• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Snygg! Här kommer en hälsning från en brorsa. Känns länken knepig kanske brunt läder kan vara ett alternativ?
IMG_20190505_161546x.jpg
Snyggt! Jag är just nu inne på mest länkar och efter några dagars användande av den lite tajta länken börjar den sitta bättre så den får stanna på länk just nu

Genuint nyfiken på hur folk hanterar dessa klockor. Jag är inte mycket för automater överlag men med ett par sekunders avvikelse räcker det att ställa om den en eller två gånger i månaden vid daglig användning.

Hur gör folk med klockor som avviker en minut per dag? Nöjer man sig med att se tiden sånär som på en kvart eller ställer man den var och varannan dag?
Det stör mig inte nämnvärt faktiskt, när jag märker att den diffar 5min då ställer jag om den. Vill jag ha en mer precis klocka då använder jag mobilen eller köper kvarts, vill jag ha en "själ" då kommer inga 10-20spd att hindra mig. När det gäller Vostok så stör det mig inte alls faktiskt :D

Senast ändrad:
Väldigt bra kvalitet för pengarna tycker jag. Har inte testat någon annan klocka i den prisklassen som har varit i närheten. :)
Något som utmärker sig på klockan åt både positivt och negativt? Hur står den sig mot din Squale Tropic på samtliga områden? Finish, länk och så vidare. :)

Något som utmärker sig på klockan åt både positivt och negativt? Hur står den sig mot din Squale Tropic på samtliga områden? Finish, länk och så vidare. :)
Negativt har jag faktiskt inte hittat något alls för att vara en klocka i den prisklassen. Positivt är det härdade stålet och kvaliteten på länken. Squalen har bättre finish och mycket mer detaljer, men sen kostar den ju det dubbla så det är ju inte så konstigt. Överlag så är det väldigt bra finish på Traskan också så det kan man inte klaga på. Squalen har ett "finare" urverk men Traskan har en traktor som håller tiden riktigt bra.

Vridringen kunde linjerat bättre...
Haha, ja det var lite klantigt men tyckte ändå att den var lite annorlunda och ändå hyfsade spec. Tycker nästan priset är lite för bra och väntar halvt om halvt att ytskicket kommer göra en besviken. Borstning ser ut att ha en del att önska men ändå :)

Senast ändrad:
Haha, ja det var lite klantigt men tyckte ändå att den var lite annorlunda och ändå hyfsade spec. Tycker nästan priset är lite för bra och väntar halvt om halvt att ytskicket kommer göra en besviken. Borstning ser ut att ha en del att önska men ändå :)
Hyllprodukt?

Någon som hört talas om svenska Octon Watches? Under 3000kr på stållänk med safirglas och NH35 urverk

Edit: glömde att nämna det roligaste och det är att man kan bygga din egen version också :)

FB_IMG_1557084840178.jpg
Såg ju faktiskt bättre ut när jag kikade närmare på dem :) Milgauss/Snowflake visarna var kanske lite to much men gillade den svarta varianten. Skoj att man kan välja om man vill ha Seiko/miyota/ETA i klockan även om 750kr i skillnad mellan NH35 och 9015 låter lite väl saftigt.
ADFC3C03-EB81-4B2B-92A1-FBD750A04594.png

Edit: Hade jag byggt min egen hade den nog sett ut så här :angel:
1DAF5297-BA4C-47CA-A9A7-EE5EADCAA4F7.png

Senast ändrad:
Har inte riktigt koll, men sänker ju helt klart kostnaderna, ambitionsnivån och varumärket.
Jo så är det ju, tyckte ändå det var kul och en aggressiv prissättning. Sätter man ihop en själv kan man också välja mellan NH35 runt 2800kr, Miyota 9015 typ 3300kr och ETA 2824 för ca 4400kr och då med 25% moms inkluderad. Det som jag inte tyckte om var ytskicket, ser inte ut att vara välgjort tyvärr, men det kan ju vara gamla produktionsbilder.

Senast ändrad:
Lite fulreklam, sorry, men jag behöver verkligen omsätta min Lew & Huey Cerberus (ligger i sälj) antingen till en klocka jag använder eller till pluringar. Tycker jag har gett den rimlig tid utlagd enbart här till KS medlemmar men jag kan inte fortsätta att ha det så. En sista blänkare till micro-lovers således, sitter du på något du vill byta bort så hojta till inom kort. Den åker på bukten eller någon annanstans om ett par dagar. Allt gott till alla microfiler! :) (och är detta mot nån regel jag inte hittat så skicka till admin för borttagning)
IMG_20180627_134326.jpg

Jäklar vad Gnomon är snabba, I love it. Beställde min Squale GMT Tropic i helgen och har fått leveransbekräftelse nu tillls på onsdag! Är det inte sjukt snabbt från Singapore? Tack gode gud för att det är DHL med, då går det undan tillskillnad från PN.

Jäklar vad Gnomon är snabba, I love it. Beställde min Squale GMT Tropic i helgen och har fått leveransbekräftelse nu tillls på onsdag! Är det inte sjukt snabbt från Singapore? Tack gode gud för att det är DHL med, då går det undan tillskillnad från PN.
Gnomon och DHL är grymma, tar oftast 2 arbetsdagar därifrån till leverans i Svearike och det inkluderat förtullning :D

Sommaren är typ här i alla fall:p Också kan nu även jag passa på att rekommendera strapped.se. De har Eulit grejor, och just den här beställdes alltså för ungefär ett dygn sedan. På en Söndag. Snabbast hantering i stan?
DSC_2676.png
Ja strapped.se är sjukt snabba med leveranser av klockarmband. Riktigt hög kvalitet på alla band jag har beställt därifrån :).

Är det en röd perlon du har på bilden?

Tillbaka
Topp