• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Superbra! Vad är detta?
RZE Watches denna modell heter Valour.
Titanklocka med en coating Ultrahex så repas inte lika lätt.
 
Bandbytar dag idag, beställde lite nytt till vostoken och kom på att det var samma bredd på tissoten, så testade lite länk.
 

Bilagor

  • DSC_0275.JPG
    DSC_0275.JPG
    295.7 KB · Visningar: 5
  • DSC_0274.JPG
    DSC_0274.JPG
    239.2 KB · Visningar: 4
Idag är det löning!
Glöm inte att köpa en klocka! 😀
Det blev ett nytt band iaf.
Jag är jäkligt nöjd med min ”nya” Luminox.
Väldigt smidig med tritium. Det är andra gången jag bär Luminox. De är i min mening absolut inte prisvärda att köpa nya men begagnad kan man få dem till en vettig peng.
Den låga vikten är ett plus i min bok.
7BBCABFF-9575-42B7-8B01-7101CFC1E22B.jpeg
35FE0804-623D-4EBD-9E7F-3CA5ADB360AF.jpeg
 
Jäkla konstigt tema för att vara Oris, har de blivit uppköpta eller? Finns la ett helt gäng japaner som passar bättre för en sån konstform tänker jag 🤔
Förresten är den ful, så det så. Tjöööp!
Jag gillar Cloisonne-tekniken, men priset är ju absurt. Det kan inte vara så vansinnigt komplicerat att göra en sån tavla - alla har ju identiskt samma motiv och det är inte så många olika zoner att hålla reda på,
 
  • Like
Reactions: v0n
Jag gillar Cloisonne-tekniken, men priset är ju absurt. Det kan inte vara så vansinnigt komplicerat att göra en sån tavla - alla har ju identiskt samma motiv och det är inte så många olika zoner att hålla reda på,
Trodde faktiskt tekniken var typiskt asiatisk men så var det inte, då lärde man sig något nytt idag 🙂
Håller med såklart, jag fattar inte vari värdet ligger förutom att det förmodligen är hyfsat limiterat.
 
Tillbaka
Topp