Snyggt! Färgerna känns lite Nomos!Så där ja...
Byte till medföljande nylonband direkt
Amerikanskt urverk och monterad i Amerikat...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Färgerna känns lite Nomos!Så där ja...
Byte till medföljande nylonband direkt
Amerikanskt urverk och monterad i Amerikat...
Kom paket,Squale Tropic 40mm.
Känns lovande! Jäkla trevlig design som dom verkligen lyckats med.Universa, nytt för dagen
Godmorgon. Amphibia på bund idag. Ha en bra dag.
den var väldigt fin synd opå vit datumskiva bara. SKulle varit samma färg som index för 10 av 10 i min bokKom paket,Squale Tropic 40mm.
Har man inget snällt att säga kanske man ska vara tyst. Eller?Hoppas sådant band är skönt iallafall så det finns någon fördel.
den var väldigt fin synd opå vit datumskiva bara. SKulle varit samma färg som index för 10 av 10 i min bok
Skoj att du knep den grattis! Vad är första intrycket?Universa, nytt för dagen
Bra första intryck!Skoj att du knep den grattis! Vad är första intrycket?
Microbrands strikes again!Efter ett dygn på handleden måste jag säga att det är en av de bekvämaste klockor jag haft. Har tidigare haft flera Doxa men gillar denna mycket bättre. Kan vara att texten är centrerad på tavlan?
Gillar också den blanka djupsvarta tavlan. Helt otrolig i solljus..
Ojojoj, vilken ära för dig! Är ju bättre än att få antagningsbrev från Hogwarts!Åhå, topphemlig post...hmmm undras vem som kan vara avsändare, måste vara någon med stil och klass
"Who the shit is like Kingsley?"
Väldans ärad, trött på att vara INTERN! Vet inte vem denne Hogwarts är men kan inte slå högre än det här.Ojojoj, vilken ära för dig! Är ju bättre än att få antagningsbrev från Hogwarts!
Sant men är ju alltid något som felar på tidvisarna.Hoppas sådant band är skönt iallafall så det finns någon fördel.
den var väldigt fin synd opå vit datumskiva bara. SKulle varit samma färg som index för 10 av 10 i min bok
Sorry for old bump, men rätt bra video på ämnet som kom ut idag:Well, det är en röra minst sagt. Orginalet är givetvis vintage och du får betala en bra summa om du ens hittar en.
Sea-gull gav sedan ut en nyproducerad limiterad utgåva och tyckte, -”såja, det var det” och fortsatte att producera andra klockor. Då de säljer urverket, st19 separat, så var det bara en tidsfråga innan det fanns en hög coppager på marknaden. Kina är ju Kina som sagt. Vad som inte är klart är om alla dessa ”kopior” egentligen är tillverkade under licens eller inte då Sea-gull, vad jag vet, aldrig agerat mot de andra tillverkarna.
För tillfället tillverkas Sea-gull 1963 fortfarande av fabriker som inte är Sea-gull själva och det verkar som det kommer fortgå. Sea-gull producerar även dom en 1963 vilket medför ett premium då det är ”orginalfabriken” men jag vette tusan om det är värt dom extra slantarna.
Så för att summera. Köper du en 1963 från t ex red star eller liknande är det en ”kopia” men möjligtvis inte ( licenstillverkning etc ). Köper du från Sea-gull får du betala extra.
Vill du ha en 1963 som ”ser ut som en 1963 bör se ut ” ( eller typ liknande iaf ) så ska den vara 38mm, gul / guldig tavla, plexiglas och solid baksida. 21 juan betyder 21 juveler och texten under betyder made in china.
Har säkert glömt att nämna en hel del då informationen i sig är lite snårig ( som t ex att det fanns 3-4 olika taveltyper etc ) men köper du första bästa från AliExpress för 1700-1800kr är du inte helt fel ute.
Fortfarande ryss härVad rockar alla ikväll då? Jag kör svenskt..
Ryss är aldrig fel, det är sen gammalt.Fortfarande ryss här
Spännande! Lorier har hintat att de har ngt dressigare på gång och skrev så sent som igår på Instagram att något kommer ”snart”. De och Baltic har ju tänkt rätt lika tidigare också.Nytt från Baltic.
Ja, jag fick mail från Lorier för någon dag sedan där de skrev att de skulle fylla på lagren inom kort så är man sugen på någon modell som är slutsåld kan det vara bra att hålla ögonen öppna. De skrev även att de hade något nytt på gång men specificerade det inte närmare men då är det alltså en dressare. Spännande!Spännande! Lorier har hintat att de har ngt dressigare på gång och skrev så sent som igår på Instagram att något kommer ”snart”. De och Baltic har ju tänkt rätt lika tidigare också.
De snackade i nån intervju (Teddy Baldessare?) tidigare i år om tidigare årtionden än de som hittills inspirerat och art deco nämndes. Jag hoppas ju att de gör en tolkning av tank/reverso, men kanske inte finns några rektangulära, små och billiga verk.Ja, jag fick mail från Lorier för någon dag sedan där de skrev att de skulle fylla på lagren inom kort så är man sugen på någon modell som är slutsåld kan det vara bra att hålla ögonen öppna. De skrev även att de hade något nytt på gång men specificerade det inte närmare men då är det alltså en dressare. Spännande!
Jäklar, vad fräckt det hade varit! Verk är nog inga problem, på en tank som ofta saknar sekundvisare så går det lika bra med quartz vilket i så fall även borde ge ett lägre pris. Eller kanske någon mer traditionell mindre, vintageinspirerad modell på typ 34mm? Det ska bli väldigt kul att se vad de planerar och vi får hoppas att "snart" verkligen är snart.De snackade i nån intervju (Teddy Baldessare?) tidigare i år om tidigare årtionden än de som hittills inspirerat och art deco nämndes. Jag hoppas ju att de gör en tolkning av tank/reverso, men kanske inte finns några rektangulära, små och billiga verk.
Fräsch!Idag kom så min Draken Tungela 3.0.
Den kom med ett fint läderetui och ett Natoband.
Frakten från Nya Zeeland med DHL var sjukt snabb. Tog bara 3 dagar, efter den kommit till Aucklands flygplats.
Jag är supernöjd med klockan. Har haft den ända sen 14-tiden idag och inte funderat på att flippa den en enda gång ännu. Det bådar gott.
Lite(???) kvällslume. Vostott levererar!