• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blött ute
147F0C5F-D7C4-452B-82E1-CCF91A6D883A.jpeg

För mycket orange?

Trodde jag skulle kunna färdigställa ett sköldpaddeprojekt i helgen men väääntar på delar som vanligt. Nåväl, börjar så smått att förbereda.
Nä, gilt är inte min grej trots allt, hej då gilt
IwnIyE0.jpg

Inälvor ut, trist rengöring, checka packningar osv, tandpetare är mitt favvoverktyg ever f.ö 😆
13PjjOb.jpg

Gissa en gång vilket som är tilltänkt glas? :woot: Jämför man så ser man verkligen hur trist originalglaset längst till vänster är, så kan vi inte ha det...
P9jse2n.jpg

Pissig gammal press men den gör jobbet. Megadome bör inte pressas på med platta distanser, trycket ska ligga på utkanten av glaset så fick testa en MacGyverlösning med en uppochnervänd plastgrej
BHl5rit.jpg

Fick i fanskapet till slut men givetvis skevade packningen till sig så får bryta ihop och komma igen för hade inga såna i reserv :bored:
Aja, ser ut som ett gulligt litet UFO, det är huvudsaken 🥳
...to be continued
a6DStih.jpg

Senast ändrad:
Trodde jag skulle kunna färdigställa ett sköldpaddeprojekt i helgen men väääntar på delar som vanligt. Nåväl, börjar så smått att förbereda.
Nä, gilt är inte min grej trots allt, hej då gilt
IwnIyE0.jpg

Inälvor ut, trist rengöring, checka av packningar osv, tandpetare är mitt favvoverktyg ever f.ö 😆
13PjjOb.jpg

Gissa en gång vilket som är tilltänkt glas? :woot: Jämför man så ser man verkligen hur trist originalglaset längst till vänster är, så kan vi inte ha det...
P9jse2n.jpg

Pissig gammal press men den gör jobbet. Megadome bör inte pressas på med platta distanser, trycket ska ligga på utkanten av glaset så fick testa en MacGyverlösning med en uppochnervänd plastgrej
BHl5rit.jpg

Fick i fanskapet till slut men givetvis skevade packningen till sig så får bryta ihop och komma igen för hade inga såna i reserv :bored:
Aja, ser ut som ett gulligt litet UFO, det är huvudsaken 🥳
...to be continued
a6DStih.jpg
Riktigt coolt! Men gilt är fint, lär dig det ;)

Lyckades öppna locket på SKXn nu efter lite bök (satt ganska hårt och jag hade inget bra verktyg till att hålla fast klockan)

Däremot så fick jag en konstigare mätning nu som inte var helt spikrak.
Men den är närmre 0 nu när klockan ligger med urtavlan neråt.

Bilagor

• Screenshot_20211002-171413.png
    Screenshot_20211002-171413.png
    457.9 KB · Visningar: 2
Lyckades öppna locket på SKXn nu efter lite bök (satt ganska hårt och jag hade inget bra verktyg till att hålla fast klockan)

Däremot så fick jag en konstigare mätning nu som inte var helt spikrak.
Men den är närmre 0 nu när klockan ligger med urtavlan neråt.
Du har väl två händer som verktyg? Har aldrig haft något annat verktyg för ändamålet 😉
Skit i tavlan ner och mät bara tavla upp om du inte råkar heta Leif GW P?
Den appen är sådär tycker jag men kurvan pekar stabilt minus, peta till ruckarmen liiite plus så får du se på grejer (tips, använd förstoring och bra belysning)

Du har väl två händer som verktyg? Har aldrig haft något annat verktyg för ändamålet 😉
Skit i tavlan ner och mät bara tavla upp om du inte råkar heta Leif GW P?
Den appen är sådär tycker jag men kurvan pekar stabilt minus, peta till ruckarmen liiite plus så får du se på grejer (tips, använd förstoring och bra belysning)
Jag hade för kassa nypor för att hålla i klockan, men mcgyver som man är så lyckades jag hålla fast det med en upphängsningskrok för gitarrer!

Fick uppleva lite drama på skogsturen idag. Snett ovanför mig föll en man i en brant backe och bröt foten. Jag ringde 112 och höll honom sällskap tills hjälp kom.
Han bar en svart Triwa Ocean Plastic (som vi till och med pratade om i tråden för bara någon sida sen). Vi pratade om annat och jag pratade stundvis med räddningspersonal på telefon, men strax innan han försvann in i en dimma av smärtstillande då ambulanspersonalen börjat jobba på honom så frågade jag om han var intresserad av klockor och om han hängde på klocksnack. Hänvisade till hans klocka och sa att jag hade en likadan. Fanns ändå en pytteliten chans! Men ack nej, han var ingen Klocksnackare, (dock inte helt ointresserad av klockor i alla fall!)
Hoppas han återhämtar sig bra. Det såg riktigt otäckt ut men brutna ben är väl trots allt inga problem!

Själv bar jag en CWC som jag fotade efter att jag lämnat stackarn i räddningspersonalens händer.

20211002_152542.jpg

20210806_093905_HDR.jpg

Senast ändrad:
God morgon och trevlig söndag alla!

Jag avslutar veckan med affordable vintage. Tissot Seastar Navigator som jag köpte 2015 av en "gubbe" som köpte den ny tidigt på 70-talet.
En grymt trevligt klocka jag använder allt för sällan.
40 mm, tunn och fin tack vara Valjuox 7334 och inte minst snygg.
Vem kan väl tacka nej till snygg och billig?

Verkar vara dags att skörda paprikan förresten 😊

20211003_081606.jpg
20211003_081509.jpg
20211003_081420.jpg

RGMT?

Någon som testat?

Fastnade för denna.

God morgon och trevlig söndag alla!

Jag avslutar veckan med affordable vintage. Tissot Seastar Navigator som jag köpte 2015 av en "gubbe" som köpte den ny tidigt på 70-talet.
En grymt trevligt klocka jag använder allt för sällan.
40 mm, tunn och fin tack vara Valjuox 7334 och inte minst snygg.
Vem kan väl tacka nej till snygg och billig?

Verkar vara dags att skörda paprikan förresten 😊

20211003_081606.jpg
20211003_081509.jpg
20211003_081420.jpg
46EFC749-FC23-4BD7-9F56-10C601B72678.jpeg

God morgon @MoHaha 🙏

Tillbaka
Topp