• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tittade runt på Watchgecko och hittade den här som också var najs!

NTH.png
Hade förra generationen av denna dära, supertrevlig 🤌🏼
ysHaLXV.jpg
 
Inte en helt dum idé faktiskt :) Vet inte hur snabb du var på 17.09 men min ska vara klar slutet av maj och juni är ju en bra tid att resa till Malaysia vad jag förstår (om de släppt på sina drakoniska covidrestriktioner tills dess, dvs). Man bör ju kunna få klockan skickad till t.ex. ett hotell också, bör ju vara säkert så länge man inte väljer något lopphotell.

Gränsen öppnar 1 April för fullvaccinerade
 
Vi kanske ska samla ihop ett Klocksnack "Malaysia Pickup" team haha :-D Det vore rätt coolt faktiskt.

Ming tillåter inte fysiskt pickup (pratade med dem redan) så jag kommer få klockorna skickade till en vän i Malacca och åka dit.
hör av er, håller ställningarna i KL på obestämd tid @Nicbex

gällande fysisk pickup är det nog relaterat till restriktioner, gissar jag i alla fall. Många handlare har tidigare kört appointments only för att undvika fönstershoppare. Ändrar sig säkerligen inom kort om så är anledningen.
 
F62F85AD-AAD7-4B96-A54C-D0F28FBBADC9.jpeg
Har fått en möjlighet att köpa en Zinex GMT, en riktig fining! Zinex var alltså föregångaren till Zixen, då det blev någon slags rättstvist med nåt annat bolag fick de ändra namn till just Zixen. Nu är väl klockorna och märket nedlagt om jag inte är fel påläst. Kanske därför priserna på klockor som cirkulerar dragit iväg käpprätt åt helskotta....

Hursomhelst har jag ju haft siktet inställt på en GMT som nästa klocka. Hade dock inte en tanke på denna. Vad tycker ni , köra eller avvakta ...
Snygg men jävlar Zixen verkar gilla att göra riktiga tackor, verkar som att alla deras klockor väger inte ett gram under kilot
 
Någon som vet något om märket?
I mitt tycke både snygg och cool klocka, gärna med ett waffle armband - men om det är dålig/usel kvalle, så vill jag (ju) inte lägga pengar på den.

Jag letar just efter en klocka som tål djupa (!) djup, eftersom jag fridyker på de djupen - not! Men... vad man villhöver, villhöver man!
 
Någon som vet något om märket?
I mitt tycke både snygg och cool klocka, gärna med ett waffle armband - men om det är dålig/usel kvalle, så vill jag (ju) inte lägga pengar på den.

Jag letar just efter en klocka som tål djupa (!) djup, eftersom jag fridyker på de djupen - not! Men... vad man villhöver, villhöver man!
Hur ska du få på ett waffle strap där hade du tänkt? Inga traditionella bandhorn så att säga.
Vet inte ett skvatt om märket men skulle tippa på att du får vad du betalar för, massproducerade kinagrejer dvs.

Sen skulle jag skita fullständigt i vad andra tycker men det är jag det 😉
 
Tillbaka
Topp