• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Inte helt fel med nattlampa
1C0225DC-4A63-422A-ACF4-EB664C009BAA.jpeg

Seiko Panda 🐼 idag med kronograf, 100 meter vatten, safirglas och solar quartz. Riktigt mycket för pengarna helt enkelt ❤️🔥
4397E99A-374F-415E-BEA9-715BDA078604.jpeg
DC53EE81-C94F-4223-9D13-44444B5DA784.jpeg
54F73C03-CCFD-4116-83E5-13B103289039.jpeg
809E58FD-AD59-4A63-B545-3BE21E0F66E6.jpeg
Japp, den är väldigt prisvärd om man köper ny. 2000kr från creationwatches. Inte lika prisvärd begagnad på K&S tyvärr.

Undrar även om klockan verkligen är sprillans ny med tanke på att du bär den på ovan bilder?

Senast ändrad:
Japp, den är väldigt prisvärd om man köper ny. 2000kr från creationwatches. Inte lika prisvärd som begagnad på K&S tyvärr.

Undrar även om klockan verkligen är sprillans ny med tanke på att du bär den på ovan bilder?

Överlag är Seiko Citizen etc ofta dåligt prissatt på K&S kontra näraktörer se ex aqualand för typ 2500-2700kr när de kostar tre lax nya på ur och Penn 🙃

Watchbandit (har iofs ingen aning om vem det är :) ) listar 10 bästa mikrobranddykarna.
Några vettiga men mycket man saknar, CW såklart, Halios, m.fl
Här är listan om ni inte orkar öppna länken

1 Squale Matic. -Bra val, den har jag :)
2 Alsta Nautoscaph Superautomatic. -Ny för mig. Ser väl helt ok ut?
3 Spinaker croft...
4 Zelos Hammerhead -Ett till bra val :) Coool som f...
5 Le Jour Hammerhead -Också en schysst klocka tycker jag (fast jag inte har den)
6 Zelos Abyss. -2 Zelos på listan, Inte fel :)
7 Vandaag Primus -Dykarklocka??? Helt värdelös såvida den inte kan kokas kaffe på.
8 Crafter Blue -Har ingen koll, inte ens sett en irl
9 Alstra Nautoscaph IV - En Alsta till...
10 RZE Endeavour. Bra skit enligt högprofilerade mikrotrådprofiler ;)

Watchbandit (har iofs ingen aning om vem det är :) ) listar 10 bästa mikrobranddykarna.
Några vettiga men mycket man saknar, CW såklart, Halios, m.fl
Här är listan om ni inte orkar öppna länken

1 Squale Matic. -Bra val, den har jag :)
2 Alsta Nautoscaph Superautomatic. -Ny för mig. Ser väl helt ok ut?
3 Spinaker croft...
4 Zelos Hammerhead -Ett till bra val :) Coool som f...
5 Le Jour Hammerhead -Också en schysst klocka tycker jag (fast jag inte har den)
6 Zelos Abyss. -2 Zelos på listan, Inte fel :)
7 Vandaag Primus -Dykarklocka??? Helt värdelös såvida den inte kan kokas kaffe på.
8 Crafter Blue -Har ingen koll, inte ens sett en irl
9 Alstra Nautoscaph IV - En Alsta till...
10 RZE Endeavour. Bra skit enligt högprofilerade mikrotrådprofiler ;)
Håller med att flera märken saknas. Den listan ser enbart ut att innehålla märken de saluför.

Överlag är Seiko Citizen etc ofta dåligt prissatt på K&S kontra näraktörer se ex aqualand för typ 2500-2700kr när de kostar tre lax nya på ur och Penn 🙃

Så är det ju men i detta fallet så kostar Seikon 3900kr i annonsen här på köp&sälj men finns för 2000kr ny och den fraktas med
DHL-Express. Eventuellt lite tull och moms på det men det är inte många hundringar på den summan så...🤔.
Givetvis får man sälja för vilket pris man vill men så stora prisskillnader bör ju kanske uppmärksammas. Lite trist för den som lägger 1500kr mer än vad som behövs.

Japp, den är väldigt prisvärd om man köper ny. 2000kr från creationwatches. Inte lika prisvärd begagnad på K&S tyvärr.

Hoppsan, verkar vara en jäkla spred på denna över nätet. Korrigerar priset 👍 uppskattar infliken

Tillbaka
Topp