• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Någon som har några roliga tips på dykare?
Max 15K gärna något med färg, men inget krav! En go sommarklocka helt enkelt 😍
Köp den här så får du pengar över till både fler klockor och en jävla massa glass i sommar! ;)
https://klocksnack.se/threads/maranez-samui-vintage-pink-dial.153847/

Annars har du t.ex. nya Scurfa Treasure Seeker i gult:
treasure-seeker-yellow-01-1.jpg
 
Den har samma "ursprung" som Sinn - utgick från Heuer 1550 och gjorde en kronograf först, som sedan blev en tre-handare av olika skäl. (kronografen kommer senare). Länk kommer att finnas från och med sommaren. :)
Tack och kul att höra från källan själv! Vad siktar du på för typ av länk och utförande? Blir det fler färger framöver? Önskar dig stort lycka till också!
 
Tack och kul att höra från källan själv! Vad siktar du på för typ av länk och utförande? Blir det fler färger framöver? Önskar dig stort lycka till också!
Tack själv! Länken är densamma som på Treudd fast med fjäril-spänne istället. Här är en skiss på hur länken ser ut på nästa Draken (J35S). Den nuvarande/första Draken (J35F) är vår lanseringsversion ("founder's limited edition") och kommer bara i dessa 100 ex. Nästa Draken har en annan färgsättning och kommer i öppen upplaga (dock blir alla klockor individuellt numrerade).
Skärmbild 2022-01-07 102423.png
'
A11A9BDE-450A-4953-A79B-A636DA0A7D02.jpeg
 
Tack själv! Länken är densamma som på Treudd fast med fjäril-spänne istället. Här är en skiss på hur länken ser ut på nästa Draken (J35S). Den nuvarande/första Draken (J35F) är vår lanseringsversion ("founder's limited edition") och kommer bara i dessa 100 ex. Nästa Draken har en annan färgsättning och kommer i öppen upplaga (dock blir alla klockor individuellt numrerade).
Skärmbild 2022-01-07 102423.png
'
A11A9BDE-450A-4953-A79B-A636DA0A7D02.jpeg
Tack för ett utförligt svar!
 
Tack själv! Länken är densamma som på Treudd fast med fjäril-spänne istället. Här är en skiss på hur länken ser ut på nästa Draken (J35S). Den nuvarande/första Draken (J35F) är vår lanseringsversion ("founder's limited edition") och kommer bara i dessa 100 ex. Nästa Draken har en annan färgsättning och kommer i öppen upplaga (dock blir alla klockor individuellt numrerade).
Skärmbild 2022-01-07 102423.png
'
A11A9BDE-450A-4953-A79B-A636DA0A7D02.jpeg
Snygg!
 
Verkar som Postnord betat av jätteberget av paket som ska tullklareras/momsas. Eller om det bara är en tillfällig formtopp? Jag beställde lite band från USA, paketet kom till Sverige igår och 24 timmar senare fick jag mailet om att jag skulle betala tullavgiften. Inte illa! För ett år sen hade jag ett paket som låg i typ sex veckor innan proppen släppte.
 
Jag har ingen vidare koll på Doxa men NTH är en akronym för Nod To History och det är väl lite deras affärsidé att ta fram homager som mer eller mindre liknar dess historiska förebilder. 🙂
Ja, de kan nog inte anklagas för plagiat. Visare-stilen och nåt med fonten på dykringen känns Omega Seamaster. Applicerade index känns också "icke-Doxa".
 
Tillbaka
Topp