Jag tycker att dem blir snyggare och snyggare. Trevligt med någon som gör badvänliga klockor som är slimmade. Däremot tycker jag att priset är väl saftigt.Vad tycker panelen om E.C Andersson Calypso Sport Steel? Tycker den är rätt fräck!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att dem blir snyggare och snyggare. Trevligt med någon som gör badvänliga klockor som är slimmade. Däremot tycker jag att priset är väl saftigt.Vad tycker panelen om E.C Andersson Calypso Sport Steel? Tycker den är rätt fräck!
Jag tycker att dem blir snyggare och snyggare. Trevligt med någon som gör badvänliga klockor som är slimmade. Däremot tycker jag att priset är väl saftigt.
Om man gillar den så tycker jag det Det ligger en Arctic på bukten för 650gbp som man säkert kan pruta på.Mm, men om man kunde fått den för 5-6k kanske den är prisvärd?
Jag gillar Calypso starkt! Otroligt fina klockor och jag hade gärna haft en i samlingen!Vad tycker panelen om E.C Andersson Calypso Sport Steel? Tycker den är rätt fräck!
Vad tycker panelen om E.C Andersson Calypso Sport Steel? Tycker den är rätt fräck!
Väldigt fin
Ja, framför allt när den helt plötsligt börjar gå väldigt mycket fortare brukar vara en indikation på att urverket blivit magnetiserad. Observera dock att det inte alltid hjälper med en avmagnetisering, jag hade ett fall där en avmagnetisering inte gjorde en nämnvärd skillnad då fjädern helt enkelt vägrade släppa och fick bytas ut på garantin. Avmagnetisering är en enkel åtgärd som i stort sett vilken urmakare som helst bör kunna fixa på 30sek, detta är en åtgärd som t.o.m. kan utföras hemma; vilket jag dock avråder från!Jaha. Ja det kanske kan vara något sådant. Visste inte att symptomen var ett tecken på magnetisering. Då ska jag testa det innan jag skickar iväg uret .
Någon som har tips på en bra urmakare i Göteborgsområdet som man kan gå in till? Någon som inte bara servar traditionella märkesur?
Framför allt för introduktionspriset då man kunde få dom för drygt 5tkr. Ångrar att jag hoppade av Calypso Sport för 5500kr med både stållänk och läderbandJag gillar Calypso starkt! Otroligt fina klockor och jag hade gärna haft en i samlingen!
Japp, samma här. Borde haffat en då.Framför allt för introduktionspriset då man kunde få dom för drygt 5tkr. Ångrar att jag hoppade av Calypso Sport för 5500kr med både stållänk och läderband
Min var redan betald och klar till det lägsta priset, men den blev lite fördröjd och jag hade redan nya järn i elden så jag bad om att få den återbetald. Synd.Japp, samma här. Borde haffat en då.
Skönt att det löste sig, hoppas du får njuta av din CW nu som det var tänkt från börjanNu har jag fått en ny efter att den första levererades med skönhetsfel.
Nu är allt bra igen. Returen kom med expressfrakt och CWard har varit snälla.
För 5-6tkr tycker jag definitivt att den är prisvärd, kommer du över en för det priset så kör baraMm, men om man kunde fått den för 5-6k kanske den är prisvärd?
Aj aj. Inte kul i dagMin var redan betald och klar till det lägsta priset, men den blev lite fördröjd och jag hade redan nya järn i elden så jag bad om att få den återbetald. Synd.
Finns svart för de pengarna på seriouswatches.com: https://www.seriouswatches.com/collections/e-c-anderssonMm, men om man kunde fått den för 5-6k kanske den är prisvärd?
Såg det... Trodde det var min lilla hemlighet Kontemplerar att klicka hem en...Finns svart för de pengarna på seriouswatches.com: https://www.seriouswatches.com/collections/e-c-andersson
Mm, men om man kunde fått den för 5-6k kanske den är prisvärd?
Här har du din chans till en sprillans ny @levmanFinns svart för de pengarna på seriouswatches.com: https://www.seriouswatches.com/collections/e-c-andersson
Säker att dom är ny? Har för mig att dessa gjordes i begränsad upplaga och detta bör vara ett returnerat ex?Här har du din chans till en sprillans ny @levman
Har sjukt svårt att tro att seriouswatches skulle sälja returex utan att tala om det.Säker att dom är ny? Har för mig att dessa gjordes i begränsad upplaga och detta bör vara ett returnerat ex?
Säker att dom är ny? Har för mig att dessa gjordes i begränsad upplaga och detta bör vara ett returnerat ex?
Jag tror att det är en helt ny klocka men som Mforce skriver, kolla med dom innan du beställerHar sjukt svårt att tro att seriouswatches skulle sälja returex utan att tala om det.
Men maila och fråga. Garanterar att du får ett snabbt svar.
Vad är problemet med att göra det själv hemma? Verkar vara många som testat på det med bra resultat på Youtube i alla fall.Ja, framför allt när den helt plötsligt börjar gå väldigt mycket fortare brukar vara en indikation på att urverket blivit magnetiserad. Observera dock att det inte alltid hjälper med en avmagnetisering, jag hade ett fall där en avmagnetisering inte gjorde en nämnvärd skillnad då fjädern helt enkelt vägrade släppa och fick bytas ut på garantin. Avmagnetisering är en enkel åtgärd som i stort sett vilken urmakare som helst bör kunna fixa på 30sek, detta är en åtgärd som t.o.m. kan utföras hemma; vilket jag dock avråder från!
Enligt mitt tycke inget och har faktiskt gjort det själv hemma men har läst och hört av branchfolk att man kan göra mer skada än nytta, vet ej om det föreligger ett ekonomiskt intresse i det då men av den anledningen så skulle jag inte rekommendera det. Framför allt när de flesta urmakarna gör det gratis eller för en relativt liten peng.Vad är problemet med att göra det själv hemma? Verkar vara många som testat på det med bra resultat på Youtube i alla fall.
Alright. Fick för mig att klockan måste ha slutat gå helt innan man avmagnetiserar. Lite svårt om man promenerar till urmakaren (i alla fall utan en steady-cam rigg) . Vill helst slippa lämna in klockan om jag kan slippa .Enligt mitt tycke inget och har faktiskt gjort det själv hemma men har läst och hört av branchfolk att man kan göra mer skada än nytta, vet ej om det föreligger ett ekonomiskt intresse i det då men av den anledningen så skulle jag inte rekommendera det. Framför allt när de flesta urmakarna gör det gratis eller för en relativt lite peng.
Klockan behöver inte ha slutat gå innan man utför åtgärden och det tar typ 20-30sek med en liten aparat som de flesta seriösa urmakarna har inne i butiken så du behöver inte lämna ifrån dig klockan mer än 5min. Det utförs oftast när du är på plats.Alright. Fick för mig att klockan måste ha slutat gå helt innan man avmagnetiserar. Lite svårt om man går till urmakaren (i alla fall utan en steady-cam rigg) . Vill helst slippa lämna in klockan om jag kan slippa .
De är ju väldigt cleana i sin design. Gillar dem också skarpt, dock lite tveksam till finish/prestanda/pris.Jäklar i min lilla låda vilket habegär BEU watches väckte då. 36 eller 40-millimetare. Denna måste kollas in närmre.
Fräckt! Både svenskt och affordable, precis som DW!Jäklar i min lilla låda vilket habegär BEU watches väckte då. 36 eller 40-millimetare. Denna måste kollas in närmre.