• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nytt i lådan!
Direnzo DRZ 04 Mondial.
En smäcker och trevlig pjäs på 40mm.
Jag var givetvis tvungen att prova både gummit och länken men det får bli länk för tillfället. Gummit var dock jäkligt bekvämt och följsamt och ingen damm-magnet 👍.
Får nog komplettera med ett svart gummi också men det vita blir mäktigt till sommaren 🤘.
Lite snabba bilder i dåligt ljus får duga för nu, mer kommer säkert inom kort 🙂.

PSX_20211230_160910.jpg
PSX_20211230_160942.jpg
PSX_20211230_160759.jpg
Till sommaren säger du, det innebär är ju att den ska stanna i samlingen till dess 🤔

Min första automatiska kronograf kom idag,en Armand nicolet pilot kronograf köptes från professionell handlare på chrono24,dock så verkar det som att bandbredden inte stämmer med vad som stod i annonsen. Det stod att det skulle vara 20mm men verkar vara 18-19? Har inte mätt än. Nån som varit med om liknande förut?
20211230_180551.jpg

Inget nytt i samlingen men jag fick möjligheten att prova på ett läderband från Molequin idag ( köpt här på forumet ).

Väldigt trevlig må jag säga. Snygg och skön på handleden. Tummen upp från mig.

2571FEED-3535-4C50-A175-9AA560D6546C.jpeg

Molequin är en favorit. Meruaden ovan sitter på ett av deras i Saffianoläder i färgen Racing Green.

Straps 8.jpg
Straps 9.jpg
Straps 10.jpg

Jag tror faktiskt Meruads OEM-band kommer från Molequin fast då i vanligt Grained Leather.

Nytt i lådan!
Direnzo DRZ 04 Mondial.
En smäcker och trevlig pjäs på 40mm.
Jag var givetvis tvungen att prova både gummit och länken men det får bli länk för tillfället. Gummit var dock jäkligt bekvämt och följsamt och ingen damm-magnet 👍.
Får nog komplettera med ett svart gummi också men det vita blir mäktigt till sommaren 🤘.
Lite snabba bilder i dåligt ljus får duga för nu, mer kommer säkert inom kort 🙂.

PSX_20211230_160910.jpg
PSX_20211230_160942.jpg
PSX_20211230_160759.jpg
Snyggt 👍🏻
Men det är inte sommar om en månad.

Efter att jag testade @Nikk 4512a på en GTG tidigare i vinter så har jag inte riktigt kunnat släppa tanken om klockan. Försökte övertyga honom att sälja sin till mig, men han vägrade. Fullt förståeligt, klockan är riktigt bra! Men nu har jag en egen :)
35EC93C2-B21C-45D6-88D5-9AE863E8C6F4.jpeg
1D57DBA3-7761-4518-AC29-2463F50933CE.jpeg
Grym, stort grattis! Borde funka på hur många band som helst den där. Hur valde du mellan Commando och WMB?

Grym, stort grattis! Borde funka på hur många band som helst den där. Hur valde du mellan Commando och WMB?
Tack! Jag är jättenöjd. Ska testa den på lite diverse allt eftersom. Jag köpte det jag blev erbjuden helt enkelt, gjorde det inte svårare än så för mig haha. Tycker dessutom den här tavlan är riktigt bra :)

• Like
Reactions: AB
Fått lite inside-info att Seestern jobbar på en Doxa T-Graph homage med ST19-verk för släpp under nästa år. Blir det något av det kommer jag garanterat behöva köpa några. Jag har någon slags Doxasjuka just nu men tycker inte moderna Doxa andas samma tool-känsla som de gamla. Seestern tycker jag däremot har nailat den känslan så jag är sjukt spänd på vad de ska komma med.

3chronos.jpg

Fått lite inside-info att Seestern jobbar på en Doxa T-Graph homage med ST19-verk för släpp under nästa år. Blir det något av det kommer jag garanterat behöva köpa några. Jag har någon slags Doxasjuka just nu men tycker inte moderna Doxa andas samma tool-känsla som de gamla. Seestern tycker jag däremot har nailat den känslan så jag är sjukt spänd på vad de ska komma med.

3chronos.jpg
Coolt. Verket bör även innebära att man kan göra den tunnare :) Dock är ST19 manuell så blir jobbigt med skruvad krona :(

Tillbaka
Topp