• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hittar ni England Belgien och Schweiz?
IMG_20211119_190351.jpg

Grymt bra ju. Lite för dyrt för att jag skulle hugga, kommer ju nästan upp i Doxanivå. Känns inte riktigt som att de är där.
Av de andra klockorna jag har från Synchron / Aquadive så kan jag säga att de håller samma klass som mina Doxa. 👌Beställde för övrigt en grå Aquastar Deepstar II, årets utan tvekan bästa släpp tycker jag! 😊

Härligt! Då är det ändå ett gäng som hoppat på from KS. 😊 Ser sjukt mycket fram emot denna, perfekt julklapp (förhoppningsvis).
Jag säger detsamma. Det är inte ofta jag ”går igång” på ett släpp som jag gjorde nu. Finns inte en chans att jag kommer att kunna vänta med paketöppning till julafton (om den kommer innan dess). Eller, kanske måste försöka ändå. Det skulle utan tvekan göra julen mycket, mycket bättre. Nästan som när man var barn. 😀

Jag säger detsamma. Det är inte ofta jag ”går igång” på ett släpp som jag gjorde nu. Finns inte en chans att jag kommer att kunna vänta med paketöppning till julafton (om den kommer innan dess). Eller, kanske måste försöka ändå. Det skulle utan tvekan göra julen mycket, mycket bättre. Nästan som när man var barn. 😀
Den dagen klockan kommer blir automatiskt julafton så jag kommer att slita upp paketet direkt. 😅

Det var profilen som till slut gjorde att jag slog till :D lite dyr kanske men roligt att någon vågar sig på att gör en mindre klocka :) påminner lite om fairwind/Universa.
L1310926.jpg
Riktigt snygg! Grattis! JA 37 mm är en riktigt fin storlek., köpt edu med länken?

BTW Fairwind kommer bli lite tunnare pga verksbyte, blir nog bra när det blir dax, är ju Fairwind-lös :)

Senast ändrad:
Riktigt snygg! Grattis! JA 37 mm är en riktigt fin storlek., köpt edu med länken?

BTW Fairwind kommer bli lite tunnare pga verksbyte, blir nog bra när det blir dax, är ju Fairwind-lös :)
Noterat :) 👍 yes, tog gråa med länk. Har svarta och blåa klockor så kände att grått var ngt som saknades i samling (vad gör man inte för att sälja in en klocka till sig själv/intala sig själv att man behöver den :hilarious: )

Jasså, vad blir det för verk nu? Visste inte att du var Fairwind-lös. Trodde du hade 2 :D

Fin de där! Synd Casio envisas med att göra bara stålram och inte en hel stålboett (kan ju inte kosta mkt mer) men trevlig ändå 🤓
Håller med dig till fullo om det.
Tänkte hoppa över denna pga just det men Bjarni kör ett bra ’Black Friday’ pris just nu så jag köpte en ändå. Får se till att inte använda den när det är varmt (och man svettas som en gris) samt att torka av den ordentligt med jämna mellanrum.

Men riktig stålboett hade helt klart varit att föredra.

Senast ändrad:
Noterat :) 👍 yes, tog gråa med länk. Har svarta och blåa klockor så kände att grått var ngt som saknades i samling (vad gör man inte för att sälja in en klocka till sig själv/intala sig själv att man behöver den :hilarious: )

Jasså, vad blir det för verk nu? Visste inte att du var Fairwind-lös. Trodde du hade 2 :D
SW300 för både Fairwind och Universa, serie II. Han försöker få ner tjockleken på FW och gör Uni automatisk med bibehållen tunnhet + skruvad krona 🤪 ganska bra förändringar.
Nya färger.
Jag sålde min blå Fairwind här på forumet i jan/feb tror jag och sedan åkte den grå till Kroatien i slutet på sommaren.
Jag letar dock efter en ny eftersom jag saknar bidirectional bezel, oslagbart praktiskt faktiskt.

Tillbaka
Topp