Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Av de andra klockorna jag har från Synchron / Aquadive så kan jag säga att de håller samma klass som mina Doxa.Grymt bra ju. Lite för dyrt för att jag skulle hugga, kommer ju nästan upp i Doxanivå. Känns inte riktigt som att de är där.
Jag kunde till slut inte stå emot. Det blev en beställning här också.Av de andra klockorna jag har från Synchron / Aquadive så kan jag säga att de håller samma klass som mina Doxa.Beställde för övrigt en grå Aquastar Deepstar II, årets utan tvekan bästa släpp tycker jag!
![]()
Härligt! Då är det ändå ett gäng som hoppat på from KS.Jag kunde till slut inte stå emot. Det blev en beställning här också.![]()
Jag säger detsamma. Det är inte ofta jag ”går igång” på ett släpp som jag gjorde nu. Finns inte en chans att jag kommer att kunna vänta med paketöppning till julafton (om den kommer innan dess). Eller, kanske måste försöka ändå. Det skulle utan tvekan göra julen mycket, mycket bättre. Nästan som när man var barn.Härligt! Då är det ändå ett gäng som hoppat på from KS.Ser sjukt mycket fram emot denna, perfekt julklapp (förhoppningsvis).
Den dagen klockan kommer blir automatiskt julafton så jag kommer att slita upp paketet direkt.Jag säger detsamma. Det är inte ofta jag ”går igång” på ett släpp som jag gjorde nu. Finns inte en chans att jag kommer att kunna vänta med paketöppning till julafton (om den kommer innan dess). Eller, kanske måste försöka ändå. Det skulle utan tvekan göra julen mycket, mycket bättre. Nästan som när man var barn.![]()
Vad heter den referensen?Hakar på med vintage / affordable av samma James Bond modell som citerat inlägg. Ser nästan svart ut på bilden för att bli blå i solljus. Snygg tavla (enl. mig) som i vanlig ordning inte görs riktigt rättvisa på foto.
![]()
Tissot Visodate Seastar PR 516 Automatic från ca 1973. Årtalet grundar jag på att modellen (eller liknande) var med i James Bond "Live and let Die" från just 1973.Vad heter den referensen?
Det var profilen som till slut gjorde att jag slog tillKul, den ser vi fram emot att se när den kommer! Glöm inte foto från sidan![]()
Riktigt snygg! Grattis! JA 37 mm är en riktigt fin storlek., köpt edu med länken?Det var profilen som till slut gjorde att jag slog tilllite dyr kanske men roligt att någon vågar sig på att gör en mindre klocka
påminner lite om fairwind/Universa.
![]()
Fin de där! Synd Casio envisas med att göra bara stålram och inte en hel stålboett (kan ju inte kosta mkt mer) men trevlig ändå
NoteratRiktigt snygg! Grattis! JA 37 mm är en riktigt fin storlek., köpt edu med länken?
BTW Fairwind kommer bli lite tunnare pga verksbyte, blir nog bra när det blir dax, är ju Fairwind-lös![]()
Håller med dig till fullo om det.Fin de där! Synd Casio envisas med att göra bara stålram och inte en hel stålboett (kan ju inte kosta mkt mer) men trevlig ändå![]()
Nä inte kass. Var ju ett 50-tal länkar tex Hemel 30% off.Det var en kass länk. Trodde man skulle komma till "tråden där en snubbe fråga vilka micro brands kommer att köra bf rea".
Det var en kass länk som jag länkade till fejjan. Jag trodde man skulle komma till frågan som någon hade ställt. Ni som är med i mikroligan på fejjan så är det värt att hålla ett öga där.Nä inte kass. Var ju ett 50-tal länkar tex Hemel 30% off.![]()
SW300 för både Fairwind och Universa, serie II. Han försöker få ner tjockleken på FW och gör Uni automatisk med bibehållen tunnhet + skruvad kronaNoterat![]()
yes, tog gråa med länk. Har svarta och blåa klockor så kände att grått var ngt som saknades i samling (vad gör man inte för att sälja in en klocka till sig själv/intala sig själv att man behöver den
)
Jasså, vad blir det för verk nu? Visste inte att du var Fairwind-lös. Trodde du hade 2![]()