som undertecknad) har för många klockor så blir högen av lådor ett elände. Mitt samlade elände ligger inne i ett skåp som sällan öppnasÄh, fancy schmancy lådor skiter iaf jag i, det är klockan jag vill åt...inslagen i dasspapper, fine by me
Ja, tar bara plats och gör ingen glad. Man vill liksom inte slänga skräpet heller även om man nog bordeNär man (som undertecknad) har för många klockor så blir högen av lådor ett elände. Mitt samlade elände ligger inne i ett skåp som sällan öppnas
Precis så är detJa, tar bara plats och gör ingen glad. Man vill liksom inte slänga skräpet heller även om man nog borde
De bärs faktiskt ganska smått, eller ja, den är relativt kompakt iom de vassa, sluttande lug'sen. Känns ungefär som en biffigare submariner på handleden.Det var faktiskt snack om en GTG innan coronan svepte in. De flesta i tråden fanns på sydligare breddgrader så förslaget var att ses någonstans mot västkusten, typ runt Halmstad. Vi andra får väl haka på @schnedsegler nästa gång han är på väg söderut!
Hur tycker du att de bärs? Jag är rätt sugen på en forged carbon i 40mm men har fått för mig att de bärs någorlunda litet?
Kutym är väl inslagen i folie och nedstoppad i en redlinepåse??? Täcker ju ALLA behov! Annars, ju mindre och mer praktisk förpackning desto bättreÄh, fancy schmancy lådor skiter iaf jag i, det är klockan jag vill åt...inslagen i dasspapper, fine by me
Kolla de som Watchwear säljer om du gillar färgen. Grym kvalité för pengarna.Jag funderar på att köpa mig ett tropicarmband i navyfärg. Är det värt att betala nästan tusen kronor för ett Joseph Bonnie eller ska jag vända mig någon annanstans?
Har fluktat på dem, man kanske borde slå till isåfall! Tack för rådetKolla de som Watchwear säljer om du gillar färgen. Grym kvalité för pengarna.
https://watchwear.se/produkt/gummi-tropic-quick-bla/
Edit: Finns utan quick release i en mörkare färg som är mer lik JB.
https://watchwear.se/produkt/gummi-tropic-bla/