• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sneglade lite på Borealis Sinatra då en dök upp i instagramflödet, nån som har klämt o känt på andra Borealis klockor?
pre-order-borealis-sintra-silver-white-sunray-dial-date-miyota-9015-automatic-movement-version...jpg
Borealis är bra skit! Dom gör kvalitativa klockor.
 
Sneglade lite på Borealis Sinatra då en dök upp i instagramflödet, nån som har klämt o känt på andra Borealis klockor?
pre-order-borealis-sintra-silver-white-sunray-dial-date-miyota-9015-automatic-movement-version...jpg

Jag har bara haft en portus cale, men den var helt okej :) finns flera som haft deras adraga, tex @Nilas och @Birchgrove och säkert kan uttala sig mer.

Hade denna för någon månad sedan, andra gången med en Adraga. Har inte något att direkt klaga på faktiskt.
Möjligen att jag tycker att Adragan är lite för klumpig för just den typen och modellen. Helt ok finish och kvalitetskänsla 👍.

PSX_20220224_142236.jpg
 
På MOS med HAQ så man kan klocka dotterns butiksbesök väldigt exakt...


Sorry @MaBr , troligen är väl både boett och band tillverkade i Kina ☹
Nu förtiden är ju mer eller mindre allt tillverkat i Kina. Kanske att en del grejer är monterade i "väst" - men, men... vad ska man göra. Jag gör vad jag kan och mår bra av (dvs inte mår dåligt av), och låte andra leva enligt sina premisser.

Jag ska "kämpa" att köpa "icke-ryskt el kinesiskt" hädanefter (framförallt inte ryskt) - o de blir endast byte till Svensk Vodka :-D )
 
Tillbaka
Topp