• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker också att den är cool!
Min högst ovetenskapliga gissning är att den hade sålt bättre om den kostade 350-400 dollars och hade ett nh35/miyota 9-serie.
Jag kan tänka mig att din gissning stämmer ganska bra - även om det känns som att konkurrensen är ännu hårdare i det segmentet men det är mer feeling än faktiskt vetande från min sida 🙂

Jag kan tänka mig att din gissning stämmer ganska bra - även om det känns som att konkurrensen är ännu hårdare i det segmentet men det är mer feeling än faktiskt vetande från min sida 🙂
Jag tror också att konkurrensen är hårdare i det segmentet på mikrofronten, men jag tror även att köpkraften är starkare och att det är många fler som köper klockor i den prisklassen.
När man kliver upp till 5-600 dollars är konkurrensen hård också imo. Dels från mer etablerade mikromärken men man går även in i ett territorium där man får en schysst Certina/tissot/Seiko för pengarna, vilket många nog faller för också.
Enbart killgissningar såklart

Jag tror också att konkurrensen är hårdare i det segmentet på mikrofronten, men jag tror även att köpkraften är starkare och att det är många fler som köper klockor i den prisklassen.
När man kliver upp till 5-600 dollars är konkurrensen hård också imo. Dels från mer etablerade mikromärken men man går även in i ett territorium där man får en schysst Certina/tissot/Seiko för pengarna, vilket många nog faller för också.
Enbart killgissningar såklart
Jag tror att du är rätt på det 🙂 kunskap och erfarenhet brukar betyda att gissningarna blir ganska bra

Äntligen Gruppo Gamma 🥰 Tack @TerryTee 🤗
IMG_20220105_150258_edit_894961295178542.jpg

Hann visst få ett fullproppat paket idag ändå. Nöjd med köpet, klockan satt som en smäck och är barnsligt förtjust i merch i alla dess former så det blir 7 poäng.
Notera kompass och termometer, vem behöver en gshock liksom 😁.

Edit: Finn ett fel, första pris en...kaka
iuEhgXY.jpg

tlsTNMo.jpg

nosMaxo.jpg

zvrxf33.jpg

EVpAaWI.jpg

EIKgleb.jpg

ZACsJWU.jpg

Hann visst få ett fullproppat paket idag ändå. Nöjd med köpet, klockan satt som en smäck och är barnsligt förtjust i merch i alla dess former så det blir 7 poäng.

iuEhgXY.jpg

tlsTNMo.jpg

nosMaxo.jpg

zvrxf33.jpg

EVpAaWI.jpg

EIKgleb.jpg

ZACsJWU.jpg
Uj va häftig trots att den är lite schizo :D

Kanske bara jag men RM har alltid känts lite spännande för egen del, designmässigt om än prismässigt inte direkt 🙈 Funderar lite på en Tsar bomba, men då vilken? Eller kanske finns det fler nyfikna i tråden och intresse för en passaround? 🤓

Stål med lite lagom färg eller mer ”diskret”:
A8D40489-F1CB-40C4-B247-F32E8C99CEF2.jpeg

6A6EE02E-2489-46A0-BC55-B9CC1AD392C3.jpeg

Grönt är ju alltid nice och gult trevlig med…
F6F016D6-AB55-4700-A269-8B4AEB810AD8.jpeg

D24279F1-2A01-48B2-A9FE-0298A547CC20.jpeg

iuEhgXY.jpg

tlsTNMo.jpg

nosMaxo.jpg

zvrxf33.jpg

EVpAaWI.jpg

EIKgleb.jpg

ZACsJWU.jpg

Porrig och stilren :)
Hade övervägd köp om jag inte haft två kickstarters på väg in.

Läste först "barnsligt förtjust i mesh"... (i stället för merch) och trodde någon hade kapat ditt konto

• Love
Reactions: v0n

iuEhgXY.jpg

tlsTNMo.jpg

nosMaxo.jpg

zvrxf33.jpg

EVpAaWI.jpg

EIKgleb.jpg

ZACsJWU.jpg

tycker DB är underskattade, en hel del bra designer. Fubderar ge en t-100 chansen igen, hade en för många år sedan. Rätt cool! Även ägt bla en 2000m, den fick sharkdiver på länk att kännas lätt 😂
7FDC1E9B-0EB9-4DA7-9820-02CC93627A20.jpeg

Edit: måste älska insertet och dess matta färg. I kontrast mot alla dagens blanka safirinsert…

Kanske bara jag men RM har alltid känts lite spännande för egen del, designmässigt om än prismässigt inte direkt 🙈 Funderar lite på en Tsar bomba, men då vilken? Eller kanske finns det fler nyfikna i tråden och intresse för en passaround? 🤓

Stål med lite lagom färg eller mer ”diskret”:
A8D40489-F1CB-40C4-B247-F32E8C99CEF2.jpeg

6A6EE02E-2489-46A0-BC55-B9CC1AD392C3.jpeg

Grönt är ju alltid nice och gult trevlig med…
F6F016D6-AB55-4700-A269-8B4AEB810AD8.jpeg

D24279F1-2A01-48B2-A9FE-0298A547CC20.jpeg
Ja, den är ju ganska tuff :D

Tillbaka
Topp