Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blött ute
För mycket orange?
Riktigt coolt! Men gilt är fint, lär dig detTrodde jag skulle kunna färdigställa ett sköldpaddeprojekt i helgen men väääntar på delar som vanligt. Nåväl, börjar så smått att förbereda.
Nä, gilt är inte min grej trots allt, hej då gilt
Inälvor ut, trist rengöring, checka av packningar osv, tandpetare är mitt favvoverktyg ever f.ö
Gissa en gång vilket som är tilltänkt glas? Jämför man så ser man verkligen hur trist originalglaset längst till vänster är, så kan vi inte ha det...
Pissig gammal press men den gör jobbet. Megadome bör inte pressas på med platta distanser, trycket ska ligga på utkanten av glaset så fick testa en MacGyverlösning med en uppochnervänd plastgrej
Fick i fanskapet till slut men givetvis skevade packningen till sig så får bryta ihop och komma igen för hade inga såna i reserv
Aja, ser ut som ett gulligt litet UFO, det är huvudsaken
...to be continued
Tjöööp mina giltiga delar b-b-billigt vettja? Gilt är fint men inte på mig, borde snarare lärt mig det faktumet efter typ sjutton försökRiktigt coolt! Men gilt är fint, lär dig det
Haha jag hojtar till när jag har nåt att montera dem påTjöööp mina giltiga delar b-b-billigt vettja? Gilt är fint men inte på mig, borde snarare lärt mig det faktumet efter typ sjutton försök
Du har väl två händer som verktyg? Har aldrig haft något annat verktyg för ändamåletLyckades öppna locket på SKXn nu efter lite bök (satt ganska hårt och jag hade inget bra verktyg till att hålla fast klockan)
Däremot så fick jag en konstigare mätning nu som inte var helt spikrak.
Men den är närmre 0 nu när klockan ligger med urtavlan neråt.
Jag hade för kassa nypor för att hålla i klockan, men mcgyver som man är så lyckades jag hålla fast det med en upphängsningskrok för gitarrer!Du har väl två händer som verktyg? Har aldrig haft något annat verktyg för ändamålet
Skit i tavlan ner och mät bara tavla upp om du inte råkar heta Leif GW P?
Den appen är sådär tycker jag men kurvan pekar stabilt minus, peta till ruckarmen liiite plus så får du se på grejer (tips, använd förstoring och bra belysning)
Funkar det för dig så ska inte jag störa hehe, alla sätt är bra osvJag hade för kassa nypor för att hålla i klockan, men mcgyver som man är så lyckades jag hålla fast det med en upphängsningskrok för gitarrer!
Ja! Och skicka hit den där jäkeln. Enda klockan jag ångrar att jag sålt…Diskning kräver ISO klassad klocka.
Denna jäveln snittar +4sec/d och linjerar helt ok, får nog ge upp moddtankarna.
Ja! Och skicka hit den där jäkeln. Enda klockan jag ångrar att jag sålt…
Review - Mitch Mason Maelstrom, An Accessible Dive Watch on Kickstarter
Singapore-based microbrand is about to launch its second collection, an accessible dive watch named the Mitch Mason Maelstrom.monochrome-watches.com
God morgon och trevlig söndag alla!
Jag avslutar veckan med affordable vintage. Tissot Seastar Navigator som jag köpte 2015 av en "gubbe" som köpte den ny tidigt på 70-talet.
En grymt trevligt klocka jag använder allt för sällan.
40 mm, tunn och fin tack vara Valjuox 7334 och inte minst snygg.
Vem kan väl tacka nej till snygg och billig?
Verkar vara dags att skörda paprikan förresten