• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Grym Hamilton! Tycker den verkar fantastiskt bra. Hur länge har du haft den?

Jag har haft den i ca ett år nu om jag inte minns fel. Den är en riktig bra klocka men lite speciell iom dess storlek samt att den är handjagad. Mineralglaset är ett stort no no för många med men i helhet är det ett sjysst köp om än med hjärtat mer än nått annat.

För mig personligen gillade jag att det var en reproduktion utav en vintage pilotklocka och att dom till största mån höll sig till originalet.

Gott nytt år, tråden!
IMG_20211231_093436.jpg

Fast det finns väl rätt många dykarur som klarar 200m med råge utan att ha skruvad krona. Så det går väl att få till.

Absolut. Jag är en av de som inte gillar skruvad krona alls så jag hade uppskattat det. Vet dock att vissa är helt emot det. Räcker med 100m för min del :)
Har en Omega Genève manuel som jag ärvde av min pappa som fått den av min farfar, den var i bedrövligt skick.
Lämnade den hos Björkegrens ur i Kalmar för renovering och ställde då frågan om jag kunde få den 20atm tät, detta var inga problem mot några säckar pengar 🥰💸🥰
Har inte badat med den men det går iallafall och helt omotiverat att lägga pengar på en sådan klocka egentligen om det inte var för dess historia.
Screenshot_20211231_100853.jpg

GOTT NYTT ÅR

Senast ändrad:
Hej på er!

God fortsättning!

Tänkte höra om det är någon som har erfarenhet av en OceanX Sharkmaster GMT (40mm) eller OceanX Speed Racer II?

Riktigt snygg och funderar på att ha den som en mer "vardagsklocka". Vad tror ni?

1640960489214.png

1640960556024.png

1640961067770.png

1640961087004.png
Har inte erfarenhet av just de här modellerna men haft ett par OceanX tidigare. De har känts väldigt gedigna och välbyggda för pengen. Så länge man kan leva med att designen är långt (ganska långt ändå) ifrån egen så funkar de säkert utmärkt som vardagsklocka. De jag hade kändes snäppet för stora (42 mm-modeller) så de fick lämna av den anledningen (nej jag har inte problem med flippande). Lycka till och gott nytt år!

• Like
Reactions: Jox
Jag hänger inte lika mkt i denna tråd längre (G-shockberoendet tog över i år) men vill önska alla ett gott nytt år och hoppas 2022 är året då vi får se mkt nya designer och annat kul i mikrobranschen! Tack för alla inspirerande bilder, diskussioner (glada som lite sura 🙈) etc. under året. Mot 2022 😊

Grym den där! Du har en förmåga med dina foton, likt @Fujoor på sina G-shock, få mig riktigt sugen testa klockorna du fotar. Väldigt bra bilder 😎
Tackar för det 🙂.
Ja Direnzon var en riktigt trevlig överraskning. Lätt värd sina pengar.
Tunn och bra storleksmässigt med sina 40mm.
Sellita SW 200-1 Elabore så helt ok urverk och finishen överlag kan jag absolut inte klaga på 👍.

Senast ändrad:
Har inte erfarenhet av just de här modellerna men haft ett par OceanX tidigare. De har känts väldigt gedigna och välbyggda för pengen. Så länge man kan leva med att designen är långt (ganska långt ändå) ifrån egen så funkar de säkert utmärkt som vardagsklocka. De jag hade kändes snäppet för stora (42 mm-modeller) så de fick lämna av den anledningen (nej jag har inte problem med flippande). Lycka till och gott nytt år!
Just GMT versionen ligger på 40mm nu och lug-to-lug = 48mm, känns lite bättre :)

Tillbaka
Topp