Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aj fan, "Made in Ronneby", nu blir nån i diskussionen dubbelt upprörd.
Tack määän! Jepp förbaskat trevlig på alla vis, en rejäl biff med glaset och så (glaset är ju "bara" 8,7mm högtMums!Super fresh men ändå höstig, ja du fattar
Strapmonster säger jag
Grymt mannen
![]()
Några uppdateringar? Frtf kvar i tullen?
Har du hört ngt? Såg att GMT 2 på gummi åter fanns att beställa.
Inte för att låta pretentiös men om man har ens lite intresse av klockor så ser man på ett par sekunder in i annonsen vilken kvalitet vi snackar om. Håller med dig i allt du skriverHar sett den där också. Reagerade på att de stoltserade med "Svenska Design Priset" och vid närmare undersökning har de (enligt dem själva) blivit nominerade till priset. Av vem och varför är oklart, det är ju inte så att klockan är unik i något avseende.
"Skit" är väl att ta i, men inte långt ifrån. Dessutom är priserna typ 10x högre än de borde vara om man tittar på specs.
39mm, hyffsat tunn för att vara en kronograf och NH86, den här är riktigt trevlig!
![]()
Tackar!Nyköpt? Grattis, den är sinnessjukt snygg! Skulle jag köpa en enda kronograf så skulle det vara den där!
Tackar!
Fick hem den för bara några dagar sedan. Håller med dig, jag är grymt nöjd än så länge.
Yema bara köttar ut bra modeller alltså. Hoppas på att se mer och mer från Yema och att de börjar bygga upp en egen identitet utöver deras gamla modeller.39mm, hyffsat tunn för att vara en kronograf och NH86, den här är riktigt trevlig!
![]()
Verkligen, Yema har många riktigt fina modeller. Tycker att Superman French Air Force är trevlig samt Pepsi GMT, men Speedgraf är i en liga för sig måste jag säga.Yema bara köttar ut bra modeller alltså. Hoppas på att se mer och mer från Yema och att de börjar bygga upp en egen identitet utöver deras gamla modeller.
Grym! Det kan banne mig vara min gamla, sjukt bra modell, saknar den iblandLite kul vintage affordable in idag.
![]()
![]()
Lite kul vintage affordable in idag.
![]()
![]()
Ej ställd Glycine hälsarLite kul vintage affordable in idag.
![]()
![]()
Yikes... den var inte superaffordable mtp NH35. Man hamnar väl på 10k med moms och tull? Den "vanliga" modellen ser ut att ligga på drygt 6,5k. Vad gör denna dyrare?Och så var den slutsåld tydligen.
Håller med. Ändlänkarna gör att länken inte alls funkar för mig men allt annat är braVerkligen, Yema har många riktigt fina modeller. Tycker att Superman French Air Force är trevlig samt Pepsi GMT, men Speedgraf är i en liga för sig måste jag säga.![]()
Stulen bild
Marknaden? Detta är mer av designpjäser med limiterad upplaga, helt klart med fokus på samlare. Det är som vanligt att man betalar för designen. Jag har sneglat på Unimatic sedan innan de började med sina colabs, gillar verkligen den rena designen. Bryr mig inte om verkets popularitet så länge som den går hyffsat.Yikes... den var inte superaffordable mtp NH35. Man hamnar väl på 10k med moms och tull? Den "vanliga" modellen ser ut att ligga på drygt 6,5k. Vad gör denna dyrare?![]()
Jag gillar designen men har aldrig blivit någon beställning iom storleken och hur den ser ut att bäras. Intressant att denna var så pass mycket dyrare än classic när det enda som ser ut att vara skillnaden är den orangea minutvisaren? Eller är det något mer jag missar? Har eg. inget emot verket utan det är nog mer påslaget som Massena har som gör mig lite fundersam. Jag hoppas dock att du blir nöjd med klockan och att det blir en keeper i lådan.Marknaden? Detta är mer av designpjäser med limiterad upplaga, helt klart med fokus på samlare. Det är som vanligt att man betalar för designen. Jag har sneglat på Unimatic sedan innan de började med sina colabs, gillar verkligen den rena designen. Bryr mig inte om verkets popularitet så länge som den går hyffsat.
NH35 är ju ett inhouseverk från Seiko, måste ju vara fantastiskt eller hur![]()
Jo såklart. Det finns två sidor av alla mynt och efter att ha sålt min Chopard till brakförlust köper jag bara klockor som har viss motståndskraft för det. Der finns tillräckligt med snygga klockor i det utbudet för den här hobbyn.Jag gillar designen men har aldrig blivit någon beställning iom storleken och hur den ser ut att bäras. Intressant att denna var så pass mycket dyrare än classic när det enda som ser ut att vara skillnaden är den orangea minutvisaren? Eller är det något mer jag missar? Har eg. inget emot verket utan det är nog mer påslaget som Massena har som gör mig lite fundersam. Jag hoppas dock att du blir nöjd med klockan och att det blir en keeper i lådan.
Generellt så upplever jag att det har blivit alldes för många "limiterade" släpp på senaste tiden för att bygga upp en hype och skapa FOMO. Det kommer något nytt flera gånger per vecka känns det som. Idag kom väl nya Hodinkee x Timex ut.
Imorgon släpps väl Aquastar (men den kommer jag nog att haka på om inte strl avskräcker). Allt detta gör att även micro börjar bli tråkigt att "samla" på. Rena rama Rolex utbud/efterfråga fasoner med uppblåsta priser på andrahandsmarknaden. Undrar hur många som köpte Unimatic köpte klockan för att de gillar designen och inte för att försöka tjäna en peng. Ser man vad tidigare versioner annonserats för, 2-3 x nypriset så finns det nog en del scalpers.