• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Är det någon här som vet om San Martin kommer köra någon rea snart eller sitter på någon bra rabattkod?

Jag är lite sugen på denhär, jag har verkligen fastnat för den tavlan.

H11a2d31596634747956edb2f91969678T.jpg


Hc923db08dd4547469221f16eae6cdff0T.jpg
 
Jag är sugen på en Depthmaster pacman men fan vet när dom behagar få nytt lager. Om någonsin.
Idag enligt nyhetsbrevet. Men kanske slut igen…kolla
 
Idag enligt nyhetsbrevet. Men kanske slut igen…kolla

Var fansiken på tiden. Fast å andra sidan har jag inga pengar för ett nytt inköp så det sket sig ändå. Får vänta tills nästa påfyllning.
 
Ja, glidelock! Såg någon video på Youtube, där han nämde något om det! Tyckte det lät konstigt att dom skulle göra två olika länkar till "samma" klocka
Jag gillar ju Skyquesten mer, men att kunna ställa länken i värmen eller efter några öl.... :cool: 😍
Kollade på deras hemsida nu och det tycks ändå skilja en aning. Båda har verktygslös mikrojustering i spännet men skyquest verkar bara ha tre medan ocean king har sex mikrojusteringar. Dock är skyquest slutsåld så kanske kommer en uppdaterad version även där
 
Ja, glidelock! Såg någon video på Youtube, där han nämde något om det! Tyckte det lät konstigt att dom skulle göra två olika länkar till "samma" klocka
Jag gillar ju Skyquesten mer, men att kunna ställa länken i värmen eller efter några öl.... :cool: 😍

Har för mig att dom har uppdaterat alla modellerna nu till glidelock men som sagt så tidigare årgångar hade inte det.
Köper man en begagnad av äldre årgång så borde det ju gå att beställa ett och uppgradera kan man tycka 🤔.
 
Har länge funderat, velat, funderat,räknat, funderat, ni fattar, på att köpa en ny klocka. Krav var automatiskt urverk, relativt behändigt format pga smala handleder. Kandidater var Omega Seamaster AT 38 mm, men något högt pris för mig, Sjöö Sandström Royal Steel, alt Royal Steel Worldtimer 36mm, kändes inte helt rätt. Valet föll till slut på Formex Essence 39mm, Svart på länk, med svart läderband till. Prismässigt kändes det bra, fortfarande mycket pengar, men inget jag behöver ha ont i magen för.

Blir en paketöppning när den kommit och en längre recension senare.

Ni som har Formex Essence får gärna berätta hur ni upplever klockan, för och nackdelar.
 

Bilagor

  • Screenshot_20220131-211253_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220131-211253_Samsung Internet.jpg
    40.6 KB · Visningar: 16
Har länge funderat, velat, funderat,räknat, funderat, ni fattar, på att köpa en ny klocka. Krav var automatiskt urverk, relativt behändigt format pga smala handleder. Kandidater var Omega Seamaster AT 38 mm, men något högt pris för mig, Sjöö Sandström Royal Steel, alt Royal Steel Worldtimer 36mm, kändes inte helt rätt. Valet föll till slut på Formex Essence 39mm, Svart på länk, med svart läderband till. Prismässigt kändes det bra, fortfarande mycket pengar, men inget jag behöver ha ont i magen för.

Blir en paketöppning när den kommit och en längre recension senare.

Ni som har Formex Essence får gärna berätta hur ni upplever klockan, för och nackdelar.

Har haft en blå 43:a. En grym pjäs på alla sätt och jag har egentligen inget negativt att säga alls. Fantastiskt bra finish på både länk och boett och tavlan likaså.
Riktigt smart lösning med fjädring i boetten också.
Deras läder är också mycket bra och har även en typ av glidelock i butterflyspännet. Kan bara säga grattis i förskott 👍🙂.

PSX_20211111_200926.jpg
PSX_20211111_201219.jpg
 
Har länge funderat, velat, funderat,räknat, funderat, ni fattar, på att köpa en ny klocka. Krav var automatiskt urverk, relativt behändigt format pga smala handleder. Kandidater var Omega Seamaster AT 38 mm, men något högt pris för mig, Sjöö Sandström Royal Steel, alt Royal Steel Worldtimer 36mm, kändes inte helt rätt. Valet föll till slut på Formex Essence 39mm, Svart på länk, med svart läderband till. Prismässigt kändes det bra, fortfarande mycket pengar, men inget jag behöver ha ont i magen för.

Blir en paketöppning när den kommit och en längre recension senare.

Ni som har Formex Essence får gärna berätta hur ni upplever klockan, för och nackdelar.
Tavlan är striking irl och finishen är riktigt bra.
Det enda jag har att anmärka på är att det borde ha funnits halvlänkar för en ännu bättre passform. Drog ett mail ang det till Formex och där jag fick svar att istället för en halvlänk så kommer det 1,5 länkar som ska åtgärda det problemet.

Länken reflekterar ljuset på ett riktigt läckert sätt och det gör även urtavlan med en grym AR.
Case suspension gör ett bra jobb för komforten och fyller sin funktion.

I övrigt så ligger min på +1 sek dygn så prestandamässigt finns det inget att klaga på vad gäller urverket. Är väl iof ingen surprise när det är cosc-certifierat.

Jag tror du kommer bli nöjd :)

Bild.jpeg


Bild_1.jpeg
 
Tavlan är striking irl och finishen är riktigt bra.
Det enda jag har att anmärka på är att det borde ha funnits halvlänkar för en ännu bättre passform. Drog ett mail ang det till Formex och där jag fick svar att istället för en halvlänk så kommer det 1,5 länkar som ska åtgärda det problemet.

Länken reflekterar ljuset på ett riktigt läckert sätt och det gör även urtavlan med en grym AR.
Case suspension gör ett bra jobb för komforten och fyller sin funktion.

I övrigt så ligger min på +1 sek dygn så prestandamässigt finns det inget att klaga på vad gäller urverket. Är väl iof ingen surprise när det är cosc-certifierat.

Jag tror du kommer bli nöjd :)

Bild.jpeg


Bild_1.jpeg
Hmmm, känner ett visst att växa nu 🙂
 
Tillbaka
Topp